Trådløst

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af efrandsen »

Grunden til, at jeg vil ha' et, er at det giver større frihed, når vi er ude og spille balle. Ellers bruger jeg altid kabel.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af JGreen »

Basta pasta.

Jeg vil mene det er en lidt forældet holdning den der. De digitale trådløse systemer er IKKE som de gamle systemer.

Jeg har meget svært ved at høre forskel på mit StageClix system og et godt kabel, og har ikke haft problemer med forbindelsen - med undtagelse af dengang jeg glemte at sætte antennen i... ;)

Den første aften jeg spillede live med det havde jeg på fornemmelsen det ikke var penge ud af vinduet - det lykkedes nemlig hverken min harpe spiller eller jeg at vade i mit kabel. Nørj det var lækkert. :D
Så for mig er det primært bekvemmelighed, og bekvemmeligt er det absolut. Har haft mit i snart et år og har været vældigt glad for det.

Det er lidt en luksus ting med mindre man spiller på kæmpe scener, og jeg vil tro det også er grunden til den store antipati, men hvis man har lyst til at bruge det skal man da gøre det. Og hvis synes det vil give dig bedre mulighed for at entertain'e, så giv den da bare gas.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="JGreen"] (...) Og hvis synes det vil give dig bedre mulighed for at entertain'e, så giv den da bare gas.[/quote]

Jeg så et band i går, som helt tydeligt havde koordineret hvornår de skulle bytte plads/spæne over i den anden ende af scenen. Det blev ærlig talt en liiiiiille smule for meget efter et par numre :D

Til gengæld havde de også en indstuderet Clifters-dans, i et nummer ... det er ikke tit man ser det hos metal-bands :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af fortytwo »

[quote="JGreen"]Jeg vil mene det er en lidt forældet holdning den der. De digitale trådløse systemer er IKKE som de gamle systemer.

Jeg har meget svært ved at høre forskel på mit StageClix system og et godt kabel, og har ikke haft problemer med forbindelsen - med undtagelse af dengang jeg glemte at sætte antennen i... ;) [/quote]

Jeg har i sommers lige haft muligheden for, at teste Sennheiser's nyeste top-of-the-line system, som kan stort set alt på nær at klø dig i røven, inkl. kabel modulering, og det blev stadig slået af et 10m langt kabel af en fornuftig kvalitet.. Og jeg var ikke ene om den konklusion, da vi var 5 mand om at lytte, og vi alle var af samme mening..

Det var ikke fordi det lød dårligt med det trådløse, det lød bare bedre, som i mere fyldigt, med kablet..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af KrænDyt »

Nogen burde lave en blindtest ;)
"I've got blisters on my fingers...!"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Funkis »

Jeg tror sq vi laver en blind test.
Jeg optager noget spade i næste uge.
1 optaget med et digitalt trådløst
1 optaget med et cheap trådløst
1 med et fedt kabel
1 med en billigt kabel.

Var det en ide?
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Sasha »

Nu er det jo i en blindtest svært at afgøre, om forstærkeren "kan føles" - altså reagerer dynamiskt - som med et kabel.

Husk også lige at teste det førnævnte aspekt med de kritiske effekter...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af efrandsen »

[quote="fortytwo"][quote="JGreen"]Jeg vil mene det er en lidt forældet holdning den der. De digitale trådløse systemer er IKKE som de gamle systemer.

Jeg har meget svært ved at høre forskel på mit StageClix system og et godt kabel, og har ikke haft problemer med forbindelsen - med undtagelse af dengang jeg glemte at sætte antennen i... ;) [/quote]

Jeg har i sommers lige haft muligheden for, at teste Sennheiser's nyeste top-of-the-line system, som kan stort set alt på nær at klø dig i røven, inkl. kabel modulering, og det blev stadig slået af et 10m langt kabel af en fornuftig kvalitet.. Og jeg var ikke ene om den konklusion, da vi var 5 mand om at lytte, og vi alle var af samme mening..

Det var ikke fordi det lød dårligt med det trådløse, det lød bare bedre, som i mere fyldigt, med kablet..[/quote]

Jeg er egentligt ikke i tvivl, om at det lyder bedre med kabel, men vi har gennem det sidste halvandet år spillet på en del større scener og der ville det være fedt med mere bevægelsesfrihed, men jeg bruger helt sikkert stadig kabel til mindre jobs..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Funkis »

Nå i morgen optager jeg et par test.
Med mindre der kommer et godt forslag her inden.
SÅ har jeg tænkt mig at optage
1 spor med AKG trådløst wms40
1 spor med Line 6 G50 trådløst (stor bror til G30)
1 spor med et Supreme GC6 (6 meters guitar kabel til 150kr.)

både med og uden forvrængning.

Andre ting der skal tages højde for?

Optage gear: Lydkort - Sennheiser 606 - Evidence XLR - Fender Super Sonic 22 (et eller andet skal det jo være)
Lydkortet bliver formentligt en af de nye Mbox.

Så må vi se hvad resultatet bliver. Måske kan det bruges til et eller andet.
Fornemmelsen af det trådløse bliver i hvertfald ikke en del af resultatet. ;-)
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af ChristianB »

Hvad med en optagelse med et dyrt kabel også?
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Sasha »

Eller et godt kabel?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Morten M »

God ide Funkis. Glæder mig til at høre testen.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen