Trådløst

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Trådløst

Indlæg af efrandsen »

Jeg har en plan om, at investere i et trådløst sæt her engang over julen og ville høre, hvilke I vil anbefale? Jeg har hørt en del godt, om Line6 Relay G30, men jeg kan bedre lide måden de fleste Sennheiser eller Shure sidder fast på remmen..

Jeg er lidt blank, men jeg vil godt smide omkring 3000, da jeg hellere vil købe et ordentligt system fra starten.
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Funkis »

Jeg ville klart købe Line6´s system.
I samme ombæring ville jeg løbe ned i en Foto forretning og købe en bæltetaske til et kompakt kamera.
Så ledes at senderen ikke skal hænge i dens clips.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af efrandsen »

Det lyder jo ikke helt dumt egentligt :)
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af FunkyValle »

Nu ved jeg ikke, hvad den lokale fotoforhandler tager for en lille bæltetaske, men Thomann har en universal trådløsholder til ca 60 kr:
<a href="http://www.thomann.de/dk/thomann_wireless_holder.htm" rel="nofollow">http://www.thomann.de/dk/thomann_wireless_holder.htm</a>
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Morten M »

Har et AKG system, som desværre skal skiftes ud (pga EU-direktivet om frekvenser) til næste år. Jeg er meget glad for det og det virker både til bas og guitar.
Thomann har et AKG sæt til 1100.- . Det bliver det næste :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af efrandsen »

Okay.. Jeg synes bare, at jeg har hørt så meget godt om Relay G30, at det nok ender med at være det jeg køber..
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Pickles »

Jeg har både en Relay G30 og den læderholder, som der bliver linket til hos Thomann, og jeg kan klart anbefale begge dele. G30'eren lyder og fungerer perfekt, og så længe man skal spille almindelige rockkoncerter, er rækkevidden mere end rigelig (jeg har været nede i baren på et større sted :D ). Og samtidig er modtageren så lille, at man kan have den på boardet som en Boss-pedal, og den har ingen antenne, der stikker ud. De større modeller er ikke så kompakte.
Det lille hylster virker helt efter hensigten, så senderen sidder helt fast på remmen - den indbyggede clips er ganske rigtigt noget tyndt skrammel.

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af kasperploug »

Jeg går ud fra at G30 sagtens kan bruges uden at komme i karambolage med de nye frekvensregler? :)
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Pickles »

Altså, Line6's trådløse systemer kører over 2,4 GHz-båndet, så så vidt jeg har forstået, burde det ikke have betydning, at der bliver ændret i 800 MHz-området. Men min forståelse af frekvenser er ikke specielt dyb. :)

kasperploug
Still Got The Blues
Indlæg: 339
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af kasperploug »

Tak :D Er der egentlig en eller anden der kan finde en artikel eller noget omkring det? Jeg har kun hørt det mundtligt fra nogle venner, og jeg kan ikke lige hitte noget på google; måske søger jeg på det forkerte :S
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Pickles »

Det sidste reklameblad fra 4Sound var vedlagt en folder fra Sennheiser, der udover at skamrose deres egne trådløse produkter også forklarer sagen. Her er et resumé:

- 31. december 2012 får mobilt bredbånd overdraget de frekvenser, der før var sat af til trådløst musikudstyr. Det drejer sig om 800-820 MHz.
- Musikudstyr får i stedet 823-831 MHz samt nogle "whitespaces", altså ledige mellemrum, i området 470-790 MHz.
- Der er ingen ændringer i 863-865 MHz, der også benyttes til trådløse systemer.
- Har man udstyr, der sender i de områder, der nu er givet til mobilnettet, vil man opleve forstyrrelser efter 31/12/12 - det vil "ikke længere fungere" ifølge Sennheiser.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af fortytwo »

Efter 8 års brug af div. 20k + systemer, vil jeg bare sige, at hvis du godt kan li' den lyd du har med kabel, og det at spille med kabel eller ikke er en hindring for dig, så hold dig til det..

Uanset hvilket trådløst system du køber, skal du være forberedt på et signal tab..

Men prøv det dog alligevel, hvis det er det du gerne vil, og kan leve med signal tabet, så er det jo godt nok..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Jejak
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Jejak »

Jeg bruger også Line6 Relay G30 systemet, selv i øveren - så slipper man for at trampe rundt i kabler. Jeg har ikke gidet A/B testet det trådløse system med et alm. kabel, da jeg ikke savner noget af det, muligvis, mistede signal.

G30 er billigt og kan klart anbefales som trådløs løsning.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/BloodLabel">htt ... odLabel</a><!-- m -->

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af KrænDyt »

[quote="fortytwo"]Efter 8 års brug af div. 20k + systemer, vil jeg bare sige, at hvis du godt kan li' den lyd du har med kabel, og det at spille med kabel eller ikke er en hindring for dig, så hold dig til det..

Uanset hvilket trådløst system du køber, skal du være forberedt på et signal tab..

Men prøv det dog alligevel, hvis det er det du gerne vil, og kan leve med signal tabet, så er det jo godt nok..[/quote]

Sjovt - jeg har faktisk lige nøjagtigt det modsatte indtryk af netop G30 systemet. Der er faktisk mere hul igennem, end med kabel. Måske bruger jeg for dårligt kabel, men jeg tvivler. Derudover forsvinder på magisk vis en masse støj når jeg piller mit 5 meter kabel mellem guitar og board ud. Og endeligt slipper jeg for at få stød fra mikrofonen når jeg kører med trådløst. Som Jejak, bruger jeg det trådløse uanset om det er i øveren eller på en lille bitte scene, hvor der alligevel ikke er plads til at rende rundt. Det er bare lækkert!
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af fortytwo »

[quote="KrænDyt"]Og endeligt slipper jeg for at få stød fra mikrofonen når jeg kører med trådløst.[/quote]

Nej du gør ikke.. Men chancerne for at det sker er mindre..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Sasha »

[quote="KrænDyt"]

Sjovt - jeg har faktisk lige nøjagtigt det modsatte indtryk af netop G30 systemet. Der er faktisk mere hul igennem, end med kabel. Måske bruger jeg for dårligt kabel, men jeg tvivler. [/quote]

Monstro vi ikke er ude i noget med, at sådan et trådløst system spytter et lavimpedant signal ud (svarer til et signal, som har været gennem en buffer)? Det kan jo være meget fedt til nogle ting. Men man kan også risikere, at visse effekter (fuzz er det oplagte eksempel. Men også ting som wah, octavia, univibe samt visse drive-pedaler) pludselig begynder at skabe sig på dén konto. Så atter en gang er virkeligheden en anelse mere nuanceret, end vi hurtigt får den gjort til...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af shm »

Jeg ville købe en lang ledning ala Albert Collins og tage på ferie for resten...............

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af Sasha »

Jah, jeg har personligt også altid syntes, at trådløs lidt var noget for amatørerne. Men sådan er der jo så meget... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af shm »

Og så lyder det der trådløse isenkram jo af h........ til, basta!

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Trådløst

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Sasha"][quote="KrænDyt"]

Sjovt - jeg har faktisk lige nøjagtigt det modsatte indtryk af netop G30 systemet. Der er faktisk mere hul igennem, end med kabel. Måske bruger jeg for dårligt kabel, men jeg tvivler. [/quote]

Monstro vi ikke er ude i noget med, at sådan et trådløst system spytter et lavimpedant signal ud (svarer til et signal, som har været gennem en buffer)? Det kan jo være meget fedt til nogle ting. Men man kan også risikere, at visse effekter (fuzz er det oplagte eksempel. Men også ting som wah, octavia, univibe samt visse drive-pedaler) pludselig begynder at skabe sig på dén konto. Så atter en gang er virkeligheden en anelse mere nuanceret, end vi hurtigt får den gjort til...[/quote]

Nuvel - jeg bruger hverken fuzz, univibe (jo en BBE soulvibe, men det er jo heller ikke en "rigtig" univibe), eller octavia. Men min wah har det ganske fint i selskab med G30 systemet. Når det er sagt, er nuancerne jo ikke større end, at jeg stadigvæk oplever en klarere lyd med G30 end jeg gør med et kabel.
"I've got blisters on my fingers...!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen