Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af Simon Helm »

Hej Gearfreaks, jagten på en ordentlig forstærker er efterhånden ved at blive ret seriøs fra min side. Jeg har en aftale om at skulle ud og høre på en Tube Midget i morgen, men ville lige høre erfaringer med sådan en herfra. Altid godt at have lidt GF-Grej-nørde-viden med i baglommen når man skal tage en så vigtig beslutning.

Altså er der nogle der har erfaringer ris/ros eller andre mere eller mindre relevante kommentarer, vil de blive modtaget med kys hånd...

VH

Simon

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af Sasha »

Ifølge min erfaring kan Sovtek kopiere Marshall alt dét, de orker. Men med de stumper (nok ikke mindst deres udgangstransformatorer), som Sovtek vælger at bruge, lyder det altid sådan lidt "koldt, råt og russisk", når det kommer ud i den anden ende...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af JGreen »

Jeg har spillet over en Tube Midget det sidste års tid, og har haft en god oplevelse.

Jeg synes bestemt ikke den er kold i lyden, og med det ældre 4x12" marshall kabinet jeg fik lov at låne til Malmø festivallen har jeg aldrig haft bedre lyd.

Tilgengæld er den ikke så glad for åbne kabinetter. Med mit 2x12" Matchless kabinet buldrede det helt vildt.

For mit utrænede øre lyder den som en uspecifik ældre marshall.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Ifølge min erfaring kan Sovtek kopiere Marshall alt dét, de orker. Men med de stumper (nok ikke mindst deres udgangstransformatorer), som Sovtek vælger at bruge, lyder det altid sådan lidt "koldt, råt og russisk", når det kommer ud i den anden ende...[/quote]

Jeg er enig, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, for man kan også sige at de lyder råt og uforskammet, og ikke særligt høflige. Så hvis det er lyden du går efter, så er de fede.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har haft en for mange år siden jeg var rigtig glad for den... Mine minder er så gode jeg kunne overveje at få en igen...
Det kan godt være den var meget kold/rå osv., men det passede virkelig godt til den stil jeg spillede...
Bah

Simon Helm
Himmelhund
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af Simon Helm »

Uhha, til trods for de mange roser bliver jeg sgu lidt bange for at turen imorgen kunne blive forgæves. Marshall lyd er sjældent lige min kop te. Dog hæfter jeg mig ved at Alwan udelukkende kritiserer lyden, hvilket må betyde at jeg nogenlunde kan tro på at det ikke er noget der sådan lige skvatter fra hinanden for et godt ord... Jeg må ud og bruge lyttelapperne imorgen, det er jo også i sidste ende dem der ved bedst.

Mange tak for svar...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af Sasha »

Well, nu kan jeg egentlig fint tilslutte mig MacG´s beskrivelse. Om man så vil kalde det kritik eller noget andet, er nok et temperamentsspørgsmål...

Desværre kan man så sige, at historier om Sovtek-forstærkere, der futter deres transformatorer af, ikke er noget fuldstændigt ukendt fænomen. Jeg skal dog ikke prale af, at jeg nogensinde selv har oplevet det.

Men altid en god idé at bruge sine egne lyttelapper! :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af Rasmus »

jeg vil sige jeg egentlig har en enkelt god erfaring med storebroderen må det være. Den lød ganske fint!

Dog mindes jeg at huske at Rasmus Rask engang købte sådan en midget 50 top til omkring 2500kr? Så 4000kr virker som lidt i overkanten for sådan en fætter. :/

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Erfaringer eller kommentare til Sovtek tube Midget

Indlæg af JGreen »

Jeg gav 5k inkl 2x12" kabinet.

Og ja, den virker lidt som om den er bygget som en tank. Min skulle lige have skiftet en ledning inden i der var knækket (aner ikke hvordan) og have fikset et potmeter. Men jeg har det som fast vane at smide forstærkere forbi Lars Vad til eftersyn, som det første når jeg har købt dem.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen