Copenhagen Guitar Show 2014

Gathering, Mini-gathering, Flæsk-off, Vintage Show. Her snakkes der om Gearfreak-arrangementer - store som små.
Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Per Ørum »

Husk at sætte kryds i kalenderen 1 weekend i oktober. 
Der afholdes Copenhagen Guitar show.
og i år skal den have gas. Det er 10. År i træk vi laver et dansk guitarshow.

se mere på www.copenhagenguitarshow.dk
 

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Smittefar »

Sejt nok - Satser på vi ses.
Modded guitars were crap right out of the factory

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Per Ørum »

Nu begynder der at tegne sig et billede af årets clinics. Se mere på hjemmesiden.

Per Ørum
Johnny B. Goode
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Per Ørum »

Nu er da basis for en Gear-freak gathering, med bus og det hele.

Er der nok gear-freaks her til at fylde busserne?

http://www.livescenen.dk/nyheder/copenh ... itar-show/

Mere info om vært på busserne m.m. følger.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Sasha »

Nogem, der ved, om der er noget musik i byen, som er værd at bruge en lørdag aften på?

Det klart fedeste ville selvfølgelig være, hvis Bronco Billy med fuld percussion-gruppe spillede op til dans ét eller andet sted. Men hvordan ser tourplanen ud?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Telemaster »

Sasha skrev: Nogem, der ved, om der er noget musik i byen, som er værd at bruge en lørdag aften på?

Det klart fedeste ville selvfølgelig være, hvis Bronco Billy med fuld percussion-gruppe spillede op til dans ét eller andet sted. Men hvordan ser tourplanen ud?
Det falder så uheldigt ud denne gang, at de to bonderøve, du omtaler, i år er hhv. på Falster og i Nashville. Ja, bonderøve er vel det eneste udtryk, der dækker bare nogenlunde.

I mangel af bedre kan jeg se, at Alain Apaloo spiller på Mojo lørdag aften. Ham tror jeg egentlig, du vil kunne lide. Jeg har hørt ham mange gange, og han lyder forskelligt hver gang, hvilket på en måde er en kvalitet i sig selv. Jeg kan egentlig bedst lide ham, når han spiller akustisk, men en ting er sikkert: han kan spille!  

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Sasha »

Telemaster

...er hhv. på Falster og i Nashville. Ja, bonderøve er vel det eneste udtryk, der dækker bare nogenlunde.


Ja, egentlig.

;)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af kraen »

Her er et par indtryk fra mit korte besøg i lørdags:
https://www.flickr.com/search/?tags=cop ... 7125%40N00

Var meget positivt overrasket over de to drivepedaler fra Lunastone:
http://lunastone.dk/

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Odgaard »

Jeg får mest lyst til at prøve den attenuator, når jeg ser billederne :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Smittefar »

Jeg var forbi søndag og tog lidt billeder https://www.facebook.com/media/set/?set ... 757&type=3

Her et lille preview
Billede

Billede
Billede

Billede

I gamle dage hed det jo Vintage Show, så jeg medbragte også mit Voigtländer Vitomatic I fra 1953 og tog en masse billeder med det - Men de billeder er tidligst klar onsdag

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Sasha »

Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af JSThomsen »

Ja, jeg var der desværre ikke, men det ser hyggeligt ud og "nørderi med Bernie" blev det også til  ;)

Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Snake Boots »

Søren, er der nogen steder på nettet, hvor du eller andre har skrevet om den der 'rør'-attenuator? Jeg fangede godt grundideen, som man jo må sige er helt oplagt, men det kunne være spændende at høre lidt mere om mere konkrete overvejelser og erfaringer.
Last edited by Snake Boots 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror faktisk, det er relativt velbeskrevet her på siden - Søren og Jan (JSThomsen har da i hvert fald skrevet en del om det)

Søren var så flink at spørge til knægten, da vi sås på Guitar Show - Så jeg tænkte, jeg hellere lige måtte dokumentere, at indoktrineringen går helt efter bogen
Billede

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Odgaard »

Jeg har slet ikke fået udklædt min egen søn nok, kan jeg se :)

Vigtigheden af farvekoordinering, inden man går i byen er tydelig her:
Billede
Matchende rem og sko er vejen frem.
Last edited by Odgaard 9 years ago, edited 1 time in total.

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af JSThomsen »

@ Snake Boots:

Det er i al beskedenhed mig , der har lavet Sørens attenuator.
De overvejelser der ligger til grund for den, er såmænd blot, at de højttalerenheder der befinder sig i røret, skulle fylde mindst muligt og samtidigt kunne holde til så meget effekt som muligt.
Jeg har selv haft en Weber attenuator - den lød rent ud sagt forfærdeligt. Denne her "lyder" meget bedre og endda ned til forholdsvis lave lydniveauer.

Hørte du Sørens attenuator?

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Frost »

Den dersens attenuator var en af de store overraskelser på messen. Jeg både hørte den, og rørte den. Umiddelbart gør den sit job ikke bare godt, men rigtig godt. Og som bonus kom der ikke meget akustisk lyd ud fra selve attenuatoren, hvad man godt kunne frygte, al den stund der er tale om regulære højtalere i en (lukket) boks. Og ifølge hr. Alvan kørte den tilkoblede forstærker på fuld hammer.

Afgjort en oplevelse til inspiration i de kommende mørke aftner. Kunne man blot gøre sig lidt forhåbninger om, at hr. Thomsen ville løfte lidt på sløret vedrørende designet.
Last edited by Frost 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Sasha »

@ Smittefar: Hvor er han fin! Godt at se, at der bliver taget behørigt vare på barnets tarv :)  

@ Odgaard: Nå, så det var dét, Mika mente, da han smilende udbrød "Alting er bare så rigtigt hernede hos Jer". Naiv som jeg er, troede jeg egentlig, at han hentydede til enten det udstillede grejs karakter eller i det mindste dét faktum, at der var meget langt mellem de digitale simuleringer. Men tak for forklaringen, som naturligvis afdækker tingenes rette sammenhæng!  :D  

Og der er ingen tvivl om, at "Thomsen" var det stykke isenkram, som med adskillige længder tiltrak sig mest opmærksomhed på Mortens og min lille stand. I løbet af weekenden var der da en håndfuld folk, som spurgte til fine guitarer, gamle Marshalls, Gus-guitar mm. Men jeg tror nok, at jeg henved 100 gange svarede på det oplagte Piet Van Deurs-spørgsmål omkring "dybvandsbomben" samt forklarede dens virkemåde og demonstrerede de pointer, som Jan ganske rigtigt selv beskriver. Det svære spørgsmål var selvfølgelig "hvor kan man købe den?", som jeg nok fik i hvert fald 50 gange i løbet af de to dage. Så hvis ikke Jan har tænkt sig ligefrem at gå ind i "The attenuator-business" (eller det var måske et job for Jørn?), lurer jeg som minimum et solidt grundlag for en byg selv-weekend eller noget i dén stil...

At det så var "Verdens bedste Marshall", den blev demonstreret med, lod ikke til at interessere ret mange... ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Copenhagen Guitar Show 2014

Indlæg af Sasha »

Frost skrev: Og ifølge hr. Alvan kørte den tilkoblede forstærker på fuld hammer.

Afgjort en oplevelse til inspiration i de kommende mørke aftner. Kunne man blot gøre sig lidt forhåbninger om, at hr. Thomsen ville løfte lidt på sløret vedrørende designet.
Jah, jeg tror, at jeg roligt kan stå ved, at "verdens bedste Marshall" i hvert fald forlængst havde overskredet dén grænse, hvor den til fulde ydede de retmæssige ca. 37 watt, som den er målt til at kunne levere rent.

Som sagt er der ikke meget "to it": Tre højttalere og et solidt (100 watt) potmeter - i princippet forbundet som et 4x12" kabinet, hvor potmeteret så gør det ud for den éne højttaler. Min har så den tilføjede ultra-luksus, at den har en bypass-funktion, som blot er en helt standard true bypass-kobling. Man skal dog blot lige bruge en solid omskifter, der er rated til i hvert fald 6 og også gerne 10 Ampere. Men det gælder jo altid, når det handler om at håntere højttalersignaler.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen