George L. kabler

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Wareham
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Wareham »

[quote="Sasha"]Nu spørger jeg så bare forsigtigt: Hvor mange år har Mogami´s 2524 egentlig på bagen?

Og i hvor mange år har man kunnet købe det i Danmark?

Hvor mange år tager det for noget at opnå klassiker-status?

Er mine kabler (Klotz, ProCo & Soundlab) med 15-20 år på bagen så klassikere?[/quote]

Oh, Sasha du store ordkløver - du begynder at lyde som slutningen på et "the julekalender" afsnit! :-)

Prøv google...!

Nu er musikgears verdenen jo ikke ligefrem kendt for dens absolutte sandheder, men derimod for de 117 forskellige synspunkter der altid er blandt musikere på forskelligt gear.
Dog ser man af og til tilfælde hvor de samme kombinationer af forskellige ting går igen og igen, deriblandt mogami (herunder 2524 kablet) og neutrik eller swichtcraft stik.
Derfor var jeg så fræk at kalde det for en klassisk kombi!

Dermed ikke sagt at andre kombinationer af ledning og stik ikke også kan betragtes som klassisk.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Jamen, grunden til at jeg spørger, er vel indirekte, at det ikke er en ting, som jeg kan mindes at være stødt på. Jeg har måske læst om den en enkelt gang eller to. Men det er da så også dét. Derfor mit løftede øjenbryn over denne tilsyneladende klassiker-status...

Når dét så er sagt, må jeg erkende, at netop kabler ikke er noget, som jeg sådan spekulerer meget i at uddele klassiker-prædikater til :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Jens H »

Altså, hvergang disney laver en tegnefilm, så kalder de det en disney-klassiker. Så der skal vel ikke så meget til.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

[quote="Jens H"]Altså, hvergang disney laver en tegnefilm, så kalder de det en disney-klassiker. Så der skal vel ikke så meget til.[/quote]

Nej, det kan der være noget om..!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Dannyboy »

Jeg har mega mange Neutrik Jacks liggende, jeg troede bare der var en grund til at folk normalt bruger dem som instrumentkabel og ikke patch? Så skal jeg da bare igang med at lodde

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Ikke en hujende...[/quote]
Og dog - hvis man sætter hætterne på går de ikke så nemt fra hinanden, så det hjælper jo... :)

At man kan få ens stik i alverdens farver er også en bonus hos visse...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Jah, det kan godt være, at du undgår, at du ligefrem står med ledningen i den éne hånd og stikket i den anden. Men selve kontakten i de dér lalleværk-stik, som dybest set afhænger af, at inderlederen i ledningen "læner sig op ad" en metalpind i stikket, sikres altså ikke af at sætte sådan en "gummimand" på - uanset farve...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Wareham
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Wareham »

[quote="Dannyboy"]Jeg har mega mange Neutrik Jacks liggende, jeg troede bare der var en grund til at folk normalt bruger dem som instrumentkabel og ikke patch? Så skal jeg da bare igang med at lodde[/quote]

De er fine til patchkabler.

Tror det er størrelsen som gør de fleste vælger de lidt "slankere" switchcraft.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen