Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Peter C »

Jeg er blevet tilbudt en Gibson Leas Paul Special fra 1989 i bytte for min Marshall 2203x, og jeg syntes, den ser mega fed ud, men jeg er nu alligevel lidt i tvivl.

Ved i hvor meget sådan en svend fra 1989 er værd, hvis man skulle sælge den? Min Marshall står til 7000 (og til 11000 fra ny), så man kunne vel sige, at jeg ville få Gibson'en få 7k.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en Gibson Les Paul med bindinger ligesom den har, men som ikke skulle veje for meget, så der passer den jo fint ind, men jeg skulle have fræst ud til humbuckers, da P90'ere ikke er mig (dog ser det alligevel lidt spændende ud, det som Loomer har gang i).

Hvad syntes I?

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Telemaster »

Umiddelbart vil jeg sige ja, bare for økonomien i det, men hvis det handler om at få et fedt instrument, er der vel ingen vej uden om at prøve den, inden du beslutter dig.

Og giv så lige P90'erne en chance. Det er sgu en rigtig fed pick up, der kan bruges både til det hårde og det bløde :-)
So many assholes, so few bullets

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Loomer »

Mht. P90, vil jeg så også lige referere til den tråd jeg har lavet i dag.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Sasha »

En Les Paul eller en reissue-Marshall...? Kan det ikke være hip som hap?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]En Les Paul eller en reissue-Marshall...? Kan det ikke være hip som hap?[/quote]

Søren, bare for at rydde op i de værste misforståelser: En Gibson Les Paul Special er en guitar. Den anden er en forstærker, men det ved du vidst godt. Derfor er det ikke helt ligegyldigt, hvilken en man har med på job. Man skal ret beset bruge en af hver - to guitarer eller to forstærkere gør bare ikke jobbet, desværre. Der findes også forstærkere, der hedder Gibson Les Paul, men mig bekendt ikke fra 1989. Så skulle det være på plads.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Sasha »

Tak for den pædagogiske udredning!

Jeg mente måske mere, at det var et spørgsmål hen i retning af: Hvad vil du helst tjattes lidt i hovedet med? - ugeavisen fra sidste uge eller paprøret fra en køkkenrulle?

Hvis spørgsmålet var så enkelt, som du antyder, har jeg absolut tiltro til, at trådstarters evner ville række til selv at besvare spørgsmålet, som så i givet fald kunne reduceres til et simpelt spørgsmål om behov - måske endda akutte behov. Men eftersom trådstarter alligevel stiller spørgsmålet, tillader jeg mig at formode, at der er andet og mere på spil? Ja, man kunne måske ligefrem fristes til at antage, at trådstarters basale grejbehov (der er dét med én af hver...) allerede er opfyldt, og det er derfor dette gruopvækkende dilemma melder sig på banen?

Det helt frygtelige ved en sådan kattepine er jo så det indlysende, at det til syvende og sidst kun er trådstarter, der - ikke uden en vis analogi til det berygtede skrækscenario med lusen mellem de to negle - via mere eller mindre umålelige størrelser i stil med "lyst","mavefornemmelse", "affektionsværdi" og sligt kan vælge den rette udvej fra dette presserende skisma.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Peter C »

Tak for svarene (måske på nær Søren...)!

Jeg var interesseret i at vide, om jeg tabte penge på byttet, da jeg ikke er interesseret i dette. Men ja, den skal selvfølgelig prøves først, og lige nu befinder den sig nær Århus, så nu må vi se, hvad der sker.

Hvorfor du skriver noget i denne tråd Søren, forstår jeg ikke?

EDIT: Og så troede jeg i øvrigt, at du var af den opfattelse at den eneste reissue, som lyder godt, er Marshall's 2203?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Sasha »

Jah-joh, måske ikke helt så skidt som de øvrige reissue-Marshalls...

Og grunden til, at jeg skriver, har jeg ligesom skitseret ovenfor, da jeg ikke var klar over, at der lå en økonomisk beregning bag - nemlig at det til syvende og sidst kun er dig selv, som kan svare på, om det er et meningsfyldt bytte for dig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af fortytwo »

[quote="Sasha"]En Les Paul eller en reissue-Marshall...? Kan det ikke være hip som hap?[/quote]

Selvom dette indlæg måske ikke er det mest konstruktive, så er det til gengæld sjovt.. :D
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Sasha »

Glæder mig, at der endelig var nogen, der fangede den... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

39 Special
Himmelhund
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af 39 Special »

Det bliver ikke kønt hvis der skal humbuckere i; P-90`ere er længere (altså den lange led) end humbuckere.

Hvis du bytter og vil af med P-90`erne til billige penge, kunne jeg godt være aftager.

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Gibson Les Paul Special - skal jeg bytte?

Indlæg af Morten M »

Les Paul Special '89 med 2 stk P100 du kan bytte med?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen