opbevaring af guitar

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

opbevaring af guitar

Indlæg af Lund »

LIge et hurtigt spørgsmål:

Hvis man har en guitar til at stå tæt op af et kabinet/forstærker, skader det så guitarens pickupper...

Jeg tænker mest på at pickupperne (magneterne) står meget tæt op af en stor magnet (højttalermagneten)... magneter kan jo svækkes, polvendes og derved måske "forringes" ved denne type opbevaring?

Måske et lidt underligt spørgsmål... men nu har jeg altså tænkt over det noget tid og der er sikkert nogen kloge mennesker her der ved det.

Michael

PS... jeg mener selvf. opbevaring på denne måde hver eneste dag.... jeg er ikke nervøs over at stille min guitar op af forstærkeren når jeg øver osv...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: opbevaring af guitar

Indlæg af Sasha »

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, skulle være et problem. Men jeg skal da ikke påstå, at jeg kan føre sandhedsbevis for, at det ikke skulle kunne påvirke noget overhovedet. Er én af hemmelighederne ved den begærede lyd af gamle pickupper ikke også netop, at magneterne ikke længere har deres fulde styrke?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: opbevaring af guitar

Indlæg af Lund »

hehe jo... så kan man selvf. kalde det en forbedring!

Brugeravatar
itjf
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: opbevaring af guitar

Indlæg af itjf »

[quote="Lund"]hehe jo... så kan man selvf. kalde det en forbedring![/quote]

Ja, husk det den dag guitaren skal sælges, det er vist ikke set før i en annonce ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen