Zoom Q3 video/audio?

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af GodSpeedDK »

<a href="http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... order.html" rel="nofollow">http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... er.html</a>

Nogen der har erfaring med sådan en fætter? Jeg overvejer seriøst at købe én, men vil godt lige være sikker på, at den vil kunne bruges til dét, jeg primært vil bruge den til, nemlig optagelse af mig og bandet, når vi øver.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af Funkis »

Altså til optagelse af lyd findes der væsentligt bedre alterativer. Blandt andet Zooms H serie (h2, H4, H4n, H1 hedder den nye vist)
Deres Q serie er tiltænkt you-tube fanatismen. Hvor vi alle sammen skal ligge os selv op til offentligt skue.
Ergo primært en video dims og ikke primært en lyd dims.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Funkis"]Ergo primært en video dims og ikke primært en lyd dims.[/quote]

Sjovt, jeg læste lige en anmeldelse, der påstod det stik modsatte :eh: ... hmm ... ville du give sådan én som mig lov til at få en prøvetur af den i butikken, inden køb?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af Smittefar »

Du kunne jo bestille den på nettet (edit: Evt. hos 4Sound) - prøve den i fjorten dage i øvelokalet og så sende den tilbage, hvis det ikke spiller?

Sådan en optagefætter SKAL altså prøves i øvelokalet - De kan lyde fint, når man kun optager ved stuevolumen, men når først man kommer til at optage et band bliver det meget sværere for maskinen at håndtere det. Min TSM PR1 er et glimrende eksempel på en dims, der kan optage en akustisk guitar i stuen, men som på ingen måde kan optage et band i et øvelokale.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af GodSpeedDK »

Bringer lige denne frem i lyset igen ...

Jeg er ved at overtale mine band-buddies til, at et optageaggregat of some sort ville være det helt rigtige, som en del af forberedelserne til studieindspilning; dels for at kunne se/høre os selv "udefra", og for at have noget at sende i forvejen, så "manden ved knapperne" også har mulighed for at forberede sig.

Video er ikke tvingende nødvendigt, men ville da være fedt. Det vigtigste er en fornuftig lyd, hvor man kan skille instrumenterne ad - også ved øvelokaleniveau, så en justérbar input-kontrol vil være at foretrække - og så at den ikke koster en milliard.

1500,- er absolut smertegrænse!

Hit me!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville helt klart give den nye Zoom et skud - Det må være rigeligt godt til en øvelokale indspilning <a href="http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... on=forside" rel="nofollow">http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... forside</a>

Hvis du vil prøve noget, der lugter lidt af fisk, så må du såmænd få min TSM PR1 - bare du betaler portoen - Den fungerer nok i virkeligheden bedst, hvis I micer alt op og kører et stereo-out fra mixeren, men ellers så er der også to forskellige muligheder for at bruge enten de indbyggede mics eller to medfølgende eksterne - begge dele lyder dårligt, og der skal skrues helt ned for input, hvis ikke bas skal overstyre alting. Der skal naturligvis også eksperimenteres en del med placering af mikrofoner. Men det giver jer da mulighed for at prøve om sådan en øvelokaledims kan dække jeres behov.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Jeg ville helt klart give den nye Zoom et skud - Det må være rigeligt godt til en øvelokale indspilning <a href="http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... on=forside" rel="nofollow">http://www.aage.dk/shop/haandholdte-opt ... forside</a>

Hvis du vil prøve noget, der lugter lidt af fisk, så må du såmænd få min TSM PR1 - bare du betaler portoen - Den fungerer nok i virkeligheden bedst, hvis I micer alt op og kører et stereo-out fra mixeren, men ellers så er der også to forskellige muligheder for at bruge enten de indbyggede mics eller to medfølgende eksterne - begge dele lyder dårligt, og der skal skrues helt ned for input, hvis ikke bas skal overstyre alting. Der skal naturligvis også eksperimenteres en del med placering af mikrofoner. Men det giver jer da mulighed for at prøve om sådan en øvelokaledims kan dække jeres behov.[/quote]

Jeg har brugt lidt tid idag, på at pløje bl.a. YouTube igennem for anmeldelser, osv. af de forskellige modeller, og jeg må sige, at netop Zoom H1 virker mest lovende, indenfor budgettet. Især at den er så nem at bruge, og at der ikke er en masse menuer - kun fysiske knapper - tiltaler min indre manualfornægter meget :) Og så prisen, naturligvis!

Jeg sender lige en PM, ang. TSM PR1.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af Morten_Lyse »

[quote="Funkis"]Altså til optagelse af lyd findes der væsentligt bedre alterativer. Blandt andet Zooms H serie (h2, H4, H4n, H1 hedder den nye vist)
Deres Q serie er tiltænkt you-tube fanatismen. Hvor vi alle sammen skal ligge os selv op til offentligt skue.
Ergo primært en video dims og ikke primært en lyd dims.[/quote]

Det er jeg bestemt ikke enig i. Jeg har en Q3, og som Zoom også siger "A little bit of video, a lot of sound" eller noget i den stil.

Jeg har lidt forskelligt liggende der er optaget med den, hvis det har interesse..?

Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Morten_Lyse"][quote="Funkis"]Altså til optagelse af lyd findes der væsentligt bedre alterativer. Blandt andet Zooms H serie (h2, H4, H4n, H1 hedder den nye vist)
Deres Q serie er tiltænkt you-tube fanatismen. Hvor vi alle sammen skal ligge os selv op til offentligt skue.
Ergo primært en video dims og ikke primært en lyd dims.[/quote]

Det er jeg bestemt ikke enig i. Jeg har en Q3, og som Zoom også siger "A little bit of video, a lot of sound" eller noget i den stil.

Jeg har lidt forskelligt liggende der er optaget med den, hvis det har interesse..?

Mvh;
Morten Lyse[/quote]

Meget gerne!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Zoom Q3 video/audio?

Indlæg af Barf »

Kunne jeg også godt tænke mig at høre, Morten. Ved ikke om du vil lægge det op her på siden eller om du hellere vil sende det privat? Min mail findes i hvert fald under min profil, hvis det er.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen