Sennheiser 906 vs 606

Mere monitor, tak!
Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Søren Dyhr »

[quote="thomasn4"]Jeg har jo så en 606´er.....fattigmandsmodellen...... hmmm gad vide hvor den så ligger i lydbilledet......[/quote]

Den har vist et massivt løft ved 4 kHz ... hvilket jeg ville mene er lidt for højt oppe, det giver måske nok bedre plekterlyd ... men ænders rappen eller frøers kvækken en tøddel lavere ?1?!?

--sd

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Smittefar »

Jeg stiller gerne vores øvelokale i Roskilde til rådighed for testen - der er masser af plads og et relativt stort PA anlæg. jeg kan også medbringe computer og lydkort, så vi kan prøve at indspille lidt. Det er dog lidt af stationær karakter, så hvis nogen havde et mobilt setup, der kunne medbringes ville det være federe.

Pløjemarken uden for Roskilde er ledig i alle weekender frem til udgangen af Januar, og bortset fra den 17-18/12 er jeg vist også.

EDIT: Mit lydkort er faktisk rimeligt mobilt, men min computer er ikke - hvis nogen havde en laptop med FW port, så kunne vi hurtigt sætte noget op.
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Søren Dyhr »

Som mac bærbar bruger får man eller fik man jo sådan noget smidt med i pakken, er Firewire 400 ok, hvilket lydkort??

Med hensyn til koner og kærester og juleri som vi skal lægge lidt luft til ... så jeg vil foreslå 22. januar - der sker i det mindste ikke meget i min kalender.

--sd

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Smittefar »

22. januar er også blank i min kalender FW400 er helt fint - Det er et M-Audio Profire 2626 - I øvelokalet vil vi kunne opnå 24 samtidige indgange - det tænker jeg er nok :)

Det kan i øvrigt godt være, jeg bare køber et firewire kort til min laptop - det har jeg i virkeligheden savnet længe :)
Modded guitars were crap right out of the factory

thomasn4
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af thomasn4 »

den 409 lyder altså fint i mine øre også, men det lyder til, at den er svær at komme i nærheden. Den laves, som jeg forstår det jo slet ikke mere.
Jeg så en 906 model for ikke så længe siden i GULD !! den så blæret ud og var efter sigende gammel. jeg nåede desværre ikke at høre den, men lydmanden mente at det nok ikke blev meget bedre end den model ;0) og dyr var den også ;0) nogen der kender så´n en fætter?
hold k... et shootout ville være fedt - eller ihvertfald flere optagelser og klangforskelle.

thomasn4
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af thomasn4 »

[quote="Søren Dyhr"][quote="thomasn4"]Jeg har jo så en 606´er.....fattigmandsmodellen...... hmmm gad vide hvor den så ligger i lydbilledet......[/quote]

Den har vist et massivt løft ved 4 kHz ... hvilket jeg ville mene er lidt for højt oppe, det giver måske nok bedre plekterlyd ... men ænders rappen eller frøers kvækken en tøddel lavere ?1?!?

--sd[/quote]

du vil mene den er rimelig toppet ligesom 609´eren ?

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Søren Dyhr »

[quote="thomasn4"]

du vil mene den er rimelig toppet ligesom 609´eren ?[/quote]

Jeg tror den er stærk til country og blues af den mere akkustiske slags, hvor forstærkeren ikke nødvendigvis ørler grunge ud, men kun leverer en moderat rør-forvrængning!

--sd

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Smittefar »

Jeg opretter lige et arrangement den 22. januar - Der vil være begrænset plads - jeg tænker, vi max kan være fem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Søren Dyhr
Johnny B. Goode
Indlæg: 190
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Søren Dyhr »

Bare jeg får en plads skal du ikke høre noget for at sætte en max :roll:

--sd

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Smittefar »

Der er reserveret pladser til dig og mig - Se arrangementet for yderligere detaljer :)
Modded guitars were crap right out of the factory

thomasn4
Himmelhund
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af thomasn4 »

prøve lige at lytte til det her klip

<a href="" rel="nofollow">

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Sasha »

Det kan så ifølge min ydmyge mening ikke bruges til noget som helst. Én ting er den allestedsnærværende Youtube-lydkvalitet eller mangel på samme. Langt værre er det dog, at testen jo på ingen måde er repræsentativ, da placeringen af de forskellige mikrofoner er vidt forskellig. F.eks. ser det ud som om, at SM57´eren peger lige mod midten af højttaleren, mens de to Sennheiser-mikrofoner sidder på kanten af højttaleren (sådan ser det ihvertfald ud). Og så kan man jo altså ikke bruge resultatet til en direkte sammenligning, da forskellen i placering nok giver større forskel end forskellen mellem de enkelte mikrofoner.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Swampthing »

" read the description please :) " :D :P

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sennheiser 906 vs 606

Indlæg af Sasha »

Been there, done it!

Og jeg kan læse, at mikrofonerne er placeret i hans "favoritpositioner". Hvis resultaterne på nogen måde skal kunne bruges til sammenligning, skal placeringen af mikrofonerne efter min mening være 100% ens.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen