Pick-ups til strat igen igen

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af cotrfan »

Jeg har læst tidligere tråde om strat pick-ups, men håber alligevel der er nogen der kan give mig et godt råd.

Jeg har en seymour duncann hot rails i broen (Iron maiden) og har beholdt de to andre picks. Jeg kan egentlig godt lide diversiteten det giver mellem hard rock og ren lyd, men out-put forskellen er omvendt så stor, at det nogen gange er noget rod at skifte pick-up midt i en sang. Kan det lade sig gøre at nedsætte outputtet på pickuppen, så det passer bedre sammen?

Jeg overvejer et nyt sæt pick-upper for at få en mere homogen lyd når jeg skifter. Jeg kan altså godt lide at der er mulighed for en god gang distortion uden summen og hylen og på den anden side kan jeg godt lide guitarens rene lyd på strat-pickupperne. Måske noget Hendrix-agtigt kunne være sagen.

Jeg håber I har nogle gode forslag. Jeg skal have skiftet broen alligevel og er ikke så teknisk anlagt.
It goes to show you never can tell

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af GodSpeedDK »

Har du eksperimenteret lidt med højden, pickup'erne imellem?

Jeg har stock-pickup'er i neck og middle på min strat, og JB jr. i bridge, og det giver også en lille forskel i output. Men altså ikke noget jeg ikke ret nemt kom ud over, ved at skrue lidt op og ned på dem.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Sasha »

Køb en pickup med lavere output til den bagerste position?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af cotrfan »

Den sidder rimelig lavt allerede. Jeg er ude og rejse nu, men jeg vil da lige prøve det af, når jeg kommer hjem. Jeg er i USA, så havde tænkt på at købe et sæt herovre, men det ville selvfølgelig være fjollet, hvis det er unødvendigt.

Det kunne i virkeligheden være jeg bare skulle skifte min hot rails ud med en jb junior, de skriver at den har lidt mindre out-put.
It goes to show you never can tell

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="cotrfan"]

Det kunne i virkeligheden være jeg bare skulle skifte min hot rails ud med en jb junior, de skriver at den har lidt mindre out-put.[/quote]

Jeg er svært glad for den pickup, i hvert fald. Den udmærker sig ved at være HB-agtig, uden rigtig at stikke ud fra resten af idéen med en strat. Jeg synes stadig man har "strat-lyden", bare beef'et op. Og så er den betydelig rundere/blødere, end strat-bridge-pickup'er er flest.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
cotrfan
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af cotrfan »

Det sgu det jeg gør! Tak for hjælpen :)
It goes to show you never can tell

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Dannyboy »

Jeg er altså nødt til lige at slå et slag for Dimarzio Pro Track og Chopper. De er altså ret fede. De har ca halvt så meget output som hotrails og lyder i mine ører langt federe. Jeg har dem i begge mine strater i forskellige positioner. De har begge to masser af 'quak-quak' lyd som en strat skal ha, bare med mere af det hele - og så tager de djævelsk godt mod drive.

<a href="" rel="nofollow">

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af thomasrytter »

I øvrigt har aage et ret godt januar tilbud på Suhr pickupper:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.aage.dk/shop/campaign/Defaul ... ign/Defaul ... ing=guitar</a><!-- m -->

Snup fx et sæt med 3 fletcher-landau pickupper til 999,- :thumbup:

Ikke at det har så meget relevans for trådstarter - men det er da et godt tilbud for andre der må overveje nye pickupper til deres strat

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Dannyboy »

Ja hold da fest, så skulle man da være et skarn for ikke liiiige

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af AnotherDan »

Orv ja - der skal jeg ind at have nye pickuper kan jeg se. Nogen der har prøvet Suhr's PAF ?
Tak for head's up rytter.
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"]Orv ja - der skal jeg ind at have nye pickuper kan jeg se. Nogen der har prøvet Suhr's PAF ?
Tak for head's up rytter.[/quote]

Har ikke prøvet dem, men de andre Suhr humbuckers, jeg har prøvet, har været fede og vellydende!

Har selv lige nappet to sæt singlecoils. Overvejede noget nyt til min LP også. men det var bare gas over de vilde priser. Er jo glad for mine Pearly Gates :) Og den er købt til at være et boogie-monster

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af AnotherDan »

Ja du nappede landau sættet foran mig, det er udsolgt nu ;)
Men tror jeg hopper på en PAF.
Bah

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af thomasrytter »

Det er denundelynme også billigt. Jeg GAS'ede også ret voldsomt over både FL'erne og et sæt nye humbuckere til min Tokai igår aftes, men nu har jeg jo lige snuppet et sæt SCN'er fra Dannyboy. Så det blev ved GAS'en, i og med at jeg ikke ejer en klink her i januar. Men det er da godt nok nogle tilbud, der vil noget :) Godt, at der var nogle GF'ere der kom ud af starthullerne.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har bestilt PAF+'en og et V60LP sæt - så må vi se hvad jeg bedst kan lide i min pickup samling, som efterhånden er ved at vokse lidt, hmm.
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"]Ja du nappede landau sættet foran mig, det er udsolgt nu ;)
Men tror jeg hopper på en PAF.[/quote]

Ahh. Det er jeg da ked af, når det nu skulle være. Men tror kun, der lå et enkelt Landau. Jeg tror, det bliver åndssvagt fedt i min fender/hansen-strat. Så de bliver ikke spildt på et eller andet pjat :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Runem »

[quote="thomasrytter"]Det er denundelynme også billigt. Jeg GAS'ede også ret voldsomt over både FL'erne og et sæt nye humbuckere til min Tokai igår aftes, men nu har jeg jo lige snuppet et sæt SCN'er fra Dannyboy. Så det blev ved GAS'en, i og med at jeg ikke ejer en klink her i januar. Men det er da godt nok nogle tilbud, der vil noget :) Godt, at der var nogle GF'ere der kom ud af starthullerne.[/quote]

Var så heldig at min kære mor har opgivet at tvinge mig til at lave ønskeseddel. Så hun gav mig 2000 bobs til køb af guitarudstyr. Så nu er de omsat til to sæt pu'er. Man må sige, det kunne svare sig at vente til januarudsalget i dette tilfælde :)

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"]Jeg har bestilt PAF+'en og et V60LP sæt - så må vi se hvad jeg bedst kan lide i min pickup samling, som efterhånden er ved at vokse lidt, hmm.[/quote]

Vær lige opmærksom på, at Landau sættet af en eller anden grund ikke dukker op på ens bestilling. Det dukkede først op på min, da jeg havde bestilt og betalt. Ringede ind og fik begræftet, at den var god nok.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Anonym »

[quote="AnotherDan"]Jeg har bestilt PAF+'en og et V60LP sæt - så må vi se hvad jeg bedst kan lide i min pickup samling, som efterhånden er ved at vokse lidt, hmm.[/quote]

Nu kan man jo aldrig have for mange pickupper. De skal jo udligne samlingen af drive-pedaler! :lol:

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Runem"]

Vær lige opmærksom på, at Landau sættet af en eller anden grund ikke dukker op på ens bestilling. Det dukkede først op på min, da jeg havde bestilt og betalt. Ringede ind og fik begræftet, at den var god nok.[/quote]

Præcis det oplevede jeg også - jeg kontaktede dem og de sagde til mig det var fordi den var udsolgt.

[quote="SustainerPlayer"]

Nu kan man jo aldrig have for mange pickupper. De skal jo udligne samlingen af drive-pedaler! :lol:[/quote]

Ja - det er jo rigtigt nok. Og jeg har næsten lige haft "udsalg" i min pickup samling.
Bah

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Pick-ups til strat igen igen

Indlæg af Runem »

[quote="AnotherDan"][quote="Runem"]

Vær lige opmærksom på, at Landau sættet af en eller anden grund ikke dukker op på ens bestilling. Det dukkede først op på min, da jeg havde bestilt og betalt. Ringede ind og fik begræftet, at den var god nok.[/quote][/quote]

Præcis det oplevede jeg også - jeg kontaktede dem og de sagde til mig det var fordi den var udsolgt.



Hmm... Mystisk. Men jeg fik bekræftiget, at jeg havde den på min ordre. Så jeg var nok bare den første, som slog til vel. Ellers må de jo skaffe mig et sæt, når jeg nu har betalt lortet :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen