Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Mere monitor, tak!
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Pluto »

[quote="efrandsen"]Vi bruger begge guitarister i vores ACDC Jam e906'eren og på mit slant 4x12" hænger den bare ned foran, men min med guitarist bruger et stativ, da hans 4x12" er et lige Marshall og så kan mikrofonen ikke ligge op ad frontstoffet.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


Nu har jeg en ac 30er i den ene side og det er jo også et lige kabinet.Man kan vel bruge lidt gaffa for at holde den inde ved stoffet.Den anden side er et masrhall angled kab så der er ingen problemer så.Jeg har også lige googlet mikrofon placering og er fundet fram til at de skal være lige foran højtaleren.Der er så mange meninger om den skal være i kanten eller centrum af højtaleren
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Rasser »

[quote="Pluto"][quote="efrandsen"]Vi bruger begge guitarister i vores ACDC Jam e906'eren og på mit slant 4x12" hænger den bare ned foran, men min med guitarist bruger et stativ, da hans 4x12" er et lige Marshall og så kan mikrofonen ikke ligge op ad frontstoffet.


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]


Nu har jeg en ac 30er i den ene side og det er jo også et lige kabinet.Man kan vel bruge lidt gaffa for at holde den inde ved stoffet.Den anden side er et masrhall angled kab så der er ingen problemer så.Jeg har også lige googlet mikrofon placering og er fundet fram til at de skal være lige foran højtaleren.Der er så mange meninger om den skal være i kanten eller centrum af højtaleren[/quote]

Lige nøjagtig.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Lasse H »

Mht. placering af mikrofon, så prøv dig frem. Det er virkelig den eneste vej. Jeg mener, at man skal lære at udnytte sine erfaringer med, hvordan højtaleren lyder de forskellige steder på membranen. Når du fx i en livesituation har lyst til at ændre på forstærkerens eq, kan det i visse tilfælde være, at det er en bedre ide at flytte mikrofonen.

Mvh

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Pluto »

Det er sku lidt sjovt.jeg sidder lige og tchatter med vores lydmand i ballebandet.han har også mixet og produvcret vores cd.Han siger at en sm57 er meget nemmere at få frem i mixet end 906 vhis man
har et band med keyboards og flere guitarister.men i mit nye band er i kun bas -trommer og mig på guitar og en sanger.Der mener han at 906 måske nemmere vil komme til sin ret end sm 57.
Funny.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Rasser"]
Jeg har en 906, som jeg bruger med stor fornøjelse. Den kan sagtens hænge ned foran frontstoffet, så du sparer et stativ. Det gør jeg ofte på helt små scener.

Mvh.
Rasmus.[/quote]
Det samme her... Faktisk på alle Jobs - er blevet for doven til at sætte et stativ op... :)
RoadHigh.dk

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Lasse H »

[quote="Pluto"]Det er sku lidt sjovt.jeg sidder lige og tchatter med vores lydmand i ballebandet.han har også mixet og produvcret vores cd.Han siger at en sm57 er meget nemmere at få frem i mixet end 906 vhis man
har et band med keyboards og flere guitarister.men i mit nye band er i kun bas -trommer og mig på guitar og en sanger.Der mener han at 906 måske nemmere vil komme til sin ret end sm 57.
Funny.[/quote]

Og det var enlig lige præcis, hvad jeg forsøgte at sige. Du virker ret tænt på 906, så hvis du ligner en hver anden guitarist, så ender du nok med at købe sådan en, men bar det så en ide at opstøve en sm57 brugt for en 350 - 400 kr, eller hvad sådan en kan koste? Så har du da et godt udgangspunkt for at blive en erfaringer rigere.

Mvh

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Pluto »

[quote="Lasse H"][quote="Pluto"]Det er sku lidt sjovt.jeg sidder lige og tchatter med vores lydmand i ballebandet.han har også mixet og produvcret vores cd.Han siger at en sm57 er meget nemmere at få frem i mixet end 906 vhis man
har et band med keyboards og flere guitarister.men i mit nye band er i kun bas -trommer og mig på guitar og en sanger.Der mener han at 906 måske nemmere vil komme til sin ret end sm 57.
Funny.[/quote]

Og det var enlig lige præcis, hvad jeg forsøgte at sige. Du virker ret tænt på 906, så hvis du ligner en hver anden guitarist, så ender du nok med at købe sådan en, men bar det så en ide at opstøve en sm57 brugt for en 350 - 400 kr, eller hvad sådan en kan koste? Så har du da et godt udgangspunkt for at blive en erfaringer rigere.

Mvh[/quote]


Jeg tror jeg har en gammel til at ligge men det er vist en 57 beta og det er noget med den hæver frekvensen lidt uhensigtmæssigt.Den blev kasseret af vores lydmand.Men ellers kan jeg da låne en er jeg sikker på
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Sasha »

[quote="Michael Vajhøj"][quote="Rasser"]
Jeg har en 906, som jeg bruger med stor fornøjelse. Den kan sagtens hænge ned foran frontstoffet, så du sparer et stativ. Det gør jeg ofte på helt små scener.

Mvh.
Rasmus.[/quote]
Det samme her... Faktisk på alle Jobs - er blevet for doven til at sætte et stativ op... :) [/quote]

Nej. Faktisk har du altid været så doven. Det er blot kun for nyligt, at du har fået endnu et gærde, som giver mulighed for at hoppe over, hvor det var lidt lavere end det forrige...

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


Brugeravatar
JesperB
Still Got The Blues
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af JesperB »

Et lille tip til mic-stativer til forstærkere:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ampclamps.com/wtpro.html">ht ... ro.html</a><!-- m -->

.. kræver dog man borer i sit kabinet, hvilket mange nok vil nægte at gøre.
- Jesper Barrit

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Smittefar »

Det er fedt - jeg bruger en cab grabber fra audix der gør næsten det samme
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af efrandsen »

Jeg har også haft kigget på den fra audix, da min e906'er pt hænger ned foran frontstoffet, men synes den har en tendens til at rykke på sig og dreje rundt selvom jeg bruger riiiigeligt gaffertape.. Tror sgu jeg bestiller en ampclamp. Den ser sgu fiks ud!


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Smittefar »

jeg fik ikke lige skrevet det, men cab grabberen har den fordel, at man ikke behøver at bore i sit kabinet - til gengæld har man ikke helt lige så meget frihed i forhold til, hvor mikrofonen placeres.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Odgaard »

Jeg har Thomanns efterligning af Audix'en. Den er ok og skulle på papiret være smart ved at have svanehals, så man kan justere mikrofonens placering. Men svanehalsen er ikke stærk nok til at holde samme position længe. Så jeg har kun fået den til at virke ved at montere den på kabinettets top (i stedet for på siden).

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Lasse H »

[quote="Odgaard"]Jeg har Thomanns efterligning af Audix'en. Den er ok og skulle på papiret være smart ved at have svanehals, så man kan justere mikrofonens placering. Men svanehalsen er ikke stærk nok til at holde samme position længe. Så jeg har kun fået den til at virke ved at montere den på kabinettets top (i stedet for på siden).[/quote]

Præcis samme erfaring. Det kan samtidig være meget svært at placere mikrofonen helt fremme ved frontstoffet, hvis man måtte ønske det.
Er selv gået tilbage til stativ.

Mvh

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Sv: Mikrofoner på guitarkabinetter - Shootout - resultattråd

Indlæg af Smittefar »

Audixen virker perfekt i forhold til at holde mikrofonen fast.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen