PA til band? Watt og dB?

Mere monitor, tak!
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Sasha »

Jeg er bange for, at jeg røg af omkring de mange transformatorer og gummibåde... :-) Men ellers er idéen altså at sætte "forvrængeren" ind så sent i kæden som muligt?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Søren Dyhr »

Nej det gør jeg ikke engang, jeg vil først se om jeg kan få lov til at køre leadvokalen på sit eget system, og så bruge mixeren til resten af kilderne hvis lydniveauet giver mening. En del større mixere har insert på grupperne eller busserne hvis de er tilgængelige så sender jeg signalet ind der. Ellers kan jeg gå ind i insertpunktet på kanalen på mixeren (fordi det er det længst fremme...) og håbe på at jeg kan bypasse kanal eq.

Min kæde er: mikrofon ->Art -> mergetrafo -> 33 bånds EQ -> splittrafo -> M300

Til medhør bruger jeg "gummibåde" f.eks RCF 500A eller Mackie 450 her splitter jeg mikrofon signalet via endnu en trafo, jeg kan også tage mic-splittet og køre ind på en almindelig kanal på mixeren og der lave monitor sends'ne.

--sd

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Sasha »

Ja, OK - jeg tror, jeg er med igen.

Der er ingen, som med rette kan påstå, at du forsøger at springe over, hvor gærdet er lavest eller "dovne den", når det kommer til PA-opsætning, hr. Dyhr... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Søren Dyhr »

Nu er det et lidt fortærsket udtryk at "ville gøre en forskel", men dem jeg har haft indover i eget regi - altså ikke som PA produktions firma partner ... skal jo typisk bruge noget andet end én der kan spænde mikrofon stativet efter, så jeg tager et 4U rack med ... og gør mit til at vokalen ligger pænt over brølet fra scenen.

--sd

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Sasha »

Det er en nobel ambition, Hr. Dyhr..! Hvis blot flere lydmænd - uanset deres praktiske approach - havde dén grundlæggende holdning...

Men du kan vel trods alt ikke have et separat PA til vokalerne med i et 4U-rack..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: PA til band? Watt og dB?

Indlæg af Søren Dyhr »

Nej det kniber, men pointen i setuppet er at mange bands har noget forkølet anlæg, og kan låne sig til noget mere ... så mit indsats område til at begynde med er vokal, og dernæst stortromme, hvor jeg så har en Earthworks Kickpad i lommen, den kan jeg godt få til at være der bag i racket sammen med ledninger.

--sd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen