BigBeat DD1 skal trigge Novation DrumStation - HOW?

Hvid, sort, hvid, sort, hvid, hvid, sort, hvid, sort, hvid, sort, hvid, hvid
Besvar
MadsTvede
Himmelhund
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

BigBeat DD1 skal trigge Novation DrumStation - HOW?

Indlæg af MadsTvede »

Hej alle GearFreaks. Her mit første indlæg, og jeg var da også noget i tvivl om hvorvidt dette var den rigtige sektion at poste i:

Jeg har idag modtaget 1 stk. Novation DrumStation i Rack udgave, og da vi skal spille herhjemme imorgen, ville jeg gerne have sat den op. Til at trigge den har jeg et BigBeat DD1 digitalt trommesæt, som har en MIDI out. Fra denne er da sat et MIDI kabel ind i MIDI in på DrumStationen, og den kan fint trigge storetromme, hi-hat og de 3 tammer. Der kommer dog ingen lyd fra hverken Crash, ride eller lilletromme, om end den dog modtager signalet derfra (den giver da i hvert fald et blink hver gang jeg slår på dem). Der er ingen menuer eller indstillinger på mit trommesæt, så jeg tænker at det hele må lægge i DrumStationen. Den er sat til MIDI kanal 10, som er den hvor ovenstående virker. Jeg kan ikke umiddelbart finde manualen dertil og jeg aner ikke hvordan jeg skal bære mig ad. Hjælp modtages med kyshånd, da det som sagt skal bruges imorgen.

På forhånd tak
Mads.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: BigBeat DD1 skal trigge Novation DrumStation - HOW?

Indlæg af Smittefar »

Det er nok det rigtige forum, men der er ikke så mange af brugerne herinde, der har erfaringer med dette - Jeg håber det lykkedes for dig - ellers vil jeg anbefale dig at prøve på trommeslageren.dk - Jeg er sikker på, de vil kunne hjælpe.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen