musikbutikker der skuffer lidt...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af hrlarsen »

Hvad folk på forum iøvrigt kæmper med af problemer er sagen uvedkommende. Men hvis det her er dit seriøse svar, når nogen fortæller dig at du bryder købeloven, så foretrækker jeg at handle et andet sted. Jeg går ud fra du mener det samme om folk der beskæftiger sig med vores lovgivning til hverdag?[/quote]

Jamen der er selvfølgelig en stor del ironi i den sætning, da jeg synes at proportionerne er helt tossede her. Og du skal ikke gå ud fra noget som helst.
Men jeg fastholder stadig at det er meget lidt at kaste i et forum, principielt eller ej. Havde omtalte kabinet nu lige været det Lund søgte havde han været superglad og sagen havde været en helt anden. Og de 300 kroner vi tjener på et kabinet til 1395,- lever vi sagtens foruden.
Jeg kunne fristes til at tro at selv ombudsmanden ville betragte det som værende under bagatelgrænsen, sagt i al respekt for købelov, samt diverse regler for GF´s forum.
Og så vil jeg da gerne påpege at jeg aldrig har tilbudt omtalte kabinet på GF, men udelukkende til Lund VIA GF. Så den kunne sagtens have været lukket i al mindelighed.

Enough said !

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jake »

[quote="hrlarsen"]Jamen der er selvfølgelig en stor del ironi i den sætning, da jeg synes at proportionerne er helt tossede her. Og du skal ikke gå ud fra noget som helst.
Men jeg fastholder stadig at det er meget lidt at kaste i et forum, principielt eller ej. Havde omtalte kabinet nu lige været det Lund søgte havde han været superglad og sagen havde været en helt anden. Og de 300 kroner vi tjener på et kabinet til 1395,- lever vi sagtens foruden.
Jeg kunne fristes til at tro at selv ombudsmanden ville betragte det som værende under bagatelgrænsen, sagt i al respekt for købelov, samt diverse regler for GF´s forum.
Og så vil jeg da gerne påpege at jeg aldrig har tilbudt omtalte kabinet på GF, men udelukkende til Lund VIA GF. Så den kunne sagtens have været lukket i al mindelighed.

Enough said ![/quote]

Det kan betale sig for dig at du allierer dig med en jurist, hvis du er usikker på hvordan dansk lovgivning hænger sammen. Det er ikke købeloven her, men derimod markedsføringsloven der er brud på - og der er ingen bagatelgrænse.

Så i stedet for at gå så meget i defensiven, og få det til at fremstå som om dette forum er fyldt med folk der sidder og hamrer på "Opdater"-knappen indtil der kommer noget de kan gå op i, så undskyld at du har gjort noget forkert. Du kender tydeligvis ikke lovgivningen, og man kommer længere med en undskyldning, end at sidde og selv blæse sagen her op, og dermed miste kundegrundlag herinde, samt alle de andre der må læse dette offentlige forum.

Jeg ville måske bare have sendt dig en mail om, at du ikke måtte kontakte mig, men nu har Lund valgt at tage sagen her - så må vi forholde os til det.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Hapsall"]Tjah rent principielt og som jeg læser det juridisk er det ikke helt okay..

Jeg syntes dog det er endnu værre og bekymrende, at man ikke engang selv kan løse et sådan mikroskopisk problem. At gå på forum for så lidt?..Det er sgu den reelle problematik som jeg ser det. Sure og små grå mennesker, der brokker sig i en uendelig lang brækstråle..."jamen jeg har ret jo!" Ja fedt så! gør dog noget ved det, gå til myndighederne og spild deres tid og mine skattepenge!..

Trådstarter det er sgu lidt tamt det l..t du lukker ud her...
Hr Larsen Fy! (send mig lige et godt tilbud på en go Wah)[/quote]


Er der ikke noget med at du selv plejer at være den første der sladrer til gårdvagten, hvis der er noget du ikke bryder dig om? Rapporteret.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Smittefar »

Moderatorstaben har (mig bekendt) endnu ikke blandet sig i denne tråd, selv om sproget har været hårdt, og der har været mange beskyldninger i luften.

Vi vil gerne lade så mange diskussioner som muligt køre så frit og så langt som muligt uden indblanding, men jeg vil bede alle om at lægge en dæmper på sig selv og jeres temperamenter.
Modded guitars were crap right out of the factory

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Lund »

Sikke da en omgang! Jeg har ikke specielt meget at tilføje, da alle vinkler vidst efterhånden har været belyst i tråden.

Til Hr Larsen/Morten... jeg kunne godt have svaret dig direkte og sagt "nej tak, og mail mig ikke igen", jeg starter en tråd her fordi jeg helt generelt synes det er en meget kedelig tendens at ens "forspor" på nettet bruges til at markedsføre produkter via direkte personlige mails. Jeg efterspørger folks private meninger om gode kabinetter, og hvis jeg ønskede andet vil jeg sende en mail direkte til en forhandler, eller skrive mig på en mailingliste. Nu er det bare sådan at en enkelt mail fra mig typisk ikke gør en pind forskel for den "generelle praksis" for dem der sender links - det gør et samlet forums mening derimod. Nu siger jeg ikke at det er tilfældet for dig, eller at du i det hele taget gør den slags ofte! Jeg synes bare at det er en ret relevant diskussion i det hele taget - og nu tog jeg så "tyrene ved hornene" (for at bruge dit eget udtryk) ikke ved at maile dig, men ved at råbe op her. Jeg synes da allerede at der er kommet mange relevante betragtninger om emnet her i tråden.... vel ikke helt spildt så?

Nuvel... vi kan også bare lukke den her og sige "enough said" som du skriver, jeg er ikke på nogen mission efter at kaste mudder efter folk!

Håber bare at hele snakken måske kan gøre en mere bevidst om hvordan man gebærder sig på nettet - jeg kan da se at jeg ikke er den eneste som har en holdning til emnet.

Men fred med det herfra - og lad os komme videre med at spille noget guitar.

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Lund »

[quote="hrlarsen"]
1)Lund - du svarede pænt på min mail, men gav ikke udtryk for at du på nogen måde var utilfreds med min henvendelse.
[/quote]

ps... jeg svarede ikke på din mail - lige for god ordens skyld...

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jens H »

Jeg synes snart den type tråde her, ofte er at finde på gearfreak.
Hvis man synes noget er forkert, og ønsker en principel diskussion, kan folk så ikke beskrive en fiktiv problemstilling?
Sidst var det en forstærkerfremstiller der skulle være midtpunkt for en principdiskussion.

Det er meget lettere at forholde sig til, samt at komme med gode råd til hvordan det kan undgåes, når personer, og personlige relationer ikke er fedtet ind sagen.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Lund »

ja der er jeg så lodret uenig... jeg tror næppe du havde fået nogen særlig diskussion om et emne som bare var fiktivt.

og jeg synes at det lige netop er meget lettere at forholde sig til, når man kan tage udgangspunkt i en helt konkret sag!

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af hrlarsen »

@Lund

Hej Michael
Jamen rart at få dig på banen.
Jeg skal beklage min påstand med email. Var sikker på at du havde besvaret, og har lige kigget "baglæns" i mailboxen. Men du har ret, så det skal du ikke have skyld for.
Nu skal vi ikke træde mere i denne, men jeg vil blot lige citere den sidste linie i dit oprindelige indlæg:

"Gode bud modtages på sådan et kabinet, gerne noget i den billige ende prismæssigt."

...og jeg kan så nu forstå at dette IKKE inkluderer musikforretninger, omend det er en opfording.

Håber du har fundet det du søgte ;)

mvh

Morten/Tonecontrol

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Morten M »

[quote="Jens H"]Jeg synes snart den type tråde her, ofte er at finde på gearfreak.
Hvis man synes noget er forkert, og ønsker en principel diskussion, kan folk så ikke beskrive en fiktiv problemstilling?
Sidst var det en forstærkerfremstiller der skulle være midtpunkt for en principdiskussion.

Det er meget lettere at forholde sig til, samt at komme med gode råd til hvordan det kan undgåes, når personer, og personlige relationer ikke er fedtet ind sagen.[/quote]
Ikke videre fiktivt, men princippet holder i dit tilfælde.
Noget jeg har oplevet nogle gange:

Forumbruger1: "Jeg har et problem/behov i retning af....."
Jens H: "Man kan gøre så'n og så'n" (dvs du stiller venligt og hjælpsomt din ekspertise til rådighed som bruger af forum)
... hvad ofte ender med:
Forumbruger1 eller x: "Ka du fixe det for mig?" eller "hvad koster det hos dig?"
Jens H: "Send PM" (dvs forumbrugeren kan så officielt rekvirere dit firmas service, skifte rolle til kunde og alle love og regler er således overholdt)

God stil. :thumbup: '

Dét er der vist en eller flere, der kunne tage ved lære af.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Anonym »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Hapsall"]Tjah rent principielt og som jeg læser det juridisk er det ikke helt okay..

Jeg syntes dog det er endnu værre og bekymrende, at man ikke engang selv kan løse et sådan mikroskopisk problem. At gå på forum for så lidt?..Det er sgu den reelle problematik som jeg ser det. Sure og små grå mennesker, der brokker sig i en uendelig lang brækstråle..."jamen jeg har ret jo!" Ja fedt så! gør dog noget ved det, gå til myndighederne og spild deres tid og mine skattepenge!..

Trådstarter det er sgu lidt tamt det l..t du lukker ud her...
Hr Larsen Fy! (send mig lige et godt tilbud på en go Wah)[/quote]


Er der ikke noget med at du selv plejer at være den første der sladrer til gårdvagten, hvis der er noget du ikke bryder dig om? Rapporteret.[/quote]

Er der ikk noget med, at du evig og altid har et horn i siden på mig?

Jeg vil sgu mene at det her brok indlæg er under bagatel grænsen, derfor min kommentar!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jake »

Sejt, nu har Aage to fora på nettet :clap:


;)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Loomer »

[quote="Jake"]Sejt, nu har Aage to fora på nettet :clap:


;) [/quote]

Junior- og Senior-afdelingen.

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af JGreen »

... Synes folks opfattelse af hvad spam er virker lidt forvirret.
Hvis du sender 100.000 mails til mennesker som ikke aktivt har skrevet sig på en mailingliste, så er det spam.

Hvis en bruger spørger på en forum om et produkt og en anden bruger som repræsenterer en butik sender ham en personlig besked angående det produkt, så er det i værste fald uønsket service.

Havde butikken sendt PM'er til forskellige brugere med "Hey, prøv lige at se de her vilde tilbud", så havde det været spam. Hvis du havde sagt til ham du ikke var interesseret i at blive kontaktet af butikker og han så gjorde det alligevel, SÅ havde du noget at brokke dig over.

Man skal også lige passe på man ikke bliver alt for ømskindet, og at brokke sig i en offentlig tråd om at man har fået en PM fra en bruger om et emne man har spurgt om i en tråd, virker som en overdreven reaktion. En PM tilbage om "Tak, men jeg vil helst ikke have reklame mails" havde måske været mere passende.


Tilgengæld skal man som forhandler-bruger også være klar over at man skal passe meget på ikke at komme til at virke som om man gør reklame for sig selv. Er admin på et andet forum, og vi er MEGET efter brugere som vi ved er tilknyttet forhandlere - og endnu mere med brugere som decideret repræsenterer butikken.

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jacko »

[quote="JGreen"]... Synes folks opfattelse af hvad spam er virker lidt forvirret.
Hvis du sender 100.000 mails til mennesker som ikke aktivt har skrevet sig på en mailingliste, så er det spam.

Hvis en bruger spørger på en forum om et produkt og en anden bruger som repræsenterer en butik sender ham en personlig besked angående det produkt, så er det i værste fald uønsket service.

[/quote]

Ja og du bidrager til forvirringen ;o) Spam har intet med antal at gøre, og du kan ikke bare lave din egen definition på det.

Endnu engang, så der ikke er tvivl....

Ifølge markedsføringslovens § 6, stk. 1, må en erhvervsdrivende ikke rette henvendelse til nogen via e-mail, sms, mms, fax mv. med henblik på afsætning af varer og tjenesteydelser mv., medmindre der foreligger et gyldigt samtykke, eller der er tale om visse eksisterende kundeforhold.

Tonecontrol.dk er jo netop erhvervsdrivende og derfor er det ikke nødvendigt at skulle frabede sig henvendelser fra derfra (hvis de respekterer loven og god forum-skik). De skal ikke henvende sig, medmindre man har aftalt det med dem, så længere er den ikke ;o) De er med andre ord, automatisk ekskluderet i spørgsmålet fra Lund...pr.definition.

Her foreligger ikke gyldigt samtykke EOS.

Om det så er for ømskindet eller ej, det kan man jo altid diskutere. Jeg synes at det er en god diskussion at få på banen, fordi mange erhvervsdrivende stadig gør den slags. Det er dårlig stil som forretning, uanset hvordan man vender og drejer det imo. Endnu værre når man krampagtigt forsvarer det som forretning.

Runem
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 454
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Runem »

Hehe... Stærkt underholdende læsning.

En opløftende blanding af folks forsøg på at være saglige - ja ligefrem intellektuelle - alt imens de skaber sig som små børn og kaster med mudder i alle retninger...

Det er jo altid godt at hive en masse fine fakta op af hatten, når man vil have ret i noget. Og hvis man så lige pynter sin kransekage af indsigt med nogle implicitte personangreb og fornedrende retorik, er man jo garanteret at få en god og sund debat. :clap:

Brugeravatar
JGreen
Still Got The Blues
Indlæg: 213
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af JGreen »

Tja, men markedsføringslovgivningen er formentlig ikke ment med henblik på at forhindre en enkelt personlig og emnerelevant henvendelse på et forum, men snarere med henblik på at straffe de spam firmaer der fylder tusinders postkasser med crap hver dag... Og at hive den op af lommen og opføre sig som om det er, virker lettere hysterisk på mig.

Tilgengæld vil jeg tro at forhandler brugeren i dette tilfælde ikke så sig selv som en butiksrepræsentant, men en bruger der gerne ville hjælpe en anden bruger.

Det skal man åbenbart bare passe meget på med, selv hvis man mener produktet rent objektivt er godt og kunne hjælpe brugeren.

Personligt vil jeg mene det kommer MEGET an på hvordan det gøres. Hvis det er et tilfælde af en forhandlerbruger med stor værdifuld viden på området der yder hjælpsom vejledning, så ville jeg tage imod det med kyshånd.

Er det en forhandlerbruger som bare prøver at prakke mig en gang BR crap på, så ville jeg blive irritabel.

Fuldstændig som i en hvilken som helst anden situation:
Prøver en sælger at få mig til at købe et eller andet tvivlsomt produkt ved at reklamere vildt for det, så gider jeg ikke være i butikken.
Hvis han snakker til mig som et menneske med viden på området og kan argumentere for og imod, så vil jeg gerne høre hvad han siger.

Havde brugeren i dette tilfælde ville have informationer om gode forstærkere, og havde modtaget en "Prøv lige at se vores overseje Behringer forstærkere der lige nu er på tilbud!!!" besked, kunne jeg godt forstå irritationen. Men sætningen "Gode bud modtages på sådan et kabinet, gerne noget i den billige ende prismæssigt" indikerer på ingen måde at det kun er brugt tilbud fra privatpersoner der ønskes.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af AnotherDan »

Uden at tage stilling til sagen her, som jeg måske også mener er lidt ude af proportioner.

Så er markedsføringlovgivningen i bund grund lavet for at beskytte forbrugeren, om det er en henvendelse via et forum eller en del af en større spam så er "fortolkningen den samme".

Dog skal man lige tage in-mente at forbrugerombudsmanden uden tvivl ikke vil gøre noget ved et enkelt tilfælde af sådan en sag her.
Bah

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af kraen »

Så er det emne vist uddebatteret. Tråden lukkes.

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen