musikbutikker der skuffer lidt...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Lund »

Hej Hej

Her i forbindelse med at jeg har gået og kigget på højttaler kabinet, må jeg sige at der er et par butikker der har skuffet lidt...

Tonekontrol.dk.... åbenbart sidder de og scanner forumindlæg! jeg får en mail på mit indlæg i guitar/bas forummet ang. hvad de lige synes er et fedt kabinet (som de så lige tilfældigvis sælger) inkl. link osv... dvs. ren spam... jeg synes det er lidt usmageligt... køb dog et bannerreklame eller noget!

Aage... jeg spørger i butikken efter kabinet, og siger at jeg har en forstærker på 8 ohm... jeg får derefter at vide at 4 ohms kabinetter kan jeg ikke bruge, men 16 ohm er helt fint bortset fra at forstærkeren vil spille lidt lavere. Efterfølgende finder jeg ud af (via gearfreak) at der er meget mere indvolveret og at det faktisk er potentielt skadeligt for forstærkeren, og påvirker hele klangen. Det synes jeg er lidt dårligt at man ikke for af vide... hvis jeg ikke selv havde søgt anden hjælp stod jeg altså med et helt forkert produkt.... det er altså ikke hvad jeg kalder god vejledning. Derfor kan man jo få den tanke at det mere handler om at få varen ud af døren end at sige ligeud "prøv at hør her, det der produkt er ikke det rette... du må af med 1000 kr ekstra for det her kabinet".

NU har jeg ikke noget problem generelt med hverken internetbutikker eller AAge..... men de to tilfælde her synes jeg alligevel var en smule skuffende.

Mvh MIchael

Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af JesperB »

Tror du mener <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tonecontrol.dk/">http://www. ... rol.dk/</a><!-- m -->
- Jesper Barrit


Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jacko »

Lund: Meld dem til politiet. Det er piv-ulovligt at spamme private, uden at have fået lov først. Det er noget svineri og bør stoppes med det samme....og nej, de må heller ikke sende dig en mail, for at spørge om lov til det ;o)

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg tror jeg vil lave en tråd, hvori musikbutikker kan beskrive skuffende adfærd fra kunder..

Det kun s..... ikke blive så lidt mere spændende læsning end tråde, hvor (ja ikke engang kunder, som de to sidste tråde omhandlende dette har vist) piver over ikke at få alt hvad de peger på, NU, og til den pris de på nettet har fundet ud af at man i Zimbabwe kan få tingene til... - Stillet på spidsen, ikke rettet direkte mod dig, Lund.

Tonecontrol, spam? - Ja. Brugbart, well, de byder da rent faktisk ind med en løsning, og hvorfra har de din E-mail-adresse..?

Aage; joh, men du må så være tæt på at være den sidste der ikke ved, at Aage som udgangspunkt ikke kan guide dig en rygende fis mere en man kan læse uden på de æsker de langer over disken. De har bare nogle gode priser..

Mvh;
Morten Lyse



Med venlig hilsen
Morten Lyse.

hrlarsen
Smoke On The Water
Indlæg: 81
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af hrlarsen »

Hej Lund

Forstår egentlig ikke rigtig dit indlæg.
Jeg sendte dig en mail udenfor forum, netop for ikke at træde nogen over tæerne. Du efterspørger et kabinet, og jeg byder ind med et kabinet, som du måske ikke har set i din søgen.
Hvis ikke du vil have respons, hvorfor åbner du så tråden ?
Jeg vil da mene at det er relevant at en musikforretning kommer med et bud når du efterspørger en vare. Og da du ikke efterspørger et specifikt produkt eller pris kunne det jo faktisk være at dette var et godt bud til dig. Havde jeg villet promovere varen havde jeg lagt den op på forum, hvilket jeg selvfølgelig ikke gør, men her var det en direkte respons på din forespørgsel. Om du vil benytte dig af det er op til dig.
Men ingen grund til at overdramatisere.

mvh

Morten/Tonecontrol

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Pluto »

Hr Larsen er selvfølgelig ude på at sælge noget gear ,men jeg ville da personligt blive glad ,hvis der var en der skrev til mig ,hvis jeg eftersøgte et eller andet.
Jeg vil kalde det god service også selv om den ting jeg fik anbefalet ikke var noget jeg kunne bruge.
Og jeg har ingen aktier i Tonecontrol
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af K-P »

Det ville vel egentlig ikke have været meget anderledes fra, at en privatperson havde skrevet en PM til dig omkring en vare.
Cogito sumere potum alterum

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jacko »

[quote="hrlarsen"]Hej Lund

Forstår egentlig ikke rigtig dit indlæg.
Jeg sendte dig en mail udenfor forum, netop for ikke at træde nogen over tæerne. Du efterspørger et kabinet, og jeg byder ind med et kabinet, som du måske ikke har set i din søgen.
Hvis ikke du vil have respons, hvorfor åbner du så tråden ?
Jeg vil da mene at det er relevant at en musikforretning kommer med et bud når du efterspørger en vare. Og da du ikke efterspørger et specifikt produkt eller pris kunne det jo faktisk være at dette var et godt bud til dig. Havde jeg villet promovere varen havde jeg lagt den op på forum, hvilket jeg selvfølgelig ikke gør, men her var det en direkte respons på din forespørgsel. Om du vil benytte dig af det er op til dig.
Men ingen grund til at overdramatisere.

mvh

Morten/Tonecontrol[/quote]

Jeg forstår ham godt. Det er sindsygt dårlig stil af dig som forretningsdrivende. Derudover så er det ulovligt, medmindre han har givet dig lov(Læs markedsføringsloven, som du gerne skulle kende). Der er givet massive bøder for den slags fyi. Loven er netop lavet for at vi ikke allesammen (private) skal spammes af forretningsdrivende.

Længere er den ikke, uanset hvad vi hver især måtte synes.

Og gudskelov for det. Jeg kan lige se, at hver gang vi snakkede om noget vi gerne ville have på et eller andet forum, så væltede det ind fra samtlige musikforretninger med links til deres varer.......ellers tak ;o)

Når alt det så er sagt, så kan du sagtens få din deltagelse på diverse fora, til at blive forretning også. Det kræver bare at du tydeligt viser hvem du er, har integritet og ikke forsøger at sælge. Hvis du derimod har noget at byde på ift råd, vejledning m.m., så vil det på sigt påvirke positivt, men fornemer folk at der ligger salgstanker bag, så forsvinder tilliden og så er løbet kørt. Begynd at læse om, hvordan du kan bruge diverse sociale medier på den gode måde, i stedet for den patetiske, så skal du bare se. Din metode er så 'last century' og det gider folk ikke (Læs: Majoriteten).

Lund
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Lund »

Hej...

hmmm jeg synes at det er lidt "flot" at tonecontrol mener at de er i deres gode ret til at sende private mails til privatpersoner hver gang, de har en vare der svarer til det personen gerne ville købe... det er ikke ok efter min mening. Dette er et guitarforum, ikke et salgsforum for butikker. Hvis du gerne vil gøre opmærksom på en vare du har (Morten tonecontrol) så synes jeg ikke du skal maile mig privat, men derimod skrive et indlæg som privatperson i tråden (nu kan jeg jo se at du er bruger). Det vælger du så ikke at gøre - så du må selv være med på at den er på kanten eller over - som du jo netop bekræftiger i dit indlæg!

Hvorfor gider jeg så åbne et indlæg... fordi jeg synes at det er en dårlig tendens hvis det er sådan det skal fungere... og at jeg rent faktisk ikke gider sidde og modtage mails fra erhversdrivende der vil sælge deres varer baseret på min gøren og laden på internetfora. Den slags mails får man jo allerede for mange af hver eneste dag - heldigvis ryger de i spamfiltret for størstedelens vedkommende - men skal man nu også skjule sin email på fora for ens private fritidsinteresser? Jeg synes som sådan at relevansen af varen er komplet ligegyldig - det er et princip, så er jeg ret ligeglad med om jeg bliver tilbudt de vise sten, eller en stor sæk guld.

Ang. AAge.... nu ved jeg ikke om det er "kedeligt" med den slags indlæg (eller om der har været mange af dem - så meget kigger jeg heller ikke på gearfreak mm) - men jeg blev bare lidt kedeligt overrasket over rådgivningen mhs højttaler køb. Jeg synes det manede til eftertanke, at man ikke kan forlade sig sådan uden videre på råd fra en så stor butik, i hvad der burde være basisviden i forhold til kundespørgsmål om et kabinet. Jeg blev bare sådan lidt "det var da ikke for godt" da jeg fandt ud af det. Det kunne jeg selvfølgelig bare have holdt kæft om....

Undskylder dog hvis der har været en masse tråde ala den jeg startede her, og der "old news". Det er nu heller ikke noget "piveindlæg", jeg synes bare ikke tonecontrol bruger god forretningsskik, og AAge burde vide bedre... men jeg holder igen næste gang hvis det er sådan at den her slags tråde er fremme ofte... med mindre det altså er helt grelt;o)

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jacko »

Denne tråd er super relevant imo, og du er i din gode ret til at reagere på den slags. De fleste alm. forretningsdrivende har fattet det, men andre er ligeglade. Morten tænker kun på sig selv. Han tænker ikke på at hvis alle gjorde som ham, så ville vi alle drukne i spam i løbet af kort tid.

Jeg kender selv en forretningsdrivende, som sendte mails ud til folk uden tilladelse og det kostede dyrt. Jeg havde advaret ham og sagt at det var spam, at folk ikke gider den slags og at det var ulovligt. Hans reaktion var, at det mente han ikke at der skete noget ved, for han tilbød dem jo en god deal og det har ingen jo noget imod ;o)

Jeg kan ikke huske beløbet, men han var ikke en happy camper...

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Morten M »

[quote="K-P"]Det ville vel egentlig ikke have været meget anderledes fra, at en privatperson havde skrevet en PM til dig omkring en vare.[/quote]
Jo, - for han er ikke et firma.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Rasmus »

Jeg ville overhovedet ikke blive fornærmet, hvis jeg stod og manglede en løsning på et problem, og så f.eks Jakob Buch sendte mig en besked med en løsning, som de havde til rådighed i hans butik.

Come on altså...

Jeg synes det er en lidt for anal diskussion.

EDIT: fejl info.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Barf »

Bare lige for at ret skal være ret, så tror jeg du tænker på Mega Music og Steen mht. Gathering og forstærkere.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]Bare lige for at ret skal være ret, så tror jeg du tænker på Mega Music og Steen mht. Gathering og forstærkere.[/quote]

JA! Det er ham der har været der... :D

Ikke desto mindre, synes jeg det er meget at blæse det op til, fordi man har modtaget 1 email... jeg kunne forstå hvis det var 10-50 mails om dagen, i minuttet, i sekundet... men 1 mail.

Jeg ville ihvertfald selv synes det var cool nok.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Sasha »

Hvad er en "anal diskussion"..?

Noget med at beside evnen til at modulere luftafgangen fra de rektale regioner i en sådan grad, at det rent faktisk danner ord, hvorpå andre svarer på samme måde?

Nuvel, jeg er dælme glad for, at min mailbox ikke bliver spammet til i div. butikkers faldbyden deres egne varer i et forsøg på at tiltuske sig mine surt sammensparede. Og skulle det ske, tror jeg nok, at jeg høfligt, men temmeligt bestemt ville frabede mig gentagelser...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Hvad er en "anal diskussion"..?

Noget med at beside evnen til at modulere luftafgangen fra de rektale regioner i en sådan grad, at det rent faktisk danner ord, hvorpå andre svarer på samme måde?

Nuvel, jeg er dælme glad for, at min mailbox ikke bliver spammet til i div. butikkers faldbyden deres egne varer i et forsøg på at tiltuske sig mine surt sammensparede. Og skulle det ske, tror jeg nok, at jeg høfligt, men temmeligt bestemt ville frabede mig gentagelser...[/quote]

Med anal diskussion mener jeg at der med mine øjne set er blevet råbt lidt højt ved fravigelse på kursen. jeg vil ikke uddybe nærmere, men man kunne også sige at diskussionen er lidt stram/nøjeregnende.

Jeg ville nok også tage til handling hvis min mailbox blev spammet, men nu er det vel hverken tilfældes med din, min eller Lunds? :s hock:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Sasha »

Jeg tænker, at du mener "analretentiv"..?

:-)

Og nej. Nu kan jeg af gode grunde kun tale for mit eget vedkommende. Jeg får heldigvis kun dét spam fra div. forhandlere, som jeg selv af uvisse grunde har valgt at abonnere på (at dén slags abonnementer så kan være sin sag at slippe af med igen, er en helt anden sag...). Men hvis div. opportunister blandt det grejsælgende folkefærd uopfordret begyndte at tildele min inbox, hvad der i deres øjne måtte ligne oplagte muligheder for at bidrage til deres indtjening - udelukkende på baggrund af min færden på nettet i sammenhænge, som på ingen måde kan siges at være "deres business" - ja, så tror jeg altså nok, at jeg i skarptskårne vendinger ville fortælle dem min mening om deres forretningsmetoder, - etik og generelle fremfærd, hvorpå jeg nok ville overveje, om netop deres forretning i fremtiden skulle være et sted, hvor jeg ville vælge at lægge mine penge. For jeg må tilstå, at denne hersens form for "gode råd" og da især uopfordrede, der - i mine øjne - ikke har ret meget anden grobund end at sikre afsenderen den optimale profit, er én af de ting, som jeg generelt nok har mindst til overs for, når det drejer sig om metoder til at sælge guitar- eller andet udstyr af snart sagt enhver art.

Andre er selvfølgelig meget velkomne til at være uenige i dette synspunkt. Men det lader til, at jeg har købeloven på min side, hvilket jeg da nok heller ikke ville undlade at gøre en eventuel "entusiastisk sælger" opmærksom på. Så jeg kan sagtens forstå, at Lund er mildest talt træt af Tonecontrol.dk´s fremgangsmåder!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jeg tænker, at du mener "analretentiv"..?

:-)
[/quote]

Ja, det ord dækker vist meget godt.

Jacko
Himmelhund
Indlæg: 38
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: musikbutikker der skuffer lidt...

Indlæg af Jacko »

[quote="Rasmus"]
Jeg ville nok også tage til handling hvis min mailbox blev spammet, men nu er det vel hverken tilfældes med din, min eller Lunds? :s hock:[/quote]

Lund har jo netop modtaget spam fra tonecontrol.dk, så det du skriver er forkert. Så simpelt er det ;o)

Jeg kan godt følge dig i at han ikke har fået flere hundrede mails og at hans inbox ikke er fyldt pga af dette, men hvis man sætter det lidt i perspektiv, så handler det jo om at det er ulovligt, netop fordi hans inbox ville være fyldt, hvis det var lovligt.

At tonecontrol.dk så bagefter argumenterer for at det er ok, det er det der gør at jeg aldrig kommer til at købe noget i den butik. Havde han sagt pænt undskyld, så havde det været en helt anden sag. Folk skal have lov til at lave fejl, men hvis de forsvarer dem, i stedet for at undskylde, så er det sgu patetisk.

Havde tonecontrol.dk nu været en af de hurtige knallerter på kajen, så havde han lige checket på nettet, hvis han ikke kendte markedsføringsloven. Herefter havde han pænt undskyldt i tråden og fx. tilbudt Lund kabinettet til indkøbspris. Så havde han tabt lidt penge, men han havde scoret megahøj street respect hos os alle, som en stadup guy. Det havde gjort en verden til forskel. Efterfølgende havde han så deltaget på forum, uden at være sælgerklam, og det havde bidraget til hans forretning imo. Hvem ved....måske kan han nå det endnu?

Kort sagt, så handler det om principper og holdninger.

Kald det analt ;o) eller ej....det er min holdning, og vi behøver ikke at være enige.

Her er et eksempel på at man faktisk tager det alvorligt, om man vil det eller ej: <!-- m --><a class="postlink" href="http://blog.onlinemarketing.dk/online-m ... k/online-m ... -spam.html</a><!-- m -->

Låst

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen