Microfon preamps i mixere..

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Microfon preamps i mixere..

Indlæg af Morten_Lyse »

Hej forum..

Vi havde i bandet for nyligt et lille demo-projekt, hvor vi optog på sådan en Zoom R16. Og vi er ganske godt tilfredse. Vi brugte vores "plain-jane" Mackie VLZ3 1604 mixer, og lavede så 8 spor. Nogle via kanalernes direct out, men f.eks trommer var mixet sammen til ét stereospor på Zoom'en fra Mackiens hånd.

I går lavede jeg så en indspilning, rent for sjov herhjemme. Det blev faktisk ganske godt også, men jeg bilder mig selv ind, at Zoom'ens microfonpreamps i den grad mangler noget, set i forhold til når tingene har været en tur gennem Mackie'en. Det lyder såmen ok, men jeg kan ikke på samme måde som på Mackien tweake mig ind på en "flot" eller "lækker" gengivelse med samme microfon.. Det forbliver i Zoom'en sådan lidt fladt og uinteressant. - Den virker fint, når man bare kører et Line-signal i, der er som det skal være..

Spørgsmålet er simpelt; Alle mixer-fabrikanter siger noget pænt om deres egne preamps, men hvad er jeres erfaringer..? Hvad er godt, og hvad er not..

Midas er godt. Meeeeenn....
Mvh;
Morten Lyse

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Microfon preamps i mixere..

Indlæg af AnotherDan »

Mackie og soundcraft har udemærkede preamps af hva jeg lige kan huske af mærker jeg har rodet med.
Dem der sidder i de mindre yamaha digitale mixere var jeg ikke vildt glad for, men det kompensere resten af features'ne så for. :D
Bah

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Microfon preamps i mixere..

Indlæg af Smittefar »

Man er vist også nødt til at spørge til hvad - Jeg synes f.eks. at preamps i vores nye phonic mixer lyder fint til vokal, men til f.eks. bassen (der kører line in) er de ikke nær så lækre som vores gamle Soundcraft.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Microfon preamps i mixere..

Indlæg af Morten M »

Jeg kan godt lide den sprøde farvning fra min Soundcraft, hvor jeg kører direct out på kanalerne.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen