Harmonizer til kor

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Harmonizer til kor

Indlæg af Smittefar »

Jeg synger ret meget kor i bandet. Desværre er jeg ikke rigtig i stand til at tænke i 2. stemmer, når jeg spiller guitar, så jeg synger mest af alt bare med på lead vokalen. Det giver ikke det helt store og værst af alt, kan det rode en del, når jeg ind i mellem synger lidt falsk.

Derfor tænker jeg lidt på, om man skulle få en harmonizer på, så der kommer lidt ekstra stemmer. I og med, jeg ikke synger hele tiden vil effekten jo heller ikke blive så voldsom, som man nogen gange oplever.

Jeg har kigget meget på den her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tc-helicon.com/products/harm ... singer/</a><!-- m --> - Den finder selv harmonierne ud fra det man spiller på guitaren.

Der er et par spørgsmål, jeg skal undersøge - Hvad sker der f.eks. hvis man spiller power akkorder på guitaren? Udelader pedalen så også tertsen, eller gætter den bare på dur eller mol? Hvad nu hvis man står og spiller riffs? Der står at indgangsimpedansen på guitarinputtet er 1 Mohm - Det lyder som om, det er et buffered input, så pedalen skal i hvert fald sidde efter wah og fuzz. Spørgsmålet er, hvor langt nede i kæden, man kan slippe afsted med at sætte den. Det er klart, at jo renere et signal, den får ind, jo bedre kan den gætte på harmonierne.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med denne type produkter? Er der andre alternativer, der er bedre? Den her ser ud til at være simpel at bruge (inkl. at lave hurtige skift på scenen). Den er også relativt billig.
Modded guitars were crap right out of the factory

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen