Thomann monitor

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
MichaelNielson
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Thomann monitor

Indlæg af MichaelNielson »

Er der nogle "freaks" herinde som har erfaring med Thomanns The Box monitorer? Jeg ved at de var oppe at vende på det "gamle" GF - men husker ikke ordlyden eller monitor lyden.

<a href="http://www.thomann.de/dk/the_box_pa_m_12_eco_mkii.htm" rel="nofollow">http://www.thomann.de/dk/the_box_pa_m_1 ... kii.htm</a>

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Smittefar »

Er det med fuldt overlæg, du er ved at købe en passiv monitor? Jeg ville foretrække en aktiv. Under alle omstændigheder, så mener jeg 140W RMS er for lidt. Min egen monitor (aktiv) leverer 150W RMS, og selv med volumeknappen helt oppe har jeg stadig svært ved at høre mig selv synge.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
MichaelNielson
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af MichaelNielson »

Ja. Vi har kørt med aktive monitors og jeg gider ikke rigge strøm og line signal til mere. 1 unit stereo amp, og tre passive monitorer (lette) - så kører vi.
Og vi kan sagtens høre os selv ved 100W RMS - I må eddermame spille højt på scenen? :crazy:

Men jeg er også mere interesseret i om The Box er et ok køb ifht. den lave pris. Der er jo også de meget billigere Thornton. Og ja, jeg ved godt at EV og JBL laver nogl3 langt bedre monitors. Men det skal det ikke være. :clap: Med mindre vi vinder i lotto. Skal vi have 3-4 kasser til 3K/stk. syntes jeg det bliver overkill, ifht. de jobs der løber ind. Så det' :roll:

Har også kig på Helicons <a href="http://www.thomann.de/dk/tc_electronic_ ... 00p_xt.htm" rel="nofollow">http://www.thomann.de/dk/tc_electronic_ ... _xt.htm</a> - men er bange for at den er for "tynd".

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Odgaard »

Vi har en The Box monitor (en gammel model) i bandet. Den er passiv og får signalet fra en aktiv HK monitor på 120 watt.

The Box monitoren spiller markant lavere end den aktive HK. Jeg ved ikke, om det er pga. højtalernes følsomhed, eller noget andet, men forskellen er i hvert fald tydelig.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Smittefar »

Jeg har ikke prøvet "The Box", så jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten (desværre)
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Søren Dyhr »

113 dB max lydtryk er slet ingenting, jo måske som den indbyggede højttaler i min svigermors el-klaver. Men lad as lige regne lidt på det ... en guitar forstærker har typisk en enhed der laver en 103 dB i dens spids omkring 2-4 khz, én enhed i en combo/stack får typisk en 30w ... hvilket betyder at der kan lægges en små 14,72 dB til de 103 dB fra før ... hver gang man fordobler antallet af enheder lægger man 3 dB til ... så hvis der står en marshall-stack på hver side af trommesættet med en 8 enheder hver laver de 9+15+103 hver, plus trommesæt og basanlæg der kan bringes til at følge så nogenlunde med, uden at front PA'et overhovedet er kommet ind i billedet... så fire mands larm på scenen kan nemt være ca. 127 dB + 6 dB ... ja så skal medhøret op og ligge på ca. 130 dB for at give mening! Det kan slet ikke lade sig gøre med en 12" enhed overhovedet, og specielt ikke hvis der ikke er en kompressions driver der kan tage over fra ca. 1k5 hz .... husk f.eks på at de oprindelige 113 dB er målt 1 meter fra enheden, alle som ikke er dværge har allerede tabt en 2-3 dB fordi de har knoppen lidt mere end en meter væk fra enhederne. Thomanns produkt må skyde efter et diner musik segment som jeg ikke kender til ... hvor der ikke indgår særligt meget guitar!

--sd

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Odgaard »

Tak for forklaring!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Morten_Lyse »

Vi har i bandet prøvet både den nye og den gamle model af The Box Ma120 12" aktiv monitor. Vi kører nu med Yamaha MSR250. Hvis din sangere er lidt "følsomme" omkring hvad deres monitor siger, vil jeg ikke anbefale box'ene men få fat i nogle bedre kasser. De nævnte Yamaha lyder stjernegodt IMO.

Mvh.
Morten Lyse

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Thomann monitor

Indlæg af Søren Dyhr »

Yamaha'erne er selvfølgelig en tøddel kraftigere, nu er vi oppe på 116 dB's max lydtryk ... behøver man lige at nævne at det ofte er med 10% forvrængning max tallet opgives??? Stadig en pæn del for svage til monitorbrug, efter min ydmyge mening!!!!

--sd

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen