Anbefal en god vokal mic.

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Anbefal en god vokal mic.

Indlæg af KrænDyt »

Hælløw folkens.

Bandets forsanger og ejer af PA, monitors, mics, osv, trænger til at få skiftet de gamle mikrofoner ud. Som udøvende solo musiker, har han selv en AKG D7 som han bruger tit. Vi andre må "nøjes" med den klassiske SM58. Men som sagt, de er henne på tiden - mange mennesker har spyttet i dem og de er blevet tabt og er i det hele taget ved at være færdige.

Han har fremsendt et ønske til de forskellige musikere han spiller med - at vi selv investerer i en vokalmikrofon. Det synes jeg er yderst rimeligt, da en mikrofon et eller andet sted er personlig. Så nu skal jeg have fundet mig noget godt.

Bugettet ligger på 12-1400 og jeg har da kigget på D7 som jeg synes lyder vældig godt. Har også overvejet en SM 58beta som er lidt billigere, men også en anelse mere død i lyden end D7'eren. Er der andre gode mikrofoner jeg skal tage med i mine overvejelser inden jeg lægger mig fast på noget?

Stilen er al slags balle, og den skal kun bruges til kor.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en god vokal mic.

Indlæg af AnotherDan »

Shure Beta58 er et safebet og ville klart være mit valg.

En tråd på lutmaskinen den anden dag om ca. det samme: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... t=37475</a><!-- m -->
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en god vokal mic.

Indlæg af Smittefar »

Jeg er helt enig med Dan - En B58 er et klassisk og rigtig godt valg, der virker på de fleste.

Jeg har selv Audix OM7, som jeg synes lyder rigtig godt.

Husk, at hvis det især er kor der synges, er det sgu næsten vigtigere at undgå store feedbackproblemer, end det er at have supersonisk vellyd.

EDIT: Jeg har tilladt mig at flytte tråden til Scene/Lyd/Teknik - Den kan dog stadig findes som link i off-topic.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en god vokal mic.

Indlæg af KrænDyt »

Tak for buddene. Det kunne meget vel blive en beta58. Er der ikke nogen der kender D7'eren?
"I've got blisters on my fingers...!"

JimR
Himmelhund
Indlæg: 20
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Anbefal en god vokal mic.

Indlæg af JimR »

Jeg bruger også Audix OM-7, den lyder nærmest som en kondensator mikrofon og er super feedback resistent.

Man skal dog være obs. på at den skal gaines væsentligt mere end en SM58. Man skal også lære at den stort set ikke siger noget før du er få centimeter fra grillen men det vender man sig til.

mvh

JimR

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen