Digital forstærker a la 2011!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Digital forstærker a la 2011!

Indlæg af Jackie van Hippie »

[youtube]ywDUAw7ck8g[/youtube]
:s hock:
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker al a 2011!

Indlæg af Starcaster »

Men som altid med den slags: How does it feel? Men studie folket er sikkert glade. Nu er de fri for alle de store grimme rørførstærkere i deres hyper moderne, retro-minimalistiske Danish Design studier... ;)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker al a 2011!

Indlæg af VilhelmNielsen »

Jeg synes virkelig ikke den lyder godt. Overhovedet. Fenderen der bruges i klippet lyder i mine ører bedre, på trods af at det er lyd fra en YT video.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker al a 2011!

Indlæg af CobraPizza »

Den er ikke helt heldig, så god er emuleringen ikke. Er det mig der ikke kan se helt store forskel til fx Eleven racket, altså som i at så banebrydende er den ikke?

Og undskyld mig, det er ikke for at være næsvis eller øretæveindbydende, men det hedder altså "a la" og ikke "al a" :)
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker al a 2011!

Indlæg af AnotherDan »

Det er så vidt jeg kan se "bare" en deconvulution/convolution algoritme - bygget ind i en hardware kasse...
Har eksisteret i software form i mange år... Feks. Space Designer / Impulse Response Util i Logic. Og jeg ved der også findes gratis værktøjer.
Bah

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker al a 2011!

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="Starcaster"]Men studie folket er sikkert glade. Nu er de fri for alle de store grimme rørførstærkere i deres hyper moderne, retro-minimalistiske Danish Design studier... ;) [/quote]
Den fætter i klippet er da ogaå åndsvagt grim :wink:

Bortset fra det så er idéen med selv at kunne lave sine emuleringer da meget fed, om end så resultatet bliver små trist så skal der nok komme maskiner der kan gøre der bedre på et tidspunkt. Der er også stor forskel i omtalen af de første PODs og de nyeste Elevenrack/Axe-FX, ikk?

[quote="CobraPizza"]Og undskyld mig, det er ikke for at være næsvis eller øretæveindbydende, men det hedder altså "a la" og ikke "al a" :) [/quote]
Tak, nu du siger det kan jeg godt høre det :lol: Det er rettet nu.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker a la 2011!

Indlæg af CobraPizza »

Jeg forstår ikke helt hvorfor, det er så så svært at lave en digitale lydprocessor, der spytter noget okay-lydende ud i den anden ende..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Dathudo
Himmelhund
Indlæg: 15
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker a la 2011!

Indlæg af Dathudo »

Nah, den falder dælme heller ikke lige i min smag..

Han er altså heller ikke meget ved, ham guitaristen. Kan ikke lade være med at tænke at en anden måske kunne have fået maskinen til at lyde mere levende.

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Digital forstærker a la 2011!

Indlæg af Jacko »

Ja, umiddelbart lyder den ikke som noget man råber hurra for ;o)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen