Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af ESSimon »

Hola .

Jeg skriver for at høre om der er nogle af jer kyndige folk derude som spiller kopimusik, som har gode erfaringer med G-system og denne stil? Jeg vil gerne minimere min stepdans, da jeg både er leadguitarist og sanger. Men da det oftest er forskellige setlister, og sange som er blevet ønsket er jeg i tvivl om jeg kommer til at "danse" lige så meget som før, blot de forskellige banker imellem?
Jeg har også kigget på Octaswitch, men jeg er squ i tvivl om der er nok muligheder?

Så lad endelig høre med erfaringer?!

Mvh,

Simon

*Edit:

Jeg spiller på en relativt ren Matchless Phoenix, da jeg skal kunne spille alt fra ren stratlyd til sange med masser af drive, som eks. DAD.

Kaptajn Kropp
Still Got The Blues
Indlæg: 341
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Kaptajn Kropp »

Du kunne også se om du kunne minimere brugen af effekter? Når jeg spiller balle har jeg bare overdrive og delay. Når nummeret først spiller, så er der sgu ingen der lægger mærke til alle de smarte effekter et g-system kan :)
<!-- m --><a class="postlink" href="http://kaptajnkroppsorkester.dk/">http: ... ter.dk/</a><!-- m --> Kaptajn Kropps Orkester - Spiller til alle slags fester!

Søren
Still Got The Blues
Indlæg: 295
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Søren »

G-System har jeg stadig til gode at få prøvet, men Carl Martins Quattro er ret nemt at gå til. Den har både drive, boost, compressor, delay og chorus i sig. Så den er ret balle-orienteret :)

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Mikkelmusiker »

Jeg spiller en del balle med et G system og det er helt perfekt til det- også!

Jeg kan ikke rose de våde effekter nok og dens brugerflade gør det helt for mig.

Prøv at lave en skitse over hvor mange presets du bruger, og se hvor mange grundpresets du så kan klare dig med.

/Mikkel

ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af ESSimon »

Mange tak Mikkel, det vil jeg prøve. Det er bare så genialt lavet at det virker tiltalende til mit brug, men vidste bare ikke i praksis..

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Mikkelmusiker »

Jeg har som grundopygning to banker til min strat. De er ret identiske med 1: Funkclean, 2:Flyderclean med delay, 3: Crunch, 4: Lead ala Blues, 5: Lead ala smæk på..

Forskellen er bare at det ene er med 80´er klang og det andet er mere moderne og nutidigt.
Derudover har jeg så en masse enkeltstående presets til feks. Pride delay med U2 og lign. special sange.

Så har jeg en enkelt bank til min collings 0g en til mit akustiske setup.


/Mikkel

ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af ESSimon »

Okay, så de nævnte presets er de gængse, og dem som du bruger mest, og så har du enkelte sange hvor lyden er speciel (eks. Pride (with or without you i mit tilfælde)), hvor du så har lavet presets til dem??

Mikkelmusiker
Himmelhund
Indlæg: 47
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Mikkelmusiker »

Præcis. Men dens muligheder for at træde enkelte effekter ind og ud giver en fed mulighede for lige at lave lidt finurligt med feks. tremolo på crunch. Ved at have to næste ens banker ved siden af hinanden, giver det også mulighed for at være lidt kreativ. I min clean funk med 80´er lyd har jeg en alm wah på filter effekten, men på den moderne version har jeg en funky autowah.

ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af ESSimon »

Det lyder fedt, Mikkel. Den tiltaler mig bare sindsygt, at jeg kan smide alt andet end mine drives væk, og stadig have 100 % mere kontrol end tidligere. Det er satme svært at gå fra en ren lyd, til at skulle aktivere drive, boost og delay, og så synge samtidig.. Så vil gerne have optimeret det lidt. Hvordan med relay delen? Jeg er klar over at man kan skifte kanal på en multikanal amp, men kan den bruges som A/B boks, så jeg skifter i mellem mine kanaler, som er separate?

Og glædelig jul! :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Kopi/Festmusik/balle + G-system = go eller no-go?

Indlæg af Smittefar »

Relæ delen kan ikke skifte på samme måde som en A/B boks, men det er relativt nemt at ombygge en A/B boks, så den kan styres af relædelen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen