Att: Engl Blackmore

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

Hej GF'ere

Jeg har gloet lidt på DigRør og andre steder på nettet omkring en Engl Blackmore 100 W top.
Jeg ved Rasmus har en, men andre må også gerne byde ind med erfaring om denne forstærker.
Den skal primært bruges til forskellige stilarter metal og meget af det skal være rytme lyd. Den er blevet tilbudt i en byttehandel, så ville lige hører

På forhånd tak

Ps. er dens forvrægning diode eller rørbaseret?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

Jamen, du ved sikkert at jeg er meget glad for min, så jeg vil ikke skamrose den her.

Mht. alsidighed, så ja, det er den. Den har både en rigtig god clean, knas og distortion, men clean'en er meget clean - tænk Fender, i modsætning til Vox. Den er i det hele taget meget "stram" i responsen, og lynhurtig. Det er fedt, hvis man er til moderne rocklyd, men ikke særligt fedt hvis man er til AC/DC og lign.

Dens forvrængning er 100% rør.

Du skal iøvrigt være velkommen til en tur ud i vores øvelokale (Sluseholmen 12, ved Sjællandsbroen) og prøve den. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"]... og lynhurtig.[/quote]

Det er simpelthen umuligt at spille hurtigere end dén! Man skulle næsten tro, at elektronerne bevægede sig rundt med lysets hastighed inde i den...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

[quote="GuitaRasmus"]

Du skal iøvrigt være velkommen til en tur ud i vores øvelokale (Sluseholmen 12, ved Sjællandsbroen) og prøve den. :) [/quote]

Mange tak.. ;) tror dog at juletiden lige nu presser lidt, så må desværre takke nej tak.. men du har vel ikke nogle Volt lydklip liggende?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af K-P »

[quote="CobraPizza"][quote="GuitaRasmus"]

Du skal iøvrigt være velkommen til en tur ud i vores øvelokale (Sluseholmen 12, ved Sjællandsbroen) og prøve den. :) [/quote]

Mange tak.. ;) tror dog at juletiden lige nu presser lidt, så må desværre takke nej tak.. men du har vel ikke nogle Volt lydklip liggende?[/quote]

<a href="http://www.voltband.dk/medley.mp3" rel="nofollow">http://www.voltband.dk/medley.mp3</a>
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

[quote="K-P"]

<a href="http://www.voltband.dk/medley.mp3/quote" rel="nofollow">http://www.voltband.dk/medley.mp3/quote</a>

Tak, men havde håbet på at Rasmus havde hans guitarspor liggende, så jeg (på trods af det lyder ret godt) ikke skulle hører vokaler, anden guitar og bas..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Ingstrup »

Jeg havde en på et tidspunkt.
Den lyder fedt. Old school i lyden, men samtidig moderne - hvordan det så end giver mening...
Jeg brugte den også til metal og jeg var egentlig rigtig glad for den, men så skulle jeg have en Diezel og den er der intet, der hamler op med.
Tyske forstærkere siger godt.

Jeg vil anbefale dig at få den store footswitch med så du kan styre den optimalt. Dens midboost er meget anvendelig. Skulle jeg tilbage til en Blackmore ville den være "always on" tror jeg.

Mht kabinet synes jeg du skal få dig et Engl med vintage 30. 2x12 eller 4x12.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="Ingstrup"]Tyske forstærkere siger godt.

[/quote]

Det gør de nemlig! Alle som én! Faktisk er de allesammen ens!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Loomer »

Det er skråremmen der gør tricket, Søren.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af CobraPizza »

[quote="Loomer"]Det er skråremmen der gør tricket, Søren.[/quote]

Nej, jeg tror sku det er deres V2 teknologi de har bygget ind ;)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Ingstrup
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Ingstrup »

[quote="Sasha"][quote="Ingstrup"]Tyske forstærkere siger godt.

[/quote]

Det gør de nemlig! Alle som én! Faktisk er de allesammen ens!

:-)[/quote]
Har du intet andet at tage dig til? :lolno:

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Jens H »

Jeg har også en, og er glad for den. Dens clean er flot, og den tager også godt imod pedaler.

Det man skal være på vagt over for er at den slører intet. Spiller man lead skal man være opmærksom på det. Man kan ikke skjule dårlig teknik i "sovsemuder", da alle toner træder tydeligt frem.
Det er der nogen der kan have lidt svært ved. Men omvendt er det godt for ens teknik, at man bliver straffet for "slasket" spil.

Lyder bedst med ENGL cab. Har prøvet den med et marshall 1960A, det lød ok, men der var ikke samme skub i lyden.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

[quote="Ingstrup"][quote="Sasha"][quote="Ingstrup"]Tyske forstærkere siger godt.

[/quote]

Det gør de nemlig! Alle som én! Faktisk er de allesammen ens!

:-)[/quote]
Har du intet andet at tage dig til? :lolno:[/quote]

Åh jo, ofte... Nu har jeg dog heldigvis en ret rolig dag her på arbejde i dag. Men det glæder mig da at notere, at du tilsyneladende også har god tid?

Til gengæld kan jeg da så til dels bakke dit synspunkt op, da jeg selv har to tyske forstærkere. Og de er ganske udmærkede. En af mine kammerater havde også på et tidspunkt også en tysk forstærker, som var glimrende. Så havde det ikke lige været fordi, at jeg på et tidspunkt stak næsen i en Engl Screamer´s indmad, hvilket fuldstændigt spolerede statistikken, havde man jo nok kunnet konkludere, at alle tyske forstærkere er fede...

Jeg testede i øvrigt også engang en tysk-designet kopi af en engelsk forstærker (som ret beset så igen er en kopi af en amerikansk forstærker). Den blev dog samlet i Kina. Tæller den med?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

Nu er der jo også ENGL forstærkere i prislejer fra alt mellem 3500,- til 25.000,-, så mon ikke også der er forskel på kvaliteten af konstruktionen? En screamer er ikke just i topklassen af hvad ENGL kan præstere.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

Helt sikkert! Ud fra, hvad jeg har set af billeder (jeg har faktisk aldrig haft næsen i en nyere, dyrere ENGL), er deres "store" modeller væsentligt bedre bygget. Men jeg var rent ud sagt rystet over synet af Screamer´ens indmad!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

Min Blackmore er vist, som forventet udfra nyprisen, ca. et sted midt imellem "det argeste skrald" og "rigtigt fornuftigt bygget". Den er bestemt ikke PTP, men det meste er print. Til gengæld med baner der er brede nok til at bære spændingen, hvor det betyder noget, og med krudtet brugt de rigtige steder, såsom trafo, rørsokler der ikke er monteret på print, etc. etc. Ingen tvivl om at det kunne gøres bedre endnu, men den har immervæk spillet 300 jobs og været oversvømmet 48 timer uden at kny.

Og jo, du har ganske ret - en Screamer lyder okay, hvis man er til den type lyd, men konstruktionen ligner noget der er løgn, og lige så komponenterne.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Sasha »

Nu er det vel sådan set mest strømstyrken, man skal tage hensyn til ved dimensionering af printbaner? Spændingen vel nærmest mest at sige for afstanden mellem banerne, hvis det endelig skal være...

Og jeg har aldrig på nogen måde sat lighedstegn mellem Point to point wiring (hvilket reelt findes i meget, meget få guitarforstærkere - også af dem, der påstår det) eller andre former for håndloddet konstruktion og så god kvalitet! Der findes eksempler i hele spektret fra "glimrende" til "det argeste l..." inden for alle konstruktionsmetoder.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Kimling »

OT:
For filan, hvor jeg dog GASser efter sådan en Blackmore forstærker!
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af Pickles »

[quote="Jens H"]Det man skal være på vagt over for er at den slører intet. Spiller man lead skal man være opmærksom på det. Man kan ikke skjule dårlig teknik i "sovsemuder", da alle toner træder tydeligt frem.
Det er der nogen der kan have lidt svært ved. Men omvendt er det godt for ens teknik, at man bliver straffet for "slasket" spil.[/quote]

Jeg har samme oplevelse også med andre ENGL-forstærkere. Man skal kunne tåle, at alt går klart igennem, og fejl lyder af lort. God træning.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Att: Engl Blackmore

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Pickles"][quote="Jens H"]Det man skal være på vagt over for er at den slører intet. Spiller man lead skal man være opmærksom på det. Man kan ikke skjule dårlig teknik i "sovsemuder", da alle toner træder tydeligt frem.
Det er der nogen der kan have lidt svært ved. Men omvendt er det godt for ens teknik, at man bliver straffet for "slasket" spil.[/quote]

Jeg har samme oplevelse også med andre ENGL-forstærkere. Man skal kunne tåle, at alt går klart igennem, og fejl lyder af lort. God træning.[/quote]

Enig herfra - det er også det jeg mener med at den er stram i responsen, og lynhurtig. Hvis man spiller tight er det fedt - den er meget ubarmhjertig ifht. dette.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen