Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd)

Hvid, sort, hvid, sort, hvid, hvid, sort, hvid, sort, hvid, sort, hvid, hvid
Besvar
eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd)

Indlæg af eitreach »

OK. Min kæreste og jeg var egentligt ude den anden dag for at købe ting til juledekorationer. Så langt så godt. Så købte hun et stueorgel til mig i julegave, da vi alligevel stod et i en genbrugsforretning som både lød godt og føltes som om det var solidt.

Nu vil jeg så høre - jeg tror der er tale om relativt almindeligt orgel fra starten af 80'erne, men jeg aner ingenting om sådan nogle. Det virker ret almindeligt af konstruktion, men kan man på nogen måde f.eks. koble guitarpedaler til sådan en? Eller andet smart? Kan man koble det til lydkort og andet, hvis den har en 1/4-udgang?

Umiddelbart kunne jeg godt bare tænke mig det til at spille/øve på, for at have noget decideret hardware, men hvis man kan nogle smarte ting udover det, ville det da være cool! :)
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd

Indlæg af Sasha »

Der burde ikke umiddelbart være noget i vejen for at koble guitarpedaler o.l. efter det. Hvis udgangssignalet er væsentligt kraftigere end et typisk guitarsignal, kan du risikere, at pedalerne forvrænger utilsigtet. Men det kan du jo høre, hvis det er tilfældet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd

Indlæg af eitreach »

Fedt! Hvis man så gør det, er det så muligt at route signalet tilbage til orglets højttalere, eller hvordan? Eller skal jeg bruge et eksternt kabinet?

Jeg ved ingenting om dem, så hvis spørgsmålene er lidt ånddsvage, så er det yderst velbegrundet!
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd

Indlæg af Sasha »

Oh...

Jeg havde ikke lige indset, at det var et orgel med indbyggede højttalere. Jeg troede, at vi blot var ude i en "pind", der skulle bruges med en ekstern forstærker/PA. Så hvis orgelet ikke er forsynet med én eller anden form for effekt-loop, bliver det nok svært umiddelbart at bruge effekter, sådan som du beskriver. Det er dog muligt, at du måske kan tage signalet ud fra orgelet, hvis det har et line out eller lignende (måske er der en udgang til hovedtelefoner eller anden form for udgang, der kan bruges?) , og så sende det "effektede" signal videre til en ekstern forstærker. Om det så i givet fald virker bedst at kombinere dette effekt signal med lyden fra de interne højttalere, eller (nok mere sandsynligt) det lyder bedst helt at droppe at bruge de interne højttalere... ja, det ved man nok bedst, når man har prøvet det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Eminent Solina T250 (Orgel newbie-hjælpe assistance-tråd

Indlæg af eitreach »

Det har i hvert fald en udgang til hovedtelefoner - jeg vidste bare ikke om der var en fidus eller andet, hvor man kunne sende det tilbage igen. :) Jeg ved heller ikke om det bliver aktuelt, med pedaler - det er bare for at få så meget information som muligt. Jeg har tænkt mig, udover at spille på det, at optage det direkte i en digital lydstation igennem et interface - den del tror jeg umiddelbart er ligetil, og så ellers effekte det dér.
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen