MIDI spørgsmål

Mere monitor, tak!
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MIDI spørgsmål

Indlæg af IkkeMig »

Jeg mangler en dims!

Jeg har tre forskellige MIDI controllere (PC, Keyboard og MIDI-guitar) som jeg gerne alle tre vil kunne koble til det samme MIDI-lydmodul. Det behøver kun at være én ad gangen.

Til det må jeg jo mangle en eller anden form for switch, der kan skifte mellem de forskellige inputs. Nogen, der har et bud på en lille billig dims, der kan klare det?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af Anonym »

En midi-expander. Jeg har fra gamle dage en Yamaha YME8 - der må findes noget tilsvarende fra dette årtusinde ...

Eller netop sådan en - kombineret med en enkelt MIDI-thru - hvis der er det på noget af dit eksisterende grej?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af fortytwo »

Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

MIDI spørgsmål

Indlæg af IkkeMig »

Den der Quadra merge ser jo smart ud, men den er lidt til den dyre side (800 kroner ved Thomann) - hvis det ikke findes billigere end det, så tror jeg, at jeg bygger en simpel switch selv i stedet...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af IkkeMig »

Nå, jeg overvejede lidt om ikke jeg bare skulle bygge en switch, der lige passer til mit formål, og det gør jeg i stedet. Et hurtigt check i skufferne har afsløret at det eneste, jeg mangler, er nogle DIN-stik. Dem må jeg lige få hentet i morgen, så er der da sådan en switch klar i weekenden...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Kunne du evt. overtales at smide et diagram/komponentliste op til sådan en sag?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"]Kunne du evt. overtales at smide et diagram/komponentliste op til sådan en sag?[/quote]

Ja da - jeg prøver lige at tegne det ned på et tidspunkt. Men der er nu ikke meget magi i det. En optokobler ved hvert input, en buffer med 3-state outputs og individuel enable og så en masse stik...

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: MIDI spørgsmål

Indlæg af Anonym »

Magi eller ej. Jeg er allerede sat af ... :lol:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen