Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

Jeg spekulerer kraftigt i at købe ovennænte system ,da jeg er pisse træt af mit gamle pa som er samlet af alverdens forskellige dele igennem mange år.

Jeg har fundet pm5 på dba til hvad jeg syntes ,en pris der er fornuftigt.

Jeg har ikke de store erfaringer med pa generelt da jeg normalt bare spiller guitar ,men jeg vil gerne have et pa som skal holde resten af min"karriere"

Der førlger kun sube og toppe og forstærker med.
Kan man bruge en powermixer som mixer og så bruge powermixerens forstærker til monitorer?Eller skal man ud og have en rigtig mixer med lydmoduler ved siden af og ekstra amp til monitorer.
Det skal helst være så simpelt som muligt da jeg som skrevet ikke er den store ørn til pa.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Smittefar »

Jeg kender ikke det specifikke anlæg, men Dynacord plejer at være fedt.

Det burde være muligt at bruge powermixeren som mixer og så bruge powerdelen til monitors, men der skal muligvis trylles lidt. Det afhænger også af, hvilken powermixer det er .
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Vi har et P5 - kan ikke huske den helt præcise modelbetegnelse, men det lyder super fedt.

Men hvad skal du bruge det til? Det er jo ret stort og mikseren vejer et ondt år...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

Der er ingen mixer til. Det 2 x18" bunde og 2 toppe + en Dynacord 2600 amp.Jeg skal bruge det til pa i mine rock og rock/blues projekter.
Den mixer jeg har idag er bare en Behringer 2x 400w tror jeg med indbyggede effekter i.
Jeg ved sku ikke om det er lidt overkill ,men sættet står til omkring 20 k og det koster over 50 fra nyt uden mixer.Men jeg er sku lidt træt af alt det gamle forskellige lort jeg har fået bakset sammen
igennem årerne ,med løse forstærkere og forskellige højtalere som ikke spiller fedt sammen og desuden er det for lille.
Det kan bruges til solo jobs med en akustisk og sang.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

Lige et link

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... mgurl=http ... CEUQ9QEwBw</a><!-- m -->
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Mente også "forstærkeren vejer et ondt år"... :)

Til solojobs ville jeg helt klart foretrække noget lidt mindre... Hvis altså ikke det er meget store jobs du plejer at spille solo... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

Det er meningen det er til rock-rock/blues.Hvor store steder vi skal spille ved jeg ikke endnu ,men det jeg har nu koger allerede ved øve niveau.
Så om pm5 er overkill ved jeg ikke.Det er måske muligt at jeg kan nøjes med
2 bunde og 2 toppe i en god kvalitet ,da jeg har 5 slave forstærkere af ældre dato + en masse lydmoduller og eq også af en meget gammel dato.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jamen det er et rigtigt fedt anlæg, men det er bare stort og vejer også meget - jeg gad ikke slæbe det alene... :)

Men det lyder fedt uanset om det spille lavt eller højt. :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

Ja det ser fedt ud.jeg har også fundet et komplet pa af jbl jrx 100 ,med 4 bundkasser og 4 toppe + mixer -amps og en masse lydmoduler m.m til samme pris.Det kan være det er mere end rigeligt ,men der er fandme så meget at jeg ikke kan overskue det.
Sorte strater lyder bare bedst..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Stevi »

Jeg spillede en overgang med et Powermax 5 og det er megafedt. Masser af overskud, men samtidig lyder det også fedt ved lavere lydstyrke. Eneste anke er vægten.
Bonusinfo: de gutter jeg spillede med og som ejer anlægget var så uheldige at køre galt med alt gear i en flyt-selv-trailer. Traileren væltede og blev totalt smadret, men Powermax'et tog ingen skade bortset fra nogle skrammer i filten.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Smittefar »

Alt kraftigt PA vejer jo - hemmeligheden er at have hjul under (og det er jo ikke nogen særlig godt bevaret hemmelighed.

Vi købte HK Audio Premium Pro med to aktive 18" bunde og to aktive 15" toppe. Det koster ca. 23k fra nyt, og det har været nok til vores behov ind til nu. Dynacord er mig bekendt både bedre lydende og bedre ydende. Det spiller altså højere og bedre. At det så vejer lidt mere, må man jo overveje om er det værd. Vi har hjul på alt vores og rampe på vores varevogn, så som regel, kan vi trille alt lige ind på scenen, og så er vi klar.
Modded guitars were crap right out of the factory

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Stevi »

[quote="Smittefar"]Alt kraftigt PA vejer jo - hemmeligheden er at have hjul under (og det er jo ikke nogen særlig godt bevaret hemmelighed.[/quote]
PM5 er født med hjul på bundene og så passer toppene ovenpå så det kan køres rundt - men derfor er det stadig tungt. Man sætter ikke lige en top op på stativet alene...
See you in heaven if you make the list

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Søren Dyhr »

Hvis du ikke er til sinds at hotrodde JRX'erne fra JBL skal du holde dig fra dem, de er simpelthen lavet for dårligt. Der skal ikke kun skiftes til en bedre driver i toppen og en modifikation i delefilteret, der skal også gang i sløjtlokalet med at få stivet kabinettet af indeni. Nej hvis du har gysserne så tag dog Dynacord'et.

--sd

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Er Dynacord Powermax 5 fedt?

Indlæg af Pluto »

[quote="Søren Dyhr"]Hvis du ikke er til sinds at hotrodde JRX'erne fra JBL skal du holde dig fra dem, de er simpelthen lavet for dårligt. Der skal ikke kun skiftes til en bedre driver i toppen og en modifikation i delefilteret, der skal også gang i sløjtlokalet med at få stivet kabinettet af indeni. Nej hvis du har gysserne så tag dog Dynacord'et.

--sd[/quote]


jeg har efter jeg skrev indlægget været inde og google lidt og kan se det er nogle forholdsvis billige højtalere.Men der var så til gengæld en masse af dem 4 bunde og 4 toppe + en masse amps og mixer m.m. Men jeg tror jeg dropper det for det bliver sku for avanceret.
Det ender med pw 5 eller at jeg finder 2 bunde og 2 toppe i en god kvalitet brugt og smider nogle af mine gamle amps foran.De
er godt nok gamle ,men de skulle efter sigende have været the shit i 80erne .Det er nogle danske Panamp jeg har til at stå(4 stk)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen