Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville bare lige gøre opmærksom på arrangementet, der snart løber af stablen - der er stadig en enkelt plads tilbage.

Jeg regner med, vi starter klokken 11 om formiddagen - der vil blive arrangeret samkørsel fra Kbh. Ø.

Læs om arrangementet her
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/arrangemente ... 88.html</a><!-- l -->

I vanlig gearfreak stil, er der naturligvis allerede livlig diskussion i gang :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Sasha »

Åh, jeg ved snart ikke, om man kan kalde en tråd uden synderlig aktivitet i en uges tid for "en livlig diskussion"..?

Nå, men hvorom alting er: Kunne man rykke starttidspunktet til ved 10-tiden? Eller er det for friskt?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Det kunne da nok godt lade sig gøre - jeg har ingen indvendinger - Måske har de andre?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af FunkyValle »

Kl. 10 er også fint med mig.

;o)
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Det lyder super - Hvis vi skal lave samkørsel, så skal Funky og Søren Dyhr bare møde op hjemme ved mig klokken lidt over 9
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af FunkyValle »

Det er en deal. SMS'er du ikke lige den nye adresse?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

PM er sendt til Funky, Dyhr og Sasha :)

Andre, der vil på denne eksklusive liste?
Modded guitars were crap right out of the factory

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Vinta »

nej men jeg vil gerne læse om jeres opdagelser

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Telemaster »

[quote="Vinta"]nej men jeg vil gerne læse om jeres opdagelser[/quote]

Det kan du gøre her: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/arrangemente ... 88.html</a><!-- l --> :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af thomasrytter »

er det ikke noget med, at det bliver samlet i en tråd på et tidspunkt? Det synes jeg, at jeg har hørt rygter om...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Anonym »

Jo. Den anden tråd fortæller, der vil komme en tredje.

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Vinta »

jeg er nemlig lidt på jagt efter et alternativ til sm57, som jeg synes kan lyde lidt skarp. Samt få opbakning til at det er ok ;) måske der ikke er!! at mic´ sit half stack op med mikrofon off center faktisk helt ude i kanten igen for at undgå dødsstrålen. Som mange af de lydfolk jeg har arbejdet med synes at elske, det er en kamp hver gang. Lydmand mod guitarist. :problem:
Ligesom at de gerne vil have at min 60w marshall skal stå på under 2, med kommentaren, jamen vi skruer op for monitoren, så kan du høre dig selv der. Hvilket giver en lille pivende lyd over fra stacket Det ..sser mig af hver gang :(
er begyndt at vende stacket og så flytte mic lidt længere væk. At en del af stederne ikke burde mices op men istedet bare være på baggear er noget andet. :)
men det kan man ikke forklare en lydmand, jeg er en sur gammel mand, men jeg har jo selvfølgelig ret og andre er forkert :)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Telemaster »

[quote="Vinta"]jeg er nemlig lidt på jagt efter et alternativ til sm57, som jeg synes kan lyde lidt skarp. Samt få opbakning til at det er ok ;) måske der ikke er!! at mic´ sit half stack op med mikrofon off center faktisk helt ude i kanten igen for at undgå dødsstrålen. Som mange af de lydfolk jeg har arbejdet med synes at elske, det er en kamp hver gang. Lydmand mod guitarist. :problem:
Ligesom at de gerne vil have at min 60w marshall skal stå på under 2, med kommentaren, jamen vi skruer op for monitoren, så kan du høre dig selv der. Hvilket giver en lille pivende lyd over fra stacket Det ..sser mig af hver gang :(
er begyndt at vende stacket og så flytte mic lidt længere væk. At en del af stederne ikke burde mices op men istedet bare være på baggear er noget andet. :)
men det kan man ikke forklare en lydmand, jeg er en sur gammel mand, men jeg har jo selvfølgelig ret og andre er forkert :) [/quote]

Den der klassiske Sennheiser - hedder den 421? - er altså rigtig fed, synes jeg. Jeg har brugt SM57 i studiet _altid_, fordi det lyder absolut i orden og udmærket og godt og fint og gør jobbet. I sidste uge prøvede jeg så Sennheiseren, nærmest fordi det var det nemmeste, da den allerede sad på et stativ, og jeg må sige, at forskellen er imponerende. Den lyder egentlig meget som en SM57, bare med "mere af det hele" - især bunden er bedre repræsenteret. Toppen lyder bedre, synes jeg. I fremtiden vil jeg helt sikkert bruge den til langt det meste - SM57 kan stadig bruges, men Sennheiseren lyder sgu bare bedre. Det er sguda en nem måde at få bedre guitarlyd på plade, ikke? :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Ja, jeg har vist lovet at få lavet en resultattråd - jeg vil prøve at få det gjort i dag. Der kommer ikke så meget nyt i forhold til det, der allerede ligger, men jeg vil prøve at få samlet det, så det bliver lidt mere overskueligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Rasmus »

[quote="Vinta"]jeg er nemlig lidt på jagt efter et alternativ til sm57, som jeg synes kan lyde lidt skarp. Samt få opbakning til at det er ok ;) måske der ikke er!! at mic´ sit half stack op med mikrofon off center faktisk helt ude i kanten igen for at undgå dødsstrålen. Som mange af de lydfolk jeg har arbejdet med synes at elske, det er en kamp hver gang. Lydmand mod guitarist. :problem:
Ligesom at de gerne vil have at min 60w marshall skal stå på under 2, med kommentaren, jamen vi skruer op for monitoren, så kan du høre dig selv der. Hvilket giver en lille pivende lyd over fra stacket Det ..sser mig af hver gang :(
er begyndt at vende stacket og så flytte mic lidt længere væk. At en del af stederne ikke burde mices op men istedet bare være på baggear er noget andet. :)
men det kan man ikke forklare en lydmand, jeg er en sur gammel mand, men jeg har jo selvfølgelig ret og andre er forkert :) [/quote]

Jeg mødte også en lydmand i fredags der gerne ville have mindre baggear, og så ville han ellers fyre mig op i monitoren. Det virker bare ikke når man spiller Marshall. Ellers problemet var at når jeg stak øret ned til højtaleren så lød det fedt, men det der kom ud af monitoren lød af skinger høj mellemtone... så fik man den her..."sådan lyder din guitar, du står og spiller ind i knæene på dig selv!"

:evil:

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Så er der kommet resultattråd

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/scene-lyd-te ... 56.html</a><!-- l -->

Giv den gas
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Barf »

Jeg har lidt problemer med at åbne den fil der. Nu ved jeg sådan set heller ikke, om Logic Express 9 kan åbne en OMF-fil, men det går jeg ud fra..?

Nå, men når jeg åbner filen, står der bare "opening OMF file" og en proceslinie. Og så sker der ikke mere. Har ladet den stå i flere minutter - tager det så lang tid?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved det ærlig talt ikke -jeg har aldrig prøvet OMF - måske skal vi have Hr. Dyhr på banen ?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har åbnet OMF filer mange gange i logic 8, du skal bruge import funktionen...

Opret et nyt projekt (Gem det).
Brug funktionen import i file, og vælg OMF filen.
Så skal du bare følge guiden.
Bah

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Test af mikrofoner til opmicning af guitarforstærkere

Indlæg af Barf »

Tak for det, Dan. Nu virker det. Det skal jeg hygge mig med, når jeg lige har tid.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen