Digital mixer reinvented?

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Digital mixer reinvented?

Indlæg af Førslev »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.4sound.dk/shop/digitalmixere ... italmixere ... -m20d.html</a><!-- m -->

Jeg synes tankerne bag den her nye mixer er ret geniale. jeg skal ikke udtale mig om kvaliteten da jeg ikke har prøvet den, men som udgangspunkt synes jeg det er fedt at de nytænkes når det gælder brugervenligheden af mixere. Jeg mener selv jeg kan hitte ud af en almindelig mixer, men jeg kan sgu godt lide ideen bag det her system. At det skal være nemt at gå til og benytte de udtryk musikerne bruger til at beskrive deres lyd.

Hvad synes i om ideen (ikke nødvendigvis produktet)? Er det en nederen forsimpling, fremtiden inden for PA eller bare en ny fjollet og ubrugelig gadget til folk med for mange penge?

Jeg må dog indrømme at prisen virker lidt voldsom.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Smittefar »

Der er egentlig en længere tråd, der handler lidt om det du spørger om her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://gear-freak.dk/forum/scene-lyd-te ... 41.html</a><!-- l -->

Men jeg kan da koge det ned til, at jeg synes, det er megafedt, og jeg efterhånden er nået frem til at for bands uden lydmænd, der vil fysiske fadere og knapper snart være en glemt ting.

I øvrigt synes jeg da, den er ret billig - Det er ikke meget man kan få af 16 kanals digitalmixer for de samme penge.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg synes, det virker topsmart.
Det må være genialt til bands uden lydmand med på job, at alt er preindstillet og så er det bare plug'n'play.
Og har man endelig en lydmand med, så har han bare en iPad i hånden og skal ikke bruge et helt podie ude midt i lokalet til alt sit udstyr.
Det må også være muligt at opgradere sådan en fætter med alle mulige plug-ins, hvis man ønsker specielle compressorer, delays eller andet gøjl.

Min eneste negative tanke er, hvor mange forskellige plug-ins sådan en fætter kan trække på een gang. Jeg husker fra tidligere en enkelt studiesession for en del år siden, hvor den pc, der blev brugt til at optage på, ikke kunne klare at der blev lagt flere effekter på mange spor og så stod vi der og kunne ikke lave alt det, vi gerne ville.
Men Line6 synes jeg nu er kendt som et firma, der har nogenlunde styr på at få hardware og software til at matche ganske godt. Jeg har dog meget begrænset hands-on erfaring med deres produkter.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror ikke, man skal tro, at man kan komme til at lægge tredjepart plug-ins på - netop for at undgå, at de smadrer ydelsen helt vildt. Jeg er simpelthen heller ikke helt sikker på, det ville være stabilt nok.

Det kan man dog vist nok med Presonus Studio Live - så måske, det kan lade sig gøre. Jeg ville være påpasselig med det.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Sasha »

[quote="FunkyValle"]
Det må være genialt til bands uden lydmand med på job, at alt er preindstillet og så er det bare plug'n'play.
[/quote]

Aaarrh, mon dog..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Førslev »

digitalmixer til 16k er måske ikke så dumt...

Jeg tror du har ret i at det kunne være fremtiden for bands uden lydmænd, men spørgsmålet er om det med tiden kommer ned i et prisleje der er for alle. 16k er måske billigt for en digimixer, men det er stadig en del for de fleste.

Jeg kunne sagtens se mig selv som bruger hvis jeg havde pengene til at købe skidtet.

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Morten_Lyse »

Altså. Nogen kan jo få gjort selv simple ting så beværlige, at man kan undres over at det lader sig løse.

På den anden siden stritter hårene i nakken på mig på en bestemt måde, når jeg præsenteres for ny teknik, der "bare lige'r" det arbejde som trods alt kræver et vist sagligt grundlag.

Plug n' play..? Jamen, hvordan ved Line6 hvordan jeg vil lyde..? - Og hvordan jeg rent faktisk lyder på det ene set i forhold til det andet..?

Jeg synes man bør huske, at tingene kommer ikke i sig selv til at lyde bedre, fordi mixeren er digital. Og mange af "de smarte værktøjer" som de digitale ting har indbygget forstår jeg mindre og mindre. Er grejet valgt fornuftigt til formålet og man gør tingene nogenlunde rigtigt har man ikke brug for dem. Og gør man tingene forkert, kan "værktøjerne" kun sjældent for alvor redde en..

Mvh;
Morten Lyse

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Digital mixer reinvented?

Indlæg af Søren Dyhr »

Hvor er jeg dog enig med dig Morten. Det handler i lige så høj grad eller mere om de rigtige mikrofoner sat de rigtige steder, så én lydkilde ikke kommer i flere mikrofoner... og så at få gain'et korrekt - end at få 4 bånds fuldparametrisk parametrisk eq på hver kanal og 8 knapper til kontrol af gate og kompressor på hver kanal.

Man kan komme rigtigt, rigtigt langt med:

Billede

Billede

...og så en håndfuld fadere

--sd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen