Hjemmebygget monitor forstærker

Mere monitor, tak!
Besvar
Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Starcaster »

Jeg starter denne tråd mest for andre, som kunne være interesseret i at bygge en nem og relativt billig klasse D effekt forstærker. Den skal bruges til at drive et sæt PMC DB1+ monitorer.

Jeg har valgt et class d audio kit: <!-- m --><a class="postlink" href="http://classdaudio.com/products/class-d ... ts/class-d ... 4-kit.html</a><!-- m -->

Det er ikke et emne jeg har nørdet i flere år, så mit valg blev taget ret hurtigt, ud fra at det er: balanceret, rimelig effekt (2x125watt i 8 ohm) nemt at bygge, og virker til at være vellydende ud fra div. anmeldelser. Derudover er der god hjælp at hente fra ejeren, skulle der være problemer i byggeprocessen (der er dog ingen manual endnu). Jeg har fået en kasse gratis, som udmærker sig ved at være grim, irret, stor og tung. Men omvendt skal den stå under mit bord ude af syne, så prisen var den vindende faktor. Jeg poster nogle billeder når jeg kommer igang her til aften.

PS: Vær venligtst overbærende. :angel: Det er mit første forstærkerprojekt så hjælp, tips osv. modtages rigitg gerne.

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Odgaard »

Jeg læner mig tilbage og glæder mig til billeder og fortællinger fra de varme... eller fra Irland :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Anonym »

Husk riiiiiigeligt med sm.. ... billeder! :-)

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Starcaster »

Først skulle der bores:
Billede

Og samles:
Billede

Billede

Og en prøveopstilling:
Billede

Nej kønt bliver det ikke, men forhåbentligt kommer det til at spille...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af IkkeMig »

Spændende projekt - hvilken kreds er udgangen baseret på?

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Starcaster »

Jeg ved det faktisk ikke. Men prøv at maile ham hvis det ikke fremgår af hjemmesiden. Han er ret hurtig til at svare.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Starcaster »

Så er jeg færdig med montering og ledninger. Jeg brugte noget solid sølv i teflon, jeg havde liggende fra et kabel projekt, som ikke blev til noget, til signal. Jeg havde desværre ikke spader eller krympe værktøj så jeg loddede bare! Jeg tændte for den igår aftes og den ser ud til at virke. Nu prøver jeg med højtalere i dag, så må vi se om den lyder ok...

Billede

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Starcaster »

Så kom den op at køre. Den lyder helt fantastisk til prisen! Absolut INGEN støj og bliver ikke varm. Der er rigeligt med juice til højtalerne, som nu rent faktisk har bas uden sub eller noget! Her er et par billeder af sidste test inden den blev sat i kassen:


Billede
Billede
Billede
Billede

Meget nemt projekt og det kom ikke over 350 euro.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hjemmebygget monitor forstærker

Indlæg af Jake »

:thumbup:
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen