Udskiftning af delay

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Udskiftning af delay

Indlæg af CobraPizza »

Jeg har en Boss DD-3 lige nu, og den skal pensioneres, men marked for delay er temmelig stort, og faktisk lidt uoverskueligt. Pris er ikke en betydende faktor (men pedaler over 3000 kr kommer næppe på tale).

Jeg har kigger meget på den her fætter ELECTRO HARMONIX STEREO MEMORY MAN WITH HAZARAI og tjekket nogle klip på youtube ud, og dens alsidighed tiltaler mig meget.. jeg kunne ende op, med en virkelig dyr reverb ;)
Men er der ellers andet? en Line 6 DL4 har ikke sagt mig det store, da jeg prøvede den.
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Swampthing »

Jeg har efterhånden haft 5 delays...
Dem jeg er landet på er : Boss Re20 og Boss DD20.
De lyder godt(sammen og hver for sig) og der er masser af indstillingsmuligheder på begge to.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Anonym »

Memory Man lyder ret godt.

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Jackie van Hippie »

EHX Memory Man lyder godt, men man skal kunne lide DET den gør da der ikke er mulighed for at skifte delay type eller tappe tempoet. Den nye TC Toneprint Delay ser spændende ud syntes jeg, masser af indstillingsmuligheder og ellers er der jo deres Nova Delay som også kan det meste.
Må det godt være lidt simplere, så lyder Carl Martins pedaler også rigtigt godt, på XL version kan du skifte mellem et slapback og et længere delay som kan styres med tap tempo.
Line6 DL4 er nok den værste delay pedal jeg har prøvet, når den var i kæden lød det som om man skruede helt ned for guitarens tonekontrol, frygteligt..
Hardwire DL-8 delay er også rigtig fed, med mange instillingsmuligheder, dens Tape emulering lyder fedt, den kan lave modulerede delays, "analoge" delays, slapback (lyde godt og ikke metallisk og uorganisk som mange digitale slapback delays formår), lo-fi delays, almindelige rene delays osv., plus en indbygget looper som er sjov at lege med/øve til.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Smittefar »

Jeg har siddet og lyttet på en del demoer af Strymon El Capistan, som er til salg her på sitet
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 35.html</a><!-- l --> (jeg har ingen andel i den handel ud over, at jeg gasser ret meget over pedalen)

Jeg synes, den lyder helt fantastisk godt - jeg har aldrig rigtig prøvet at have GAS over en delay pedal, men den der er bare topfed, så vidt jeg kan lytte mig til - Den største anke, man kan have mod den er nok, at den næsten er FOR kompliceret.
Modded guitars were crap right out of the factory

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af stl »

En anden mulighed er AKAI Headrush; Ik' så dyr, taptempo, mulighed for emulering af tape delay (hvilket den gør ok, bl.a. med mulighed for indstilling af afstanden mellem virtuelle båndhoveder), samt alle de normale delayfunktioner. Et minus er at den fylder lidt mere end en "standard" pedal.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af fortytwo »

Inden jeg kommer med nogen forslag.. Hvad skal en evt ny delay pedal så kunne..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

shm
Johnny B. Goode
Indlæg: 193
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af shm »

Der er jo rigtig mange bud på gode delay efterhånden. Jeg vil sige, at jeg sætter det højt, at brugervenligheden er høj. Altså, det er nemt og hurtigt, at ændre indstilling, hvis man ikke er ude i en med flere presets.

Den nye fra tc, virker overskuelig, med mange muligheder. Jeg gælder mig til at hører den i virkeligheden.

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... r_embedded</a><!-- m -->

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af KrænDyt »

[quote="Smittefar"]Jeg har siddet og lyttet på en del demoer af Strymon El Capistan, som er til salg her på sitet
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/kob-salg-byt ... 35.html</a><!-- l --> (jeg har ingen andel i den handel ud over, at jeg gasser ret meget over pedalen)

Jeg synes, den lyder helt fantastisk godt - jeg har aldrig rigtig prøvet at have GAS over en delay pedal, men den der er bare topfed, så vidt jeg kan lytte mig til - Den største anke, man kan have mod den er nok, at den næsten er FOR kompliceret.[/quote]

Jeez.. Har lige set den der 14 minutters demo video på aage.dk.. Den mangler jo bare at kunne brygge kaffe. Den er dælme godt nok for hi-tech til mig. Derimod vil jeg da foreslå den rare T.C. Nova Repeater. En pedal der kan lidt mindre end en Nova Delay, men til gengæld har tap tempo og i øvrigt lige så god lyd. Og så er den jo til at komme i nærheden af for penge.
[youtube]hV4bke7EimY[/youtube]
"I've got blisters on my fingers...!"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Anonym »

[quote="shm"]Der er jo rigtig mange bud på gode delay efterhånden. Jeg vil sige, at jeg sætter det højt, at brugervenligheden er høj. Altså, det er nemt og hurtigt, at ændre indstilling, hvis man ikke er ude i en med flere presets.

Den nye fra tc, virker overskuelig, med mange muligheder. Jeg gælder mig til at hører den i virkeligheden.

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... r_embedded</a><!-- m -->[/quote]

Ja den minder godtnok utroligt meget om min DL4 i forhold til features/delay typer, mangler dog muligheden for at kunne skifte presets og styre taptempo live. Dog er det fede at den ikke fylder så meget på boardet, man kunne jo have tre styks og de ville stadig fylde mindre..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Sasha »

Du skal købe en Memory Man. For det er den, der lyder bedst.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Du skal købe en Memory Man. For det er den, der lyder bedst.[/quote]

Jeg er helt enig. Men ellers lyder TC Nova Delay nu også godt, synes jeg. Den kan også bringes til at sige lidt i retning af Memory Man, bare uden lige at have "det". Til gengæld er den jo hamrende alsidig. Det er vist samme teknologi, der er i Nova System, og det er jeg sgu meget godt tilfreds med. Det lyder ikke så godt som min Memory Man, men det kan sagtens skrave an, hvis jeg ikke gider at have det store, tunge samlerobjekteffektpedalbræt med.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Barf »

Ja, du skal nok på banen med nogle krav til hvad, du har af krav. Jeg har fx en gammel Boss DM-2, som jeg synes lyder rigtig godt, men hvis du skal have tap tempo og mulighed for modulation, så er den jo ikke til meget nytte :)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af CobraPizza »

I princippet, har jeg tre numre hvor jeg skal bruge en relativt lang delay tid (100% vådt signal, og en delay på ca 600 ms), men jeg ville meget gerne eksperimentere lidt med det.. Alsidigheden synes jeg er vigtig, da den så kan bruges som rumklang eller ekko, hvis den ikke bruges til delay.. tap tempo kunne være sjovt at lege med, men ikke et krav..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Smittefar »

Den der, digitale båndekko, jeg linkede til har faktisk mulighed for at lægge rumklang på ekkoerne, det ville jeg synes, kunne være sjovt at lege med.
Modded guitars were crap right out of the factory

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Jackie van Hippie »

[quote="CobraPizza"]I princippet, har jeg tre numre hvor jeg skal bruge en relativt lang delay tid (100% vådt signal, og en delay på ca 600 ms), men jeg ville meget gerne eksperimentere lidt med det.. Alsidigheden synes jeg er vigtig, da den så kan bruges som rumklang eller ekko, hvis den ikke bruges til delay.. tap tempo kunne være sjovt at lege med, men ikke et krav..[/quote]

Så vil jeg sige:
TC Nova Delay/Repeater/Toneprint eller Hardwire DL-8
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af CobraPizza »

Den har ikke loop eller? TC Delay'en ?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af Jackie van Hippie »

Nej, desværre ikke..
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
ewido
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Udskiftning af delay

Indlæg af ewido »

Strymon El Capistan er bare meeegaaa fed! Den er enormt "musikalsk" i sit udtryk. Der findes så mange sterile og digitale delays derude, men Capistan er ikke en af dem :)
Men hvis man er til The Edge-kinda delays, så skal man nok kigge efter noget andet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen