Forsendelser fra udland(udefra EU)

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af Skelton »

Hej folkens.

Jeg har kigget længe på diverse guitar/basser fra udlandet, og har lagt mærke til at mange gange er det billigere.
Men jeg har sammentidigt nogle betænkeligheder.
Hvis jeg fx. køber en bas fra USA, ville den så kunne klare forsendelsen? Jeg tænker med temperatur og luftfugtigheds forskelle osv.?
Og hvis jeg fx. køber fra eBay af, ville jeg så skulle betale told?

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af Vinta »

ja du skal betale told og moms af guitarensværdi inkl fragtgebyret. dertil kommer et postdk gebyr på 150 kr. Men nogen sjældne gange ryger de undeom tolden, men regn ikke med det.
ellers
guitaren +fragt det skal du betale 25% moms og ca. 4% told + postdk gebyr på 175
det bliver noget dyrere så

Brugeravatar
Skelton
Himmelhund
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af Skelton »

[quote="Vinta"]ja du skal betale told og moms af guitarensværdi inkl fragtgebyret. dertil kommer et postdk gebyr på 150 kr. Men nogen sjældne gange ryger de undeom tolden, men regn ikke med det.
ellers
guitaren +fragt det skal du betale 25% moms og ca. 4% told + postdk gebyr på 175
det bliver noget dyrere så[/quote]

Kender nu godt told og moms reglerne, så det er såmen ikke det. Tænkte bare på når det er privat forsender fx.
Men nu er det stadig kun billigere hvis du kan få en ting i USA til 10.000(+ told og moms), som herhjemme koster 18.000. Anyways, er er ikke min hoved bekymring. Min hovedbekymring er generelt bare om den kan klare rejsen.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af Kimling »

Det kan den sagtens. Der bliver trods alt produceret en del guitarer både i USA og Fjernøsten som bliver sendt verden rundt til forhandlere uden at tage skade
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
itjf
Himmelhund
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af itjf »

[quote="Skelton"]Hvis jeg fx. køber en bas fra USA, ville den så kunne klare forsendelsen? Jeg tænker med temperatur og luftfugtigheds forskelle osv.?[/quote]

Det afhænger selvfølgelig af hvordan den pakket...

[quote="Skelton"]Og hvis jeg fx. køber fra eBay af, ville jeg så skulle betale told?[/quote]

Ja, og endnu værre også moms af varen, tolden, og forsendelse, altså en afgift af en afgift ;)

nerøs
Johnny B. Goode
Indlæg: 155
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Forsendelser fra udland(udefra EU)

Indlæg af nerøs »

jeg har nu 2 gang fået en guitar hjem fra USA uden de stor problem ud over det tager lang tid at komme gennem tolden

og ja på ebay var skal der betales told (hvis de kommer fra et land uden for EU) det er der jeg har købt min 2....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen