TC Nova System -> hovedtelefoner?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Telemaster »

Ohøj derude!

Jeg har købt mig et Nova System, bl.a. fordi jeg gerne vil have lyd på en elguitar i min lejlighed, uden at genere ejendommens andre beboere. Desværre er der ikke noget output, der er beregnet til hovedtelefoner, så det lyder mildest talt ikke ret godt, når jeg bruger den almindelige udgang.

Er der mon et godt trick indbygget i systemet? Eller findes der en lille, billig dims, jeg kan sætte imellem systemet og mine hovedtelefoner? En Pod eller lignende er overkill, fordi jeg allerede har de lyde, jeg vil have i Novaen. Idéer? :-)

Jeg har en lille transistorforstærker herhjemme, men den har ingen udgang, og jeg vil helt klart foretrække at bruge hovedtelefoner, så den løsning er heller ikke så fed.
So many assholes, so few bullets

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Anonym »

Problemet er at Nova System er "en pedal" - så der mangler forstærker+kabinet-simulering for at få det til at lyde godt. Så i så fald skal den sættes til noget, der kan det. Og der findes intet småt og billigt svjv.

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Abemand »

Det eneste billige uden effekter jeg lige kan komme i tanke om, er en Vox Amplug.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Anonym »

Lidt nærmere research afslører at Thomann har sådan en fætter her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/harley_benton_ ... amp.htm</a><!-- m -->

Men tør ikke sige, hvor godt den lyder ...

ChristianB
Johnny B. Goode
Indlæg: 135
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af ChristianB »

Jeg tror den her kan klare jobbet: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.carlmartin.com/product_rock_ ... bug.htm</a><!-- m -->
"What you need is a guitar that is timeless, and classic, and looks like Keith Richards threw up all over it in the 70s" - Hank Moody

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af AnotherDan »

Hvis det endelig er foreslå et product til telefætter - har jeg en Marshall DRP-1 der kan bruges til formålet, du kan få den til en god pris :)
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Telemaster »

[quote="AnotherDan"]Hvis det endelig er foreslå et product til telefætter - har jeg en Marshall DRP-1 der kan bruges til formålet, du kan få den til en god pris :) [/quote]
Den første sætning giver ikke vildt meget mening, det ved du godt, ikke? ;-)

Anyway, hvis du har en eller anden dims, der kan løse mit problem, så sig endelig frem! Jeg bliver ikke spor mopset, promise :-)
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Telemaster »

[quote="SustainerPlayer"]Lidt nærmere research afslører at Thomann har sådan en fætter her:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/harley_benton_ ... amp.htm</a><!-- m -->

Men tør ikke sige, hvor godt den lyder ...[/quote]

Prisen fejler i hvert fald ikke noget :-) Det er noteret - tak!
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Telemaster »

[quote="ChristianB"]Jeg tror den her kan klare jobbet: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.carlmartin.com/product_rock_ ... bug.htm</a><!-- m -->[/quote]

Det ser da helt rigtigt ud, det der - tak! Jeg skal lige finde ud af, hvad den koster.

Edit: Nå, den koster godt 1100 fra Thomann, og det er sgu i overkanten. Pokkers.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Abemand"]Det eneste billige uden effekter jeg lige kan komme i tanke om, er en Vox Amplug.[/quote]

+1 til den her. Jeg har én, og den er jeg glad for, bl.a. også til brug sammen med pedaler.

Min er AC30-modellen, og den lyder faktisk bedre, end man skulle tro. De andre modeller har jeg ikke prøvet, men de skulle vist ikke være noget at skrive hjem om.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/vox_amplug_ac3 ... c30.htm</a><!-- m -->
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af Telemaster »

Ahem... Jeg tør næsten ikke sige det, men efter at have haft en af mine personlige rådgivere i telefonen, er det gået op for mig, at der faktisk ER headphones out på min lille, batteridrevne Marshall :-D

Tak for hjælpen, gutter - jeg undskylder ulejligheden og uddeler virtuelle kvajebajere :-)
So many assholes, so few bullets


Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Nova System -> hovedtelefoner?

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Telemaster"]
Den første sætning giver ikke vildt meget mening, det ved du godt, ikke? ;-)
[/quote]

Jeg har haft endnu en mega tågerdag, alt der er sagt og skrevet idag tæller ikke...
Bah

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen