Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Mere monitor, tak!
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af FunkyValle »

[quote="Smittefar"]Jeg ved ikke lige, hvordan man laver screenshots fra ipad, så jeg kan desværre ikke lige vise det.[/quote]

Du laver screenshots ved samtidigt at trykke på Home og tænd/sluk knappen.
Herefter ligger screenshottet i din fotostream/kamerarulle som billedfil.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Sejt

Her er vintage EQ[attachment=2]

Samme indstillinger i modern [attachment=1]

Her er gate og compressor i hhv vintage og modern Billede
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Sasha »

Vintage lyder garanteret bedst.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Høhøst det tror jeg nu ikke, men det er nu meget fikst at kunne vælge mellem flere forskellige interfaces :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af FunkyValle »

Jeg bemærker at du på din eq kun har 3 bånd at arbejde med i Vintage setting, men har 4 bånd i mordern setting.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Ja, det virker lidt underligt, men det er åbenbart for at gøre det mere overskueligt?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Sasha »

Folk, som selv er rimeligt vintage, skal jo altså have tingene serveret i enkle indpakninger. Det kan meget hurtigt blive for svært... :-)

Men hvordan er det nu: Er det ikke noget med, at jo simplere kredsløb, jo bedre lyder det også ofte..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Men så må digitale mixere og forstærkere være vejen frem, for der kan man vel diskutere, om der overhovedet er et kredsløb!

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Sasha »

Og man kan vel diskutere, om orgasmer overhovedet vil forekomme i fremtiden..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

De vil blive afskaffet - sammen med sex og glæde i det hele taget - Det hele er beskrevet i Demolition Man
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Sasha »

Og ikke mindst bliver det teknisk perfekt - rent, fint, uforvrænget og klinisk. Det bliver fedt!

Måske kan man også ligefrem kontrollere sine lyster fra en lille dims, man kan have i lommen?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Og ikke mindst bliver det teknisk perfekt - rent, fint, uforvrænget og klinisk. Det bliver fedt!

Måske kan man også ligefrem kontrollere sine lyster fra en lille dims, man kan have i lommen?[/quote]
Har du også hul i din ene lomme? ;)



Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Sasha »

Faktisk har jeg i min stræben efter teknisk perfektion netop købt mig to par nye bukser i dag (this is true, ladies and gentlemen!). Men det er nu også så vintageagtigt. Det kan ikke vare længe, før vi får digitalt simulerede bukser også. Og så kan det jo heller ikke vare længe, før vi skal have digitalt simulerede bærere af disse bukser. De gammeldags analoge er sgu´ så fulde af fejl og utilregneligheder. Næh, du: Ordnung muss sein!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Så er der sgu lidt flere erfaringer.

Nu har vi smækket en Apple Airport Extreme (de fleste andre routere kunne nok også gøre det, men vi havde sådan en til overs) i røven på mixeren, og i dag i øvelokalet var der sluttet 2 iPads og en iPhone til mixeren via wifi ud over den iPad, der lå i mixeren (den kan også tages ud, men det var der ikke grund til). iPhone appen er faktisk ret gennemtænkt. På den bittelille skærm giver det ikke mening at have hele mixerinterfacet, så der har man bare adgang til faderne og kan lige styre sit eget monitor mix - Det er sgu meget fornuftigt.

Der var absolut ingen glitches eller problemer med at køre trådløst.

Vi havde 3 sangere inde til audiotion, og skift mellem sangere gik helt problemfrit (det ville det nu nok også have gjort på de fleste andre mixere)

Jeg har fundet en app, der hedder Rec&Player. Den giver mig mulighed for at optage main out fra mixeren OG afspille det optagede direkte fra iPaden gennem mixerinterfacet. Det er helt hjernedødt, at Mackies egen app ikke kan dette, men når det kan løses for 19 kroner går det også.

Jeg har lige kørt optagelserne gennem reaper her til aften for at lave en lille smule mastering på materialet, men derudover lyder det sgu godt lige ud af boksen.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Barf »

Fedt med flere erfaringer. Må vi høre en snas optaget direkte fra mixeren? (Lidt redigering går jo nok, bare det ikke har fået den helt store tur).

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Det tænkte jeg faktisk på, men det må lige vente lidt. Jeg synes, det er uretfærdigt at lægge optagelser fra auditions ud.

Når vi når frem til de første øvere med den nye sangere, så skal det nok komme.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Barf »

Det kan jeg sagtens forstå, Smitte. Du smider bare noget op, når der er noget at smide op :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan afsløre så meget at efter at have hørt optagelserne fra i mandags er bandet blevet enige om at indspille vores kommende demo på mixeren - Så må vi bare spille det hele rigtigt i første hug.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Hmmm.... Nu hvor Barf har købt sig en DL1608 også tænkte jeg, om der måske var noget nyt, jeg kunne bidrage med.

Det er der nok ikke rigtig.

Ikke overraskende har vi konstateret, at et mix, der virker live, kun sjældent også virker til at optage med. Men det er ikke mixerens skyld. Vi har stadig ikke oplevet nogen problemer med den trådløse forbindelse. Det kan ind i mellem tage lidt tid at få den første trådløse forbindelse op at køre, men det er bare et spørgsmål om at huske at tænde routeren, før man tænder mixeren (eller er det omvendt) og forstå, at mixeren skal sidde til en LAN port i stedet for WAN porten.

Jeg har konstateret, at EQ'en er effektiv og giver det liv og luft, sangerne ønsker sig, når man lærer at forstå, hvad de siger.

Der kommer tilsyneladende snart en vers 2 af MasterFader appen, der vil tillade stereo linking af kanaler og auxer. Det glæder vi os til - specielt på kanalerne. Hvis man så også kunne hide kanaler, der ikke var i brug ville det være konge.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

En lille update herfra.

Vi bestemte os for et stykke tid siden til at indspille bandets demo på mixeren. Som sagt så gjort. Vi har 'bare' optaget main out fra mixeren direkte på iPad'en. Der er altså ingen mulighed for at mixe efterfølgende, så det skulle helst sidde i skabet fra starten. Ved hvert nummer startede vi lige med at spille et lille stykke, derefter lyttede vi på mixet, lavet et par små1justeringer og spillede igen. Når vi var tilfredse med mixet, indspillede vi hele nummeret.

På den måde indspillede vi syv numre på tre timer. Vi regner med at mixe de syv numre ned til et medley på ca. 2 minutter, så det var OK, hvis nogen spillede småfejl undervejs. Sangerinden havde desværre den vilde halsbetændelse, så vi har ikke indspillet sang. Det lægger vi på i weekenden.

I skal ikke snydes for en lille lydbid. Her er der en guitarist, der står lidt i sine egne tanker og tænker, at når soloen alligevel ikke kommer med i medleyet, så stopper bandet nok med at spille, når soloen starter. Det gjorde bandet ikke, så guitaristen måtte værsgo få røven med sig. Der er masser af fejl i dette, men lyden fejler sgutte noget synes jeg. <!-- m --><a class="postlink" href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... .com/u/105 ... ndbite.mp3</a><!-- m -->

I skal også nok få lov at høre hele demoen, når den er klar :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen