God in-ear mixer (digital)

Mere monitor, tak!
Besvar
Stoever
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Stoever »

Hej Gerafreaks.

Kan I anbefale mig en god digital mixer til vores in-ear system?

Den skal som udgangspunkt kun bruges til vores in-ear og have min 4 aux sends, men gerne 6. Da vi jo skal have den med rundt på jobs vil det være fint hvis den ikke er for stor, gerne noget som passer i et 19" eller deromkring. Den skal være rigmelig simpel at gå til (ikke noget med at man skal have en doktorgrad i raket videnskab for at betjene den) og lyden skal være ok, ikke nødvendigvis i kvalitet som en Presonus, men så det er til at holde ud at høre på når vi spiller live.

Pris? Hvis I mener en brugt Behringer til 3K kan gøre det er det fint, men jeg vil gerne ofre mere hvis det er det der skal til. Den må koste op til max kr. 15-18.000. Ny eller brugt er underordnet.

Mvh.
Christian

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det klart fedeste på markedet er dette produkt

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.heartechnologies.com/hb/hear ... tem.htm</a><!-- m -->

Der smider du deres rackmodul ind sammen med jeres øvrige rack ting - smider op til 8 sends afsted til dimsen - trækker netværkskabel rundt på scenen, og så har hver musiker sin egen lille mixer, der kan bruges til at lave sit eget personlige mix. Det skulle også kunne holdes inden for jeres budget.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stoever
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Stoever »

Det ser fint ud, men må nok indrømme at jeg er mere til en god mixer :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Smittefar »

Hvor mange inputs skal I bruge - Har I allerede en 'main' mixer, eller skal denne mixer kunne det hele?
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Søren Dyhr »

Fordi det er mig en gåde hvorfor man kunne stille premissen op om at det skulle være digitalt, vil jeg lige linke til en interessant artikel:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.prosoundweb.com/article/top_ ... rticle/top_ ... _chain/P1/</a><!-- m -->

Misforstå mig ikke, hvis omsætnings hastigheden er høj, ja så kan digitalt værktøj have en pointe, men digital teknologi har det bare med at miste værdi som et klaver der ryger ud fra 4. sal. - så derfor...

Vi har til salg både en Mackie 24-4:

Billede

Vi sælger den inklusiv flightcase, for kr. 5000,- eller HBO

Samt en Crest XR20:

Billede

Til salg til for kr. 7500,- eller HBO

--sd

Stoever
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Stoever »

Vi har brug for ca. 18 inputs.

Lige nu har vi en Yamaha MG32/14FX og det fungerer egentlig ok til in-ear brug, men den er bare alt for stor at slæbe med rundt til det ene formål. Derfor har vi snakket om at købe en der fylder lidt mindre, f.eks noget digital hvor vi kan gemme vores mix.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Smittefar »

I vores band bruger vi en SoundCraft Spirit Digital 32.8 - Den har 16 analoge inputkanaler med mulighed for at udvide til 24 eller 32 via ADAT - Den har fire aux sends - det er en udgået model, men jeg fandt min på brugtmarkedet til 5000 - Det kunne være en mulighed.

Der findes flere forskellige brugte digitalmixere på brugtmarkedet - de vil næsten alle sammen kunne opfylde jeres behov.

En anden mulighed er at bygge en løsning op omkring et lydkort og en laptop - Mit lydkort (M-audio profire 2626) har 8 analoge indgange, men kan udvides til 24 via ADAT - Der er 8 analoge udgange på lydkortet (f.eks. Main L/R + seks Aux), og det kan også udvides til 24 via ADAT. Dertil skal så købes noget software, så du får den fede software mixer - Dette vil nok alt i alt (med 24 ind, 8 ud) kunne gøres for under 10.000+laptop, men man skal så være opmærksom på, at man løber den risiko, at laptoppen crasher under koncerten.

Det allerfedeste ville være, hvis I kunne finde jer en brugt Yamaha LS9 - Men selv på brugtmarkedet koster de sgu nærmest både en arm og et ben.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af AnotherDan »

[quote="Smittefar"]Jeg synes, det klart fedeste på markedet er dette produkt

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.heartechnologies.com/hb/hear ... tem.htm</a><!-- m -->

[/quote]

Er det mig der er lidt blind og ikke lige kan finde ud af hvor det bliver forhandlet henne?
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, man er nødt til at bestille det direkte hos dem. På et tidspunkt havde Thomann det vist og in-ear.dk forhandlede det vist også - men ikke mere.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stoever
Himmelhund
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: God in-ear mixer (digital)

Indlæg af Stoever »

[quote="AnotherDan"][quote="Smittefar"]Jeg synes, det klart fedeste på markedet er dette produkt

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.heartechnologies.com/hb/hear ... tem.htm</a><!-- m -->

[/quote]

Er det mig der er lidt blind og ikke lige kan finde ud af hvor det bliver forhandlet henne?[/quote]

Du kan købe det her: http://www.mamut.net/lydoglysnorge/shop/ men det er ikke billigt ;)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen