Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Anonym »

[youtube]3893IDTSAfw[/youtube]

Fret King Supermatic

Se det er interessant ... instant rigtige alternative tunings.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Abemand »

Det virker da smartere end Powertune systemet Gibson bruger. Man slipper ihvertfald for de store motoriserede stemmeskruer.

Gad vide om den også justerer intonationen. Under alle omstændigheder, så kan jeg ikke se pointen, med mindre den også kan ændre tykkelsen på strengene on the fly.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Stevi »

[quote="Abemand"]Det virker da smartere end Powertune systemet Gibson bruger. Man slipper ihvertfald for de store motoriserede stemmeskruer.

Gad vide om den også justerer intonationen. Under alle omstændigheder, så kan jeg ikke se pointen, med mindre den også kan ændre tykkelsen på strengene on the fly.[/quote]
Nu skifter man altså ikke strengetykkelse bare fordi man bruger en alternate tuning...
See you in heaven if you make the list

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Anonym »

[quote="Abemand"] Under alle omstændigheder, så kan jeg ikke se pointen, med mindre den også kan ændre tykkelsen på strengene on the fly.[/quote]

Se det ville være smart! Og jo hvis man vil skifte fra high-strung til down-tune-drop-død, så er det nok svært med samme strengestørrelse.

Men - Eb, DADGAD, Drop-D, Åben-G kan jeg personligt godt udholde i samme strengestørrelse.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Abemand »

[quote="Stevi"]
Nu skifter man altså ikke strengetykkelse bare fordi man bruger en alternate tuning...[/quote]

Det er der nu mange der gør. Jeg kan vel alligevel godt se idéen, hvis man kun har et enkelt eller to alternativt stemte numre i et set, og man maks skal et helt trin ned på de pågældende strenge.

Personligt foretrækker jeg at strenge en guitar op til en specifik stemning og lade den blive der.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Abemand"][quote="Stevi"]
Nu skifter man altså ikke strengetykkelse bare fordi man bruger en alternate tuning...[/quote]

Det er der nu mange der gør. Jeg kan vel alligevel godt se idéen, hvis man kun har et enkelt eller to alternativt stemte numre i et set, og man maks skal et helt trin ned på de pågældende strenge.

Personligt foretrækker jeg at strenge en guitar op til en specifik stemning og lade den blive der.[/quote]

Som Hans så rigtigt siger, så behøver man ikke bare at stemme ned eller op, der er DADGAD, åbne-tuninger og massere af andre tunings, der ikke involverer alle strenge, eller drops meget mere end en tone.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af Abemand »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Abemand"][quote="Stevi"]
Nu skifter man altså ikke strengetykkelse bare fordi man bruger en alternate tuning...[/quote]

Det er der nu mange der gør. Jeg kan vel alligevel godt se idéen, hvis man kun har et enkelt eller to alternativt stemte numre i et set, og man maks skal et helt trin ned på de pågældende strenge.

Personligt foretrækker jeg at strenge en guitar op til en specifik stemning og lade den blive der.[/quote]

Som Hans så rigtigt siger, så behøver man ikke bare at stemme ned eller op, der er DADGAD, åbne-tuninger og massere af andre tunings, der ikke involverer alle strenge, eller drops meget mere end en tone.[/quote]

Nu har jeg vist ikke skrevet noget om 'bare' at stemme ned eller op. Det kan da være fløjtende lige meget om det er DADGAD, åbne-tuninger eller om det ikke involverer alle strengene. Hvis man stemmer en streng et trin ned, så bliver den da slatten lige meget om strengen ved siden ikke bliver stemt ned. Ofte intonerer guitaren heller ikke optimalt når man bare stemmer ned. Det bedste er da at tilpasse et strengesæt til en specifik tuning, og derefter intonere og justere sin guitar derefter.

Her er der eksempelvis et strengesæt lavet specifikt til DADGAD: http://www.thomann.de/dk/pyramid_dadgad ... guitar.htm

At det så kan være praktisk, kun at skulle slæbe én enkelt guitar med ud og spille, er noget helt andet.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Wilkinson ATD HT440™ selvstemmende hard tail stol

Indlæg af VilhelmNielsen »

Min erfaring er dog, at de stemninger ikke gør strengene SÅ slappe, at det ikke er til at spille på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen