L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af cotrfan »

Jeg overvejer at installere en L.R Baggs X-bridge i min Fender Strat U.S. Det er den Tim Christensen bruger live og jeg synes han får en fed lyd ud af den, men bør jeg i stedet vælge Fishmans powerbridge?

Jeg vil gerne køre det akustiske signal over PA og have mulighed for at få pick-uplyden ud af forstærkeren samtidigt, derfor har jeg ikke tænkt mig at installere CTRL x.
It goes to show you never can tell

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af Telemaster »

Jeg kender ikke det andet system, men har en Fishman Powerbridge installeret i en Tele, og det lyder i hvert fald overbevisende på den måde, at det lyder 100 % som en westernguitar med piezo. Der er også monteret en trevejs kontakt, så jeg kan vælge mellem piezo, Telecasterens almindelige pick ups eller begge dele. Jeg bruger så en DI-box til piezoen, og derfra til PA'et. Det fungerer upåklageligt.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af thomasrytter »

Var det på det gamle Gearfreak, at der var en tråd om tilblivelsen af netop den guitar med den pickup? Har lige søgt, men kunne ikke umiddelbart finde tråden? Interessant er vel også hvilken af de to systemer der kræver størst/mindst modifikation af strat'en?

Jeg har ingen erfaringer med hverken den ene eller den anden...

Velkommen på Gearfreak, i øvrigt ;)

Edit: Jeg fandt projektet på Rasmus' hjemmeside: <a href="http://rasmusrask.dk/?page_id=40" rel="nofollow">http://rasmusrask.dk/?page_id=40</a>

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af Telemaster »

Jeps, det var den guitar, der gik fra at være en ubrugelig bunke træ og elektronik, til at være en af mine go to-arbejdsheste, takket være Rasmus :-)

EDIT: Og du, Thomas, har sguda en gang fotograferet den i aktion på et meget mærkeligt job foran en skovbutik på Frederiksberg :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af thomasrytter »

Det er sandt :)

Der fik jeg dog ikke lov til at høre piezoen i aktion, men telen lød fedt - selv ud over den lille, mystiske trace elliot velocette forstærker du så vidt jeg husker brugte :D

Et lille fun-fact: Det eneste andet sted jeg har set den forstærker er faktisk hjemme hos trådstarter (der ud over at være en dygtig guitarist, også er en god kammerat af undertegnede)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af Telemaster »

[quote="thomasrytter"]Det er sandt :)

Der fik jeg dog ikke lov til at høre piezoen i aktion, men telen lød fedt - selv ud over den lille, mystiske trace elliot velocette forstærker du så vidt jeg husker brugte :D

Et lille fun-fact: Det eneste andet sted jeg har set den forstærker er faktisk hjemme hos trådstarter (der ud over at være en dygtig guitarist, også er en god kammerat af undertegnede)[/quote]

Aha - jeg brugte ellers piezoen meget på det tidspunkt. Og det var ganske rigtig en TE Velocette, som jeg har såmænd har endnu. Det er en fin, lille amp, synes jeg. Fed at have til små jobs :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af GuitaRasmus »

Jeg kan nu godt lide lyden af Fishman. Jeg har aldrig selv haft en X-bridge i hænderne, men folk der har prøvet begge dele, siger som regel at L.R. Baggs er endnu bedre.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af cotrfan »

Hmmmm. Ud fra hvad jeg har læst indtil videre lyder det i som om jeg ikke går helt galt i byen med hverken L.R Baggs eller Fishman. Jeg vælger nok L.R Baggs, da det er den jeg selv har hørt live.
It goes to show you never can tell

Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af cotrfan »

Åh ja Velocetten. Min første og eneste amp. Den har efterhånden været dyr i udskiftning af rør, men den lyder dejligt og ser oven i købet godt ud.

Så henter jeg x-bridge i New York inden hjemturen. Jeg havde bare tænkt mig at kombinere den med L.R Baggs D.I. Andre anbefalinger?

Lige over Rytter.
It goes to show you never can tell

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af k_50 »

[quote="Telemaster"]Jeps, det var den guitar, der gik fra at være en ubrugelig bunke træ og elektronik, til at være en af mine go to-arbejdsheste, takket være Rasmus :-)

EDIT: Og du, Thomas, har sguda en gang fotograferet den i aktion på et meget mærkeligt job foran en skovbutik på Frederiksberg :-D[/quote]
Forst- og Jagthuset, kanske?
Jeg kan huske, at den tele gav mig ret alvorlig GAS, da jeg læste tråden om den på det gamle GF (bortset fra det der piezo-væsen).

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: L.R Baggs X-bridge VS. Fishman Powerbridge

Indlæg af Telemaster »

[quote="k_50"][quote="Telemaster"]Jeps, det var den guitar, der gik fra at være en ubrugelig bunke træ og elektronik, til at være en af mine go to-arbejdsheste, takket være Rasmus :-)

EDIT: Og du, Thomas, har sguda en gang fotograferet den i aktion på et meget mærkeligt job foran en skovbutik på Frederiksberg :-D[/quote]
Forst- og Jagthuset, kanske?
Jeg kan huske, at den tele gav mig ret alvorlig GAS, da jeg læste tråden om den på det gamle GF (bortset fra det der piezo-væsen).[/quote]

Nix. MBT, hedder det ret alternative firma. Masai Barefoot Technology.

Synd med GAS, for du ville nok få svært ved at finde en magen til :-)
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen