Tremolo-pedal

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tremolo-pedal

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvis nu jeg får solgt min Boss PN-2, så skal jeg have fundet en anden tremolo. Jeg har spurgt før, men dels var det på det gamle GF, og dels er jeg blevet lidt klogere på hvad jeg leder efter nu.

"Problemet" med PN-2'eren, som ellers lyder rigtig fedt, er at den er lidt svær at finindstille tempoet på, når den kommer op hvor det går hurtigt. Og jeg kan bedst lide hurtig tremolo, så det skal den kommende tremolo selvfølgelig være lidt bedre til. Og så skal den lyde fornuftigt, selvfølgelig. Blinkende dioder, tap-tempo, m.v. er ligegyldigt.

Og for at komme de kvikkeste i forkøbet, så bor jeg i Odense - dvs. i en radius af 50 km findes der én gear-biks, og udvalget her er så sølle, at jeg ikke engang gider køre derud og finde ud af, at den eneste tremolo de har hjemme, er af mærket Behringer ...

Kom med nogle forslag.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Odgaard »

Hvilke punkter skal pedalen leve op til?
  • - God mulighed for indstilling af tempo[/list:u]

    ...mulighed for at indstille waveform, volume, blend? - eller hører det ind under ting, der er ligegyldige?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Odgaard"]Hvilke punkter skal pedalen leve op til?
  • - God mulighed for indstilling af tempo[/list:u]

    ...mulighed for at indstille waveform, volume, blend? - eller hører det ind under ting, der er ligegyldige?[/quote]

    Nej, det hører ind under ting, der er underforståede :)

    Waveform-valg er ikke vigtigt, hvis den som udgangspunkt er firkantet. Rate og depth skal naturligvis kunne styres, det samme med level, og så kunne en tone-knap være rart.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af udepost »

hvad med en tremster? jeg har altid været glad for min.... men jeg har også overvejet at spørge om vi skulle bytte :)

hvad er det for noget med at man ikke kan finindstille tempoet?

/søren

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Swampthing »

Jeg sad også og tænkte på tremster, jeg er træt af at jeg solgte min. Der er også en level knap, så man undgår volumedrop.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="udepost"]hvad med en tremster? jeg har altid været glad for min.... men jeg har også overvejet at spørge om vi skulle bytte :)

hvad er det for noget med at man ikke kan finindstille tempoet?

/søren[/quote]

Jamen, jeg er heller ikke sikker på du eller andre vil opleve det som et problem. Det er fordi jeg gerne vil bruge et tempo, der ligger mellem kl. 17:00 og 17:30 på 'rate'-knappen (se billedet på DBA), og helt deroppe bliver den lidt fintfølende. Op til dér er der ingen problemer.

Sig til, hvis du vil bytte - jeg er frisk :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"


Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Odgaard »

Jeg kom lige i tanke om den her, da du nævnte tone-knap: http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=2099

Billede

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Swampthing »

[quote="Odgaard"]Jeg kom lige i tanke om den her, da du nævnte tone-knap: http://www.effektpedaler.dk/product.asp?product=2099

Billede[/quote]

Den har jeg også kigget på MAAAANGE gange. Nu gasser jeg igen....

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Vinta »

Tremster lyder bare rigtig godt, bruger den både til blues og ballader og hard rock. Den har en organisk lyd, der bare lyder rigtig sammen med en rørforstærker. Mangler bare lige tap tempo, men jge har ikke haft lyst til at sige farvel til tremster bare for at kunne få tap tempo. Har istedet noteret mig, hvor henne på tempo, det ca lyder godt til de sange jeg bruger, pudsigt nok det samme sted til vidt forskellige tempo. Så tremster ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Pluto »

Ja en tremster er fed.Jeg har selv Tc vintage tremolo som jo er den samme som tremster og den er jeg glad for.Jeg har ikke brug for tab tempo ,da den står på det samme til alt hvad jeg bruger den til uden problemer
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af GodSpeedDK »

@Starcaster: Uhhh, en masse tekst :? Jeg skimmede de af dem, jeg genkendte navnet på, men blev ikke stort klogere ...

@Odgaard: Se dét var noget ... men lige lovlig pricey, synes jeg nok. Pt. bruger jeg tremolo i ét nummer (+ det løse), så 1900 smæk er måske i overkanten. Jeg er ellers ret vild med idéen om en underdelingsvælger.

Tremster er nok det bedste bud lige nu. Men jeg er faktisk blevet tilbudt en TC Electronics Vintage Tremolo for PN-2'eren på DBA; er det ikke en Tremster i TC's (nu udgåede) indpakning?

Edit: Okay, det svarede Pluto så lige på :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Ken
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Ken »

Der er en Skrydstrup TR1 på DBA lige nu, den er billigere end de 1900,- ! http://www.dba.dk/skrydstrup-tr1-ny-med ... -67016970/

Og de dersens skrydstrup pedaler skulle jo være mere end fantastiske, siger dem der har råd ;)

Og nej, jeg er ikke sælger...

Mvh
Ken

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Odgaard »

Men det er da ikke mange indstillingsmuligheder pengene er brugt på ved den Skrydstrup. Lever den op til GodSpeeds krav?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af GodSpeedDK »

Af rent princip vil jeg ikke have Skrydstrup, uanset hvor godt det lyder. Hans priser er simpelthen for skamløse, til at jeg vil støtte hans forretning.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Ken
Himmelhund
Indlæg: 33
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Ken »

[quote="GodSpeedDK"]Af rent princip vil jeg ikke have Skrydstrup, uanset hvor godt det lyder. Hans priser er simpelthen for skamløse, til at jeg vil støtte hans forretning.[/quote]
Det med priserne er jeg helt enig med dig i !

og hvordan den lyder... aner jeg ikke en dyt om... og kommer nok heller aldrig til det...

Jeg har lige købt en Artec Resovibe, og den gør det fint for mig :-)

Mvh
Ken

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af Barf »

Nu ved jeg jo ikke om du skifter indstillinger osv. undervejs, for så er det nok ikke noget for dig, men hvis du kører med 1 standard tremolo-indstilling kune Lovepedal Babyface Tremolo måske være noget for dig: http://lovepedal.com/pedals/tremolo.html ?

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tremolo-pedal

Indlæg af ChristianB »

Seymour Duncan laver en tremolo med tap tempo...
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen