George L. kabler

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

George L. kabler

Indlæg af itsaysvuff »

Jeg har kigget på George L. kabler - dem man selv sætter sammen.. Jeg vil gerne opgradere mit board, da jeg nogle gange bliver forskrækket over forbedringen af lyden når boardet ikke er mellem guitar og forstærker.

for det første - er det nemt at gøre?

Er det gode kabler?

Og hvad er forskellen på 4 mm. og 6 mm. andet end tykkelsen? det er nemlig det man kan vælge imellem.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Odgaard »

Jeg synes, de er nemme at gå til, og der var i mit tilfælde en markant forbedring i lyden i forhold til de gamle "billige-i-forskellige-farver" kabler, jeg havde før.
Jeg oplevede kun en enkelt gang, at forbindelsen røg i et kabel - det var efter, jeg havde pakket mit board sammen med en pedal liggende løst. Den havde så ligget og rystet godt rundt og vel slået så meget til et kabel, at forbindelsen røg. Så min erfaring med George L's er, at man skal være lidt ekstra forsigtig med dem.

edit: Brugte 4mm kabel.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af GodSpeedDK »

Kvaliteten af de enkelte dele er vist egentlig ganske glimrende - det er selve monteringskonceptet, der er noget pis. Nogle får det til at virke; jeg gjorde mig nærmest neurotisk umage, og alligevel var det næsten tilfældigt, om de virkede (ordentligt), når det blev sat til.

Mit råd er: Avoid at all cost!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af itsaysvuff »

Lige nu bruger jeg de dyre dimarzio kabler - de lyder godt, men min clean lyd får sådan en mærkelig top der virker lyder træls og tynd. Det kan jo selvfølgelig være alt muligt andet.

Min signalvej nu er Korg DT-10 tuner, Holy Grail nano (sætter den her fordi den bliver ekstrem med forvrængning bagefter), stock ts9, analogman ts-9, rat 2, fulltone supatrem, Deluxe Memory Man.. Strømmen kommer fra en Big John - har den noget at gøre med det? For den har jo ikke isolerede udtag.

Jeg ved godt det er svært at udtale sig om, men er der nogle ting som springer jer i øjnene? Jeg regner med at smide en af tubescreameren væk..

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Morten_Lyse »

George L's kabler lyder fint, men de loddefrie stik duer kun, hvis de sidder som patchkabler på et board, hvor intet, nogensinde bevæger sig. De sidder på mit board og har gjort det i nogle år; men det er også helt uden bevægelse kabler, stik og pedaler imellem.

Så heller ikke herfra skal de loddefrie stik anbefales. - Der er mere fremtid i at få lært at lodde et kabel, det er i grunden ikke så svært.

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Jeg ville måske nærmere kigge lidt på, hvad mit signal udsættes for mellem kablerne...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Jeg har et board hvor pedalerne rykker sig meget, og jeg har også en kort overgang brugt George L som instrument-kabel. Dette er virkelig et No-go! Som Morten Lyse siger, egner de sig kun til board uden for meget omrokering, da holdbarheden ikke er særlig god! Lyden er til gengæld fed!
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Jacob »

Jeg vil på stærkeste fraråde dig at skifte til George L's

Udover de nævnte problemer med holdbarheden, så har de givet min lyd en meget ubehagelig "issyl"-agtig diskant, som forsvandt ved skift væk fra dem.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"]Jeg ville måske nærmere kigge lidt på, hvad mit signal udsættes for mellem kablerne...[/quote]

Det er jeg godt klar over - ser du umiddelbart noget i det jeg nævner i min kæde?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Well, istedet for at jeg sidder her og kommer med mere eller mindre kvalificerede gæt, synes jeg, at du skal unde dig selv at spendere lidt kvalitetstid i selskab med dit grej. Opskriften burde efterhånden være velkendt:

Guitar -> kabel -> forstærker. Hvordan lyder det?

Guitar -> kabel -> én pedal (på batteri) -> kabel -> forstærker. Hvordan lyder det?

Guitar -> kabel -> pedal 1 (på batteri) -> kabel -> pedal 2 (på batteri) -> forstærker. Hvordan lyder det?

usw. usw.

Til sidst sætter du så pedalerne til strømforsyningen én af gangen...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af itsaysvuff »

Så det du siger er at en strømforsyning godt kan have en indvirkning på lyden?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Jah, men jeg tror nu ikke, at det er dét, vi står med her (det er vel ikke den, der trækker din Memory Man?).

Jeg tror, at jeg ville kigge lidt på, hvad dine Tubescreamere samt evt. din tuner gør ved lyden, når de er slukkede...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af itsaysvuff »

Memory Man'en har separat strømforsyning.

Okay - jeg ved tuneren ikke er true bypass, men jeg har hørt at den har en fin booster. Men den nye tubescreamer - der er sikkert noget der.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Nu er der vel næppe indbygget en booster i sådan en tuner? Jeg har også HØRT, at den skulle have en OK buffer. Men i tilfælde som dit ville jeg ikke forlade mig på noget, som jeg havde hørt fra anden kilde end mine egne ører!

Og jeg tror ikke, at din nye Tubescreamer i denne henseende er værre eller bedre end den gamle. Så tjek begge to.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Jens H »

Jeg har brugt GL kabler nu i 2 år.
Dengang jeg skiftede forbedrede det min lyd væsentligt. Jeg bruger også som instrumentkabel. Men det er noget stift noget.
Jeg medgiver at konceptet stiller krav til montagen og fingerfærdighed, og derfor vil jeg ikke anbefale dem til instrumentkabel. Når det så er sagt, så har jeg aldrig oplevet at der ikke var hul igennem. Jeg har monteret ca. 20 stik. Ej heller at de har fejlet. Flere af mine pedaler ligger faktisk løst. Men den oplevelse kommer sikkert nu, når jeg har skrevet sådan :)
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

kanten
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af kanten »

Jeg har brugt George L ledning + stik i mit hedengangene rack-setup. Her vil jeg tro, at jeg har haft 70 stik monteret. Det var rigtig nemt at få lavet og lyden var god. På et board vil jeg dog altid få loddet stik på. Ind i mellem har jeg haft et dårligt stik, hvilket jeg jo bare har fået byttet hos den lokale gear-mand.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Morten_Lyse »

... Og det Jacob har oplevet som en skærende issyl-diskant kalder jeg "aah, et kabel der ikke fjerner diskant og lader min guitar lyde naturligt..!"
- Ikke at min oplevelse er mere rigtig end Jacobs.
Så som alt andet kommer oplevelsen af lyden i George L's kabler meget an på, hvad man er vant til. Jacob vil gerne, som en del af hans lyd, have lidt mere diskant "rullet af" end mig. Det samme kan siges om lyden af buffere. Nogen oplever at en buffer lyder skærende og "steril." Andre vil sige at bufferen fjernede deres problemer med "tone-sucking."

Jeg har skiftet mine scenekabler til Sommer Cables the spirit. Lydmæssigt er det meget lig George L's, så det er jo godt til 10,70 kr/m. - Det er ret kraftigt i yderkappen dog. Ikke så stift som George L´s men absolut heller ikke i den bløde ende. Til patchkabler mm. tror jeg dog at det 7mm tykke SommerCables vil være noget besværligt.

Mvh;
Morten Lyse

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Jacob »

[quote="Morten_Lyse"]... Og det Jacob har oplevet som en skærende issyl-diskant kalder jeg "aah, et kabel der ikke fjerner diskant og lader min guitar lyde naturligt..!"
- Ikke at min oplevelse er mere rigtig end Jacobs.
Så som alt andet kommer oplevelsen af lyden i George L's kabler meget an på, hvad man er vant til. Jacob vil gerne, som en del af hans lyd, have lidt mere diskant "rullet af" end mig. Det samme kan siges om lyden af buffere. Nogen oplever at en buffer lyder skærende og "steril." Andre vil sige at bufferen fjernede deres problemer med "tone-sucking."

Jeg har skiftet mine scenekabler til Sommer Cables the spirit. Lydmæssigt er det meget lig George L's, så det er jo godt til 10,70 kr/m. - Det er ret kraftigt i yderkappen dog. Ikke så stift som George L´s men absolut heller ikke i den bløde ende. Til patchkabler mm. tror jeg dog at det 7mm tykke SommerCables vil være noget besværligt.

Mvh;
Morten Lyse[/quote]
'
Lige præcis! :)

Det er (for mig at se), som med alt andet grej, som det er med kabler: Det er summen af alle komponenter i lydkæden der bestemmer den endelige lyd. Og i mit tilfælde synes jeg så at det "hul igennem" som George L. kablerne unægteligt giver (hvad enten man kan lide det eller ej ;) ) er lidt for meget af det gode. Der vil jeg hellere have et kabel som ruller lidt mere af i toppen, og giver en anden respons i de dybe frekvenser, end George L. kablet gør.

EDIT: Stavehat?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Sasha »

Nej, nu må I s.. holde op med al det dér nuance-fis! Vi vil have én bestemt løsning, som definitivt er "rigtig" og som klart lyder bedst!

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: George L. kabler

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har George L på mit board og har intet at udsætte dem for... :) Der er ingen der har svigtet mig endnu, men mine pedaler sidder også ganske fast - bortset fra når jeg lige får et flip og vil bygge om... :)
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen