Hvad er bedst til prisen

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

Jeg har skrevet lidt før om Pa og som i sikkert ved er jeg lidt i vildrede.
Vi skal bruge et Pa som kan bruges på små og mellemstore spillesteder.Hvis vi skulle være heldige at få et stort job vil jeg mene det er bedre at få et proff firma til at lave lyd.
Har kigget lidt på dette Hk anlæg som jeg syntes ser fornuftigt ud til prisen.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pa-systemer/h ... systemer/h ... dle-4.html</a><!-- m -->
Eller dette brugt.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dba.dk/pa-anlaeg-dynacord-co ... ynacord-co ... -78096483/</a><!-- m --> som er med mixer.

Har i andre forslag.Jeg har sat sat en max pris til 30 k. incl mixer.

Må gerne være et af de anerkendte mærker som Jbl - Dynacord eller HK
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Smittefar »

Vi bruger præcist det HK bundle, du linker til - Jeg synes, det er et megafedt anlæg - det spiller sgu godt, og det er stort nok til de jobs vi spiller (op til 200 mennesker) - Vi kører alt ud over PA.

Dynacord plejer også at være lækkert - jeg må dog indrømme, at lige præcis PA ville jeg måske være bekymret for at købe brugt - de får altså nogen tæsk på landevejen, og man ved aldrig, hvor brugte de er.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

[quote="Smittefar"]Vi bruger præcist det HK bundle, du linker til - Jeg synes, det er et megafedt anlæg - det spiller sgu godt, og det er stort nok til de jobs vi spiller (op til 200 mennesker) - Vi kører alt ud over PA.

Dynacord plejer også at være lækkert - jeg må dog indrømme, at lige præcis PA ville jeg måske være bekymret for at købe brugt - de får altså nogen tæsk på landevejen, og man ved aldrig, hvor brugte de er.[/quote]


Jeg er efterhånden også mest lun på hk anlægget.Hvilken mixer har i til.En med indbyggede effekter?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Smittefar »

En soundcraft spirit digital 32-8 med effekter ja
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Morten M »

Hvis man vælger at køre trommer over sanganlægget, skal man man vide hvad man gør, ellers lyder det af h til.
Ligesom smittefar bruger jeg Soundcraft (siden '86). Uanset model synes jeg grundlyden i Soundcraft har en farve, der giver lidt extra klasse IMHO.
Hvis du vælger et sæt passive højttalere, er QSC effektforstærker absolut anbefalelsesværdig. Har selv 2 stk 2X240W/8ohm som kører på 16. år uden driftnedbrud.
Har hørt HK sættet i brug et par gange. God lyd. Heftig pris.
Da jeg spillede i country band, havde sangeren de billige JBL 2x15" højttalere og en Soundcraft 2x600W powermixer. Det sagde rigtigt godt, men højttalerne er tunge af slæbe.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"]Hvis man vælger at køre trommer over sanganlægget, skal man man vide hvad man gør, ellers lyder det af h til.
Ligesom smittefar bruger jeg Soundcraft (siden '86). Uanset model synes jeg grundlyden i Soundcraft har en farve, der giver lidt extra klasse IMHO.
Hvis du vælger et sæt passive højttalere, er QSC effektforstærker absolut anbefalelsesværdig. Har selv 2 stk 2X240W/8ohm som kører på 16. år uden driftnedbrud.
Har hørt HK sættet i brug et par gange. God lyd. Heftig pris.
Da jeg spillede i country band, havde sangeren de billige JBL 2x15" højttalere og en Soundcraft 2x600W powermixer. Det sagde rigtigt godt, men højttalerne er tunge af slæbe.[/quote]


Det er meningen jeg vil lidt mere en det der powermixer og 2 højtalere ,da det simpelthen sjældent lyder fedt når et anlæg næsten koger for at følge med.Jeg
syntes udmildbart man får meget for pengene i det der HK anlæg og slipper for ekstra forstærkere og bøvl.Min forventning er at det spiller mere end rigeligt højt til os og
derfor har overskud/headroom.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Smittefar »

Vi har aldrig haft behov for a køre vores på fuld skrald.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Morten M »

[quote="Pluto"][quote="Morten M"]Hvis man vælger at køre trommer over sanganlægget, skal man man vide hvad man gør, ellers lyder det af h til.
Ligesom smittefar bruger jeg Soundcraft (siden '86). Uanset model synes jeg grundlyden i Soundcraft har en farve, der giver lidt extra klasse IMHO.
Hvis du vælger et sæt passive højttalere, er QSC effektforstærker absolut anbefalelsesværdig. Har selv 2 stk 2X240W/8ohm som kører på 16. år uden driftnedbrud.
Har hørt HK sættet i brug et par gange. God lyd. Heftig pris.
Da jeg spillede i country band, havde sangeren de billige JBL 2x15" højttalere og en Soundcraft 2x600W powermixer. Det sagde rigtigt godt, men højttalerne er tunge af slæbe.[/quote]


Det er meningen jeg vil lidt mere en det der powermixer og 2 højtalere ,da det simpelthen sjældent lyder fedt når et anlæg næsten koger for at følge med.Jeg
syntes udmildbart man får meget for pengene i det der HK anlæg og slipper for ekstra forstærkere og bøvl.Min forventning er at det spiller mere end rigeligt højt til os og
derfor har overskud/headroom.[/quote]
Umiddelbart skulle jeg også mene, man slipper for en masse bøvl ved at vælge aktive højttalere, fordi forstærker og højttaler er tilpasset hinanden ab fabrik.
Men om der er nok headroom, kan man kun gisne om, for du spiller godt nok med meget højt lydtryk live :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"][quote="Pluto"][quote="Morten M"]Hvis man vælger at køre trommer over sanganlægget, skal man man vide hvad man gør, ellers lyder det af h til.
Ligesom smittefar bruger jeg Soundcraft (siden '86). Uanset model synes jeg grundlyden i Soundcraft har en farve, der giver lidt extra klasse IMHO.
Hvis du vælger et sæt passive højttalere, er QSC effektforstærker absolut anbefalelsesværdig. Har selv 2 stk 2X240W/8ohm som kører på 16. år uden driftnedbrud.
Har hørt HK sættet i brug et par gange. God lyd. Heftig pris.
Da jeg spillede i country band, havde sangeren de billige JBL 2x15" højttalere og en Soundcraft 2x600W powermixer. Det sagde rigtigt godt, men højttalerne er tunge af slæbe.[/quote]


Det er meningen jeg vil lidt mere en det der powermixer og 2 højtalere ,da det simpelthen sjældent lyder fedt når et anlæg næsten koger for at følge med.Jeg
syntes udmildbart man får meget for pengene i det der HK anlæg og slipper for ekstra forstærkere og bøvl.Min forventning er at det spiller mere end rigeligt højt til os og
derfor har overskud/headroom.[/quote]
Umiddelbart skulle jeg også mene, man slipper for en masse bøvl ved at vælge aktive højttalere, fordi forstærker og højttaler er tilpasset hinanden ab fabrik.
Men om der er nok headroom, kan man kun gisne om, for du spiller godt nok med meget højt lydtryk live :) [/quote]


Jeg hører nok ikke til dem der spiller ved laveste lydtryk ,men de 2 gange du har set mig var ekstremt højt og der vil jeg gerne give min kollega på den anden guitar en del af skylden.Stereo og lort.
Marshallen har ikke været i nærheden af det niveau siden.Nu er vi så også kun mig i Gallagher bandet på guitar så det gør det lidt nemmere at høre mig selv. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Smittefar »

Hvis du nu en dag var på Roskilde egnen kunne vi nok arrangere, at du kunne komme forbi og give vores en testtur - Vi er meget tilfredse.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Morten M »

[quote="Pluto"]
Marshallen har ikke været i nærheden af det niveau siden.[/quote]
Too bad, - det lød ellers fedt.
Men tror ikke du kommer uden om noget der ligner omkring 2x500w Sang. Jeg bruger 2x250w sang til en Blackstar HT5 for fuld skrue :)
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Smittefar »

HK anlægget har to toppe på 600W hver - det trækker nu en del :P
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

[quote="Morten M"][quote="Pluto"]
Marshallen har ikke været i nærheden af det niveau siden.[/quote]
Too bad, - det lød ellers fedt.
Men tror ikke du kommer uden om noget der ligner omkring 2x500w Sang. Jeg bruger 2x250w sang til en Blackstar HT5 for fuld skrue :) [/quote]


Jo det lyder jo fedt med lidt gang i Marshallen ,men det var vist lige i overkanten,og tak for komplimenten. 8-)

Ja HK har 600 w pr. kasse dvs 2 * 1200w.Hvis det skal være støre end det skal der lydfirma på med rigtig lydmand.Jeg er ret sikker på at på små og mellemstore steder er det rigeligt.
Sorte strater lyder bare bedst..

Funkis
Still Got The Blues
Indlæg: 356
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Funkis »

Du kan roligt hoppe på hk anlæget det lyder fedt i forhold til andet i den prisklasse.
Alternativt til det er:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pa-systemer/d ... systemer/d ... -xd12.html</a><!-- m -->
Som også er et fedt anlæg - dog med 12" toppe i stedet. Det er med klasse D forstærkere så de vejer noget mindre.
Nu studerende uden tilknytning musikbranchen.
Stadig den samme idiot!

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

[quote="Funkis"]Du kan roligt hoppe på hk anlæget det lyder fedt i forhold til andet i den prisklasse.
Alternativt til det er:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/pa-systemer/d ... systemer/d ... -xd12.html</a><!-- m -->
Som også er et fedt anlæg - dog med 12" toppe i stedet. Det er med klasse D forstærkere så de vejer noget mindre.[/quote]


Jeg troede sku det var klasse d i Hkerne også.Har i dem hjemme de 2 sæt i Århus.Nu havde jeg valgt 15 tommer i toppene fordi jeg tror det er fedest hvis man nu kun
skal have toppene med på et lille sted.?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

HK er også klasse d kan jeg se ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Morten M »

[quote="Pluto"][quote="Morten M"][quote="Pluto"]
Marshallen har ikke været i nærheden af det niveau siden.[/quote]
Too bad, - det lød ellers fedt.
Men tror ikke du kommer uden om noget der ligner omkring 2x500w Sang. Jeg bruger 2x250w sang til en Blackstar HT5 for fuld skrue :) [/quote]


Jo det lyder jo fedt med lidt gang i Marshallen ,men det var vist lige i overkanten,og tak for komplimenten. 8-)

Ja HK har 600 w pr. kasse dvs 2 * 1200w.Hvis det skal være støre end det skal der lydfirma på med rigtig lydmand.Jeg er ret sikker på at på små og mellemstore steder er det rigeligt.[/quote]
Osse i den grad. Men det lyder også enormt cool med et kraftigt PA, der er skruet ned for.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg er enig i betragtningerne omkring HK Audio, men er mere reserveret overfor DB'erne de skyder efter et andet segment ... DJ's! men vil lige gøre opmærksom på noget forholdsvis nyt, som vi bruger i vores firma:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/ld_systems_ld_ ... _15.htm</a><!-- m -->

...nu er det jo ikke prisen vi giver, men vi har valgt det efter at have det på prøve og syntes virkelig vi får noget for pengene, kasserne er lavet ordentligt og vi har så et par med B&O's 500 w Icepower forstærker modul, som gør det virkelig til en nobrainer at tage den op en trefod, med en voice processor og en mikrofon spændt for. Dog er de til vores brug primært købt ind til medhør. Prøv at læs hvad Jen Walter skriver om dem:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ldpremium.com/files/test_mon ... _09.pdf</a><!-- m -->

--sd

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Hvad er bedst til prisen

Indlæg af Pluto »

Så fik jeg bestilt Hk anlægget og det skulle komme inden jul.Håber det lever op til mine og bandets forventninger.Har købt en Yamaha mixer til.Ikke digital for det kan jeg ikke finde ud af men en med indbyggede effekter. 8-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen