Jeg har købt en mikrofon ...

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Jeg har købt en mikrofon ...

Indlæg af GodSpeedDK »

... til sangerinden i mit band. Jeg ved ikke hvad det er for én hun har nu, men det er noget billigt crap, og det blev pålagt mig at købe hende en ny. Jeg ville egentlig have købt en Shure SM58, men sælgeren i Aage (der virkede til at vide, hvad han snakkede om) anbefalede mig at købe en Audix OM-3 i stedet. Og da jeg er verdens mest blåøjede, godtroende ignorant, hver gang jeg sætter mine ben i en hvilken som helst butik, sidder jeg nu med sådan én.

Men er det et OK køb? Den er jo lidt dyrere (hvilket er det eneste parameter indenfor mikrofon-feltet, jeg er kvalificeret til at have en mening om), men det er jo nok ikke absolut udtømmende for, hvad der er at sige om dén sag ... eller hvad?

Anyway, ham sælgeren forsikrede mig, at de 14 dages returret stadig er gældende, selvom den har været testet til en enkelt øver eller to ... problemet er så bare, at vi ikke har andet end forsangerindens billige crap-mikrofon at sammenligne med ...
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg har købt en mikrofon ...

Indlæg af Smittefar »

Audix laver rigtig fine ting - jeg er glad for min OM7.

Prøv den i øvelokalet og hør, om der er en markant forbedring.

Hvis jeg skulle købe en vokalmikrofon i blinde, ville jeg købe en Shure Beta58 - Den lyder altså rigtig godt på de fleste menneskers stemmer. Jeg synes bestemt, den er den lille merpris værd i forhold til SM58. Hvordan den er i sammenligning med Audix OM3 tør jeg ikke sige noget om.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg har købt en mikrofon ...

Indlæg af Sasha »

Jeg havde nok slæbt sangerinden med ind i en forretning, hvor de havde et bredt udvalg af mikrofoner samt et sanganlæg til at teste dem igennem. Og så havde jeg "pålagt" hende at bruge noget tid på at afprøve en bred vifte af kandidater. Så tror jeg, at hun selv ville finde et par favoritter i feltet...

Om den pågældende Audix er et OK køb, skal jeg så ikke kunne sige. If it sounds good, it is good... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg har købt en mikrofon ...

Indlæg af Rasser »

Skynd dig ind og køb en 58'er også. Så kan i sammenligne de to i øvelokalet, beholde den fedeste og returnere den anden.

Mvh.
Rasmus.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Jeg har købt en mikrofon ...

Indlæg af Smittefar »

evt. både en SM58 og en beta58 - (men betaen lyder altså bedre imo)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen