TC Impact Twin 0g Mac

Mere monitor, tak!
Besvar
ESSimon
Himmelhund
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

TC Impact Twin 0g Mac

Indlæg af ESSimon »

Hey derude.

Jeg har købt mig et IT lydkort som jeg har set meget frem til bruge. Jeg skal bare bruge det sammen med Garageband, og indspille de ideer jeg nu måtte få, og har også brugt det meste af dagen på at sidde og spille direkte på min MAC, og ligge lidt tracks ned. Nu vil jeg så gerne have indspillet lidt vokal, og hiver derfor fat i mit lydkort, som jeg tilslutter med firewirekablet, slutter mikrofonen til, og finder ud af at den så stadig bruger computerens indbyggede mikrofon. Dette går jeg så ind i systemindstillinger og laver om, så "lydeffekter" og "lyd ud" er indstillet til TC Near. Jeg kan nu høre mikrofon klart og tydeligt igennem Impact Twins Phones udgang, MEN min computer registrerer nu intet? Når jeg afspiller mine tracks er der ingen lyd, og når jeg vil ligge vokal på kan den ikke opfange. Jeg undrer mig over at jeg ikke kan ændre indstillingerne i "Lyd Ind" til "TC Near", men kun har valget mellem indbygget mikrofon og linjeindgang, og uanset hvad jeg vælger sker der intet.
I selve garageband kan du på de enkelte tracks vælge lydkilden, men igen er denne bundet til indbygget mikrofon, og jeg synes ikke at kunne ændre denne?

Nogen der har haft samme problemer, eller nogen som bare er i stand til at forklare mig hvad fanden jeg skal gøre for at få det til at du?!

Ps. Jeg har installeret software, og derudover beklager jeg den lange smører!

Simon

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: TC Impact Twin 0g Mac

Indlæg af Smittefar »

Du skal gå ind i GarageBand og vælge dit TC lydkort som indspilnings- og afspilningsenhed - Det gør du formentlig under et eller andet settings sted.
Modded guitars were crap right out of the factory

rioordell
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: TC Impact Twin 0g Mac

Indlæg af rioordell »

Hej
Jeg har lignende problemer med Impact Twin og iMac. Har bøvlet hele dagen med at få Cubase til at afspille MIDI-filer over lydkortet, men også bare over den indbyggede audiodriver, men uden held.
Har lige downloaded Lion-styresystemet og er ved at installere det. Måske vil det løse problemerne - eller måske forværre dem :angry-fire:

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: TC Impact Twin 0g Mac

Indlæg af kraen »

[quote="rioordell"]Hej
Jeg har lignende problemer med Impact Twin og iMac. Har bøvlet hele dagen med at få Cubase til at afspille MIDI-filer over lydkortet, men også bare over den indbyggede audiodriver, men uden held.
Har lige downloaded Lion-styresystemet og er ved at installere det. Måske vil det løse problemerne - eller måske forværre dem :angry-fire:[/quote]

Nu ved jeg ikke, hvordan Cubase fungerer, men i Logic skal du oprette et softwareinstrument, og så lægge midi-filen på det spor. Et regulært MIDI-spor giver ingen lyd uanset, hvad du gør.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen