Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af MacG »

En nyudviklet pickupserie fra Duncan, "Seymour Duncan Zephyr"...:

http://www.seymourduncan.com/newproduct ... ickups.php

Læs det hele.. :crazy:

Ouch! Men hvis man vil fyre med Mahogni..

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af Rasser »

Måske er det overkill, men det er da i det mindste, som jeg læser det, et forsøg på en videnskabelig tilgang til PU produktion i stedet for voodoo og mojo. Dog virker 1200 dollars for et sæt som en rigeligt opskruet pris.

Mvh.
Rasmus.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af MacG »

[quote="Rasser"]Måske er det overkill, men det er da i det mindste, som jeg læser det, et forsøg på en videnskabelig tilgang til PU produktion i stedet for voodoo og mojo. Dog virker 1200 dollars for et sæt som en rigeligt opskruet pris.

Mvh.
Rasmus.[/quote]

Der er ikke meget Mojo i pickupper: Gode råvarer og en hulens masse viden om materialer, og om magneter, wire og interaktionen mellem dem.
Det bliver kompliceret, der er mange variabler, så det bliver til en videnskab, men Mojo.. Næh.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af Rasmus »

man skulle tro tråden var af guld og ikke sølv... :)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af CobraPizza »

[quote="MacG"][quote="Rasser"]Måske er det overkill, men det er da i det mindste, som jeg læser det, et forsøg på en videnskabelig tilgang til PU produktion i stedet for voodoo og mojo. Dog virker 1200 dollars for et sæt som en rigeligt opskruet pris.

Mvh.
Rasmus.[/quote]

Der er ikke meget Mojo i pickupper: Gode råvarer og en hulens masse viden om materialer, og om magneter, wire og interaktionen mellem dem.
Det bliver kompliceret, der er mange variabler, så det bliver til en videnskab, men Mojo.. Næh.[/quote]

Arh, der er nu nogen sælgere der fremstiller deres PU som Mojo.. Håndviklet, Specielle magneter lavet af malm fra månen m.m.

Desuden er den der "Cyrogenic" behandling lidt.. tjah.. jeg vil se videnskabelige beviser for at en nedkølet tråd, der er vendt tilbage til stuetemp, leder så meget anderledes end en der ikke er..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Hybrid_Child
Still Got The Blues
Indlæg: 204
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Århus N
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af Hybrid_Child »

Hvis det virkelig er så godt som de siger, så forstår hvorfor ingen har gjort det før. Jeg mener at bruge sølvtråd i stedet for kobber er da ikke den mest originale idé. Mon ikke der er andre som har prøvet det før, men bare har droppet det igen fordi sølv er dyrere og ikke lyder mærkbart anderledes. Synes det lugter lidt af hype.

Man ved selvfølgelig aldrig, men indtil jeg selv har prøvet dem tvivler jeg i hvert fald på at de lyder bedre end andre pickupper. Og til den pris bliver det nok ikke forløbig.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/Rapiddominanceb ... nceband</a><!-- m -->

strattitude
Johnny B. Goode
Indlæg: 127
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af strattitude »

Til den pris skal de godt nok kunne lave kaffe, ordne vasketøj etc. Det er da helt vanvittig pris....

Torben
Johnny B. Goode
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nye pickupper fra Seymour Duncan...!

Indlæg af Torben »

Hold da op, det var mange penge... De mangler bare at headhunte Abigale Ybarra fra Fender, så kan de sætte prisen yderligere op :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen