Bedste måde at spille over to forstærkere..

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af Sasha »

Well, nu består hovedparten af hans effekter jo af forvrængere. Så jeg vil - også på baggrund af, hvad han skriver tidligere i tråden om, at det skyldes, at hans ene forstærker har svært ved at kapere disse forvrængere - tillade mig at formode, at det ikke er dét med at få ekko og rumklang placeret rigtigt i kæden, som er hoved-problemet. Faktisk er hans eneste "problematiske" effekt i dén sammenhæng jo hans delay. Og den giver jo netop mulighed for at sende effekt-signalet til én forstærker og det tørre signal til en anden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af Morten M »

Hvad med en Morley Triplex?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="Sasha"][quote="itsaysvuff"]øhh... Hvilken en af dem kan du "høre med dine ører" er en dårlig forstærker? :)

Du kan have ret i det med forskellen på de to forstærkere..[/quote]

En forstærker, som ikke kan håndtere drive-pedaler, er i mine øjne (eller ører...) ikke godt designet...[/quote]

Nu kan min "skønne og godt designede" reinau ikke så godt lide en tubescreamer da det simpelthen er for meget mellemtone og det er nu engang den pedal jeg er mest vant til at bruge.. Det bliver for meget - men min marshall jtm30 lyder rigtig fedt med det.. Min reinau kan lyde "grimt og beskidt" selv, mens den anden håndterer pedalerne rigtig godt.. Det er to forskellige lyde, begge fede.. Jeg vil sige at Reinau'en har en egen lyd der fungerer uden en masse pedaler foran - forstå mig ret, den håndterer pedaler fint, jeg har bare ikke fundet en drive til den endnu, men jeg har heller ikke haft den i så langtid.. Min marshall lyder bedre når den bliver maskeret af nogle ikke så transparente pedaler - derfor kalder jeg det en "effekt-forstærker" eller "pedal-forstærker"..

------------

Tak for alle svarene, jeg kigger det lige igennem det hele..

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af itsaysvuff »

[quote="itsaysvuff"][quote="Sasha"][quote="itsaysvuff"]øhh... Hvilken en af dem kan du "høre med dine ører" er en dårlig forstærker? :)

Du kan have ret i det med forskellen på de to forstærkere..[/quote]

En forstærker, som ikke kan håndtere drive-pedaler, er i mine øjne (eller ører...) ikke godt designet...[/quote] [/quote]

Nu kan min "skønne og godt designede" reinau ikke så godt lide en tubescreamer da det simpelthen er for meget mellemtone og det er nu engang den pedal jeg er mest vant til at bruge.. Det bliver for meget - men min marshall jtm30 lyder rigtig fedt med det.. Min reinau kan lyde "grimt og beskidt" selv, mens den anden håndterer pedalerne rigtig godt.. Det er to forskellige lyde, begge fede.. Jeg vil sige at Reinau'en har en egen lyd der fungerer uden en masse pedaler foran - forstå mig ret, den håndterer pedaler fint, jeg har bare ikke fundet en drive til den endnu, men jeg har heller ikke haft den i så langtid.. Min marshall lyder bedre når den bliver maskeret af nogle ikke så transparente pedaler - derfor kalder jeg det en "effekt-forstærker" eller "pedal-forstærker"..

- din formodning om det med problematikken er rigtig Sasha..

------------

Tak for alle svarene, jeg kigger det lige igennem det hele..

reindane
Johnny B. Goode
Indlæg: 133
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af reindane »

Måske skulle du prøve at skrue ned for "Drive" og "Tone" og op for "Level" på din Tubescreamer, så den fungerer mere som et volumenboost, når du spiller over din Reinau Deluxe. Den tidligere ejer Andreas O'Carroll havde ingen problemer med drivepedaler foran Deluxen.
Venlig hilsen
Lars Reinau
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.larsreinau.dk">www.larsreinau.dk</a><!-- w -->

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af Førslev »

prøv evt. en OCD eller en frantone Brooklyn od til din Reinau hvis du kan. de fungerer stjerne for mig til min.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af itsaysvuff »

Renai: Det er heller ikke fordi jeg har problemer med den og drive - det er bare fordi mine drives ikke er særlig generte med mellemtonen :) Jeg skal bare have fundet de rigtige! Det med tubescreameren må jeg lige prøve.. Og Førslev - jeg må prøve nogle forskellige ting!

Stuka
Himmelhund
Indlæg: 7
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af Stuka »

Kan man ikke bare nøjes med et Y-split kabel? Et kabel med et jack fra guitaren, som går ud i 2 jacks. Et i pedal-kæden og videre til forstærker 1, og det andet kabel i forstærker 2/PA? Det løser ganske vist ikke tuner-problemet.. men det er nok den billigste løsning..?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Bedste måde at spille over to forstærkere..

Indlæg af Sasha »

I princippet jo, når der kun er tale om to forstærkere. Men du opnår jo så ikke at få den "tørre" lyd til den éne og den "effektede" lyd til den anden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen