Monitors til fornuftige penge

Mere monitor, tak!
Besvar
Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Kladen »

Hey jeg står og skal bruge 2 aktive monitors en gang i den nærmeste fremtid. Budgettet lyder på ca 4-5000kr
Ved godt man kan spare en masse hvis man køber brugt, har bare ikke en skid ide om, hvad man skal kigge efter.
Jeg spiller i et forholdsvist højrøstet 6 mands band, så det er et krav, at monitors kan følge med. Sekundært kunne det være fedt, hvis de også kunne bruges som pa på små spillesteder.

Jeg har kig på følgende
the box pro Mon A15 Opgivet til 126 dB
dB Technologies Opera 512 dx Ligeledes 126 dB
Alto TS115A V2
Behringer F1320D

Er der nogen af jer der har erfaring med nogle af ovenstående?
Er der alternative mærker/modeller jeg skal kigge efter?

På forhånd tak :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Smittefar »

Den eneste af dem, jeg sådan lige kender er Behringeren - Den spiller røvhøjt og lyder OK.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Kladen »

Smittefar skrev: Den eneste af dem, jeg sådan lige kender er Behringeren - Den spiller røvhøjt og lyder OK.
Hvad bruger du ellers til monitor nu?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Lasse H »

Altså jeg har selv købt et par aktive monitors med den hensigt samtidig at kunne bruge dem som et lille sanganlæg. Dem købte jeg efter anbefaling fra en, der har nørdet PA, hvilket jeg ikke selv har. Det var to stk. FBT Maxx 6a. Det vil nok være lidt over det ønskede budget, men spørgsmålet er, om ikke det er det værd, hvis du vil bruge dem som PA. Jeg har spillet et enkelt job på sådan et par Opera og desuden spillet nogle steder, som havde udstyr fra db Technologies. Min umiddelbare dom er, at det bliver du træt af i længden... :-)

Brugeravatar
Kladen
Johnny B. Goode
Indlæg: 124
Tilmeldt: 9 years ago
Kontakt:

RE: Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Kladen »

Sad lige og kiggede reviews og Yamaha dbr og dxr for en hel del rosende ord med på vejen. Er der nogen her der bruger dem?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Monitors til fornuftige penge

Indlæg af Smittefar »

Yamaha DXR10 er en meget brugt monitor i AxeFX og andre modelling kredse. Jeg har prøvet dem uden at blive super begejstret, men de leverer varen, og rigtig mange er glade for dem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen