Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Mere monitor, tak!
Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Barf »

Fedt, Smittefar. Og optagelsen er den fuldstændigt rå udgave direkte fra mixeren? Det har ikke været igennem et eller andet siden?

Det kan selvfølgelig ikke erstatte en "rigtig" indspilning, men jeg synes bestemt, lyden er helt igennem fornuftig, og det åbner jo nogle muligheder for at indspille selv og have flere numre "i skuffen".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Jeg har pillet en lille smule i Reaper - Her er den helt uden effekter fra Reaper <!-- m --><a class="postlink" href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/105 ... .com/u/105 ... eClean.mp3</a><!-- m --> - Jeg har tilføjet lidt kompression og limiter, men ikke meget andet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Så kom Master Fader appen i v2.0

Det er jo simpelthen superfedt, at Mackie lige vælger at opgradere brugerinterfacet på en mixer, jeg allerede har købt og betalt. Det kan man jo ikke på en mixer, der har et fysisk brugerinterface.

Det er ikke fordi, der er nogen af de nye tiltag, der er banebrydende, men de gør lige det hele lidt federe i dagligdagen.

Mulighed for at skjule kanaler, der ikke bliver brugt sammen med muligheden for at samle stereokanaler til een kanal gør, at vi nu kan se alle de aktive fadere i eet skærmbillede på iPaden. Det er fedt.

Der er andre ting, der er fede. F.eks. kan man nu vælge, om AUX skal være post-fader, pre-fader eller pre-DSP (den sidste mulighed er ny), og det betyder faktisk, at man kan lave monitormixes uden kompressor (kompressor giver ofte anledning til feedback i scene monitors), men man kan stadig have kompressor på det signal, der ryger til main out. Lækker lille detalje faktisk.

Det er også fedt, at der er kommet mute groups, det er sgu ret brugbart i live situationer.

Her er Mackies præsentation
[youtube]oOG4-J3qQY0[/youtube]
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
SeniorFisker
Johnny B. Goode
Indlæg: 134
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af SeniorFisker »

Jeg har lige overtaget sådan en mackie mixer - brugt
Havde med med på job i aftes - det er fedt - en lille kuffert i stedet for mixer racket

Faktisk kan jeg have sanganlæg - lys - guitargear und alles bag i konens passat
Traileren kan blive hjemme

Seniorfisker

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Det lyder præcis som min oplevelse. Vi har faktisk købt en flightcase til den, og det er klart den mindste kasse, vi har i bandet.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
MicMic
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af MicMic »

Hej,

Nu er det jo snart en gammel tråd.

Hvilke PA speaker kører i med?
Aktiv eller Passiv?

Jeg er på udkik efter et mindre PA til små gigs både med akustisk og til ballebandet.

Jeg har 1 Yamaha DXR10 som bruges til mit Axe setup. Den kunne jeg tænke mig at supplere med en ekstra til samme - men også til PA i andre situationer.
Mixer kunne tænkes at blive Mackie DL1608 - pga størelsen, prisen og interfacet.

Vi har monitors til alle og bruger pt. ikke inears.

Mvh.

Mic

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Vi kører med aktive højttalere - Et HK Audio Premium Pro setup med 15" toppe og 18" bunde og 2400 watt i alt.

Jeg synes stadig, det er en fantastisk dejlig lille mixer, der kun er blevet endnu bedre med den nyeste app-opdatering.

Bemærk, at der nu er kommer DL32r, som ikke koster mere end 15.000 hos Thomann. Den fylder tre rack units, men har til gengæld mange flere ind- og udgange samt mulighed for at optage alle spor individuelt. Hvis man ikke har brug for det ekstra den kan, er der naturligvis ingen grund til at gå efter den både større, tungere og dyrere model.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
MicMic
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af MicMic »

Den nye DL32r er yderst interessant.

Vejer ikke det store og så har man muligheden for at optage alle kanaler.

Den må ind i ligningen..

Tak for hurtig svar.

Brugeravatar
MicMic
Himmelhund
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af MicMic »

Fandt en DL1608 i DBA og hoppede på vognen.
Har kun lige prøvet den hurtigt i øveren en enkelt gang.

Jeg kan lide konceptet og app'en er utrolig nem at gå til.
Med de medfølgende presets er man igang med det samme og så er det bare at justere til behag.

Foreløbig er jeg ret tilfreds. 

Mvh.

Mic

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Fedt - I bandet prøver vi så småt at sælge Behringer x32-skrumlet igen, så der kan blive råd til DL32r
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af KrænDyt »

Hey hey.

Hiver lige denne lidt ældre tråd op. 

Til mit nye orkester, der nu har et års tid og blot tre jobs på bagen, har jeg købt en DL1608. Vi har haft den med på alle tre jobs, og jeg er grundlæggende rigtig godt tilfreds med brugervenligheden af den. Fedt at man lige kan stå ned i salen med "mixeren" (ipad'en) og lave lyden dernedefra når først alle gain indstillinger er justeret ind. Derefter sætter man den bare på plads og kan låse den med den medfølgende ... ehm... låsedims, så tyveknægte ikke kan rende med den i pausen.

Måske er det mine manglende evner til at mixe, måske er det mixeren - jeg oplever dog at skulle justere temmeligt højt eller lavt på eq'en for at få den ønskede effekt. F.eks skal stortrommen have rigtig meget bund på eq'en og toppen skal cuttes næsten helt væk. Er det noget andre oplever - at de enkelte kanaler skal eq'es temmelig voldsomt? 

(nu jeg tænker over det, kan det selvfølgelig også være en for billig stortromme mic, eller en for billig stortromme..)
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes ikke den skal stilles meget mere ekstremt end andre mixere. Lige præcis stortromme tager jeg også ret hårdt fat i i min DAW
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Jeg synes ikke den skal stilles meget mere ekstremt end andre mixere. Lige præcis stortromme tager jeg også ret hårdt fat i i min DAW
Gammel tråd, men hvad pokker :-)

Er du/i stadig tilfredse med jeres Mackie (DL1608)?
Jeg overvejer en DL806 til vores lille band, og vil lige høre en bruger.
Last edited by Knuddi 7 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Ja,

Vi har godt nok også en Mackie DL32r nu, så vi bruger ikke 1608'eren ret meget, da storebror bedre dækker vores behov. Men altså, det er en rigtig lækker lille mixer, og jeg synes iPad interfacet fungerer rigtig godt.

Den er relativt nem at gå til, men der kan graves dybt, hvis man vil have mest muligt ud af den. Desværre er manualen mere munter end den er præcis, så det er ikke altid et effektivt sted at søge hjælp.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Knuddi »

Smittefar skrev: Ja,

Vi har godt nok også en Mackie DL32r nu, så vi bruger ikke 1608'eren ret meget, da storebror bedre dækker vores behov. Men altså, det er en rigtig lækker lille mixer, og jeg synes iPad interfacet fungerer rigtig godt.

Den er relativt nem at gå til, men der kan graves dybt, hvis man vil have mest muligt ud af den. Desværre er manualen mere munter end den er præcis, så det er ikke altid et effektivt sted at søge hjælp.
Super - tak for svaret, jeg havde nu også så godt som besluttet mig. :-)
Men nu bliver det en nemmere beslutning.

Hvad går brugte 1608'ere til "nu om dage"?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

De er vist ret billige, hvis man kan finde dem. Min er ikke til salg. 1608 er jo faldet ret meget i pris, siden jeg købte.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Der er lige kommet en Update til iPad appen, så man kan vælge mellem moderne og vintage interface til compressor og EQ. Der er vist ikke ændret noget på lyden, men det er måske lidt hurtigere at indstille lyden i vintage interfacet og så evt finindstille i modern. Jeg ved ikke lige, hvordan man laver screenshots fra ipad, så jeg kan desværre ikke lige vise det.
Screenshots laves på samme måde som på iPhones: Tryk på Home+tænd samtidigt.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af Smittefar »

Ja, det skrev du også for et par år siden :P
FunkyValle skrev:
Smittefar skrev: Jeg ved ikke lige, hvordan man laver screenshots fra ipad, så jeg kan desværre ikke lige vise det.
Du laver screenshots ved samtidigt at trykke på Home og tænd/sluk knappen.
Herefter ligger screenshottet i din fotostream/kamerarulle som billedfil.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Mackie DL1608 (iPad styret digital mixer)

Indlæg af FunkyValle »

Slettet indlæg:

Smittefar skrev: Ja, det skrev du også for et par år siden :P
FunkyValle skrev:
Smittefar skrev: Jeg ved ikke lige, hvordan man laver screenshots fra ipad, så jeg kan desværre ikke lige vise det.
Du laver screenshots ved samtidigt at trykke på Home og tænd/sluk knappen.
Herefter ligger screenshottet i din fotostream/kamerarulle som billedfil.
Hvordan fanden er jeg kommet til det tudsegamle indlæg? Damn....

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen