Plekterholder?

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Plekterholder?

Indlæg af FrederikØ »

Hejsa :)

Jeg har set at bl.a. Eddie Van Halen og Zakk Wylde har plekterne siddene på guitarenp på en form for dobbeltklæbende tape... Hvad er det helt præcis, og hvor har I jeres plektre opbevaret når I er ude at spille? Selv har jeg det nemlig med at tabe plektre...
Marshall stack! Dressed in black!

Rasser
Still Got The Blues
Indlæg: 369
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Rasser »

Jeg plejer at have et par ekstra plektre til at sidde i en lille holder på mit mikrofonstativ. Hvis man ikke har en holder, kan et stykke foldet gaffertape sagtens bruges.

bastion
Himmelhund
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: 82føøøør´
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af bastion »

[quote="FrederikØ"]Hejsa :)

Jeg har set at bl.a. Eddie Van Halen og Zakk Wylde har plekterne siddene på guitarenp på en form for dobbeltklæbende tape... Hvad er det helt præcis, og hvor har I jeres plektre opbevaret når I er ude at spille? Selv har jeg det nemlig med at tabe plektre...[/quote]

Jeg vil umiddelbart tro at det er dobbeltklæbende tape, eller måske gaffa der er lagt dobbelt. Jeg har mine til at sidde på remmen i en plekterholder, som dunlop lavede for et par år siden. Jeg tror dog de er holdt med at lave dem, men det kan være du kan finde dem i et restlager.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="FrederikØ"] hvor har I jeres plektre opbevaret når I er ude at spille? [/quote]

Jeg har sådan én her klistret fast til min akustiske: <a href="http://www.aage.dk/shop/guitartilbehoer ... older.html" rel="nofollow">http://www.aage.dk/shop/guitartilbehoer ... er.html</a> . Den virker fint efter hensigten, og kan indeholde 20 stk., eller noget i den stil.

Når jeg er i øveren/ude at spille, har jeg et ekstra i lommen. Men kun til hvis uheldet virkelig er ude, men det sker meget, meget sjældent (faktisk aldrig), at jeg taber mit plekter.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Pluto »

Jeg har ekstra plekter i min lille lomme foran i bukserne og nogen gange et par stykker på forstærkeren.
Sorte strater lyder bare bedst..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Telemaster »

Jeg har en lille kasse fra en mikrofon, som jeg altid har med på job. I den ligger der slides, mundharper, capo, plektre, et sæt strenge og en kuglepen + det løse. Ellers har jeg altid plektre i venstre forlomme på bukserne. Jeg taber ind imellem et plekter, men for det meste er det ikke noget problem at få fat i et nyt, uden de store ophold. Jeg har faktisk også sådan en skinne, der passer til et mikrofonstativ, men jeg synes virkelig, det ser dumt ud, så jeg bruger det nærmest aldrig.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af andkrup »

et stykke gaffa, lagt op så klæber på begge sider sidder perfekt i den nederste runding på spaden. Det kan sagtens holde plektre fast nok og det er lige ved hånden. Ved ikke lige om det er der Eddie og Zakk osse placerer tapen, men så er jeg da i godt selskab :)
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Martin60 »

Jeg har ofte nogle til at sidde under slagpladen, ellers så ligger der nogle på forstærkeren eller et i lommen.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Anonym »

Hvormange plekter taber man under en koncert?

Jeg må lige advare om, at det der med klister plekter fast over det hele er noget total 80'er gøgl - beregnet for de hair-metal-guitarister, der overdængede deres publikum med plektre, når de ikke pumpede powerakkorder og helte-soli af.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"]Hvormange plekter taber man under en koncert?

Jeg må lige advare om, at det der med klister plekter fast over det hele er noget total 80'er gøgl - beregnet for de hair-metal-guitarister, der overdængede deres publikum med plektre, når de ikke pumpede powerakkorder og helte-soli af.[/quote]

Nu så jeg Kiss live i sidste uge, og de havde alle guitarer og basser klistret ind i mange, mange plektre for at kunne kaste dem ud til folk. Så jeg tror endda vi kan spore det tilbage til 70'ernes glam-rock ;)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Anonym »

[quote="Turtle"]
Nu så jeg Kiss live i sidste uge, og de havde alle guitarer og basser klistret ind i mange, mange plektre for at kunne kaste dem ud til folk. Så jeg tror endda vi kan spore det tilbage til 70'ernes glam-rock ;) [/quote]

Ja - jeg er jo ikke så gammel, så min referenceramme starter først i 80'erne. Jeg har set Kiss to gange - så hut jeg visker. Og ja ... de har næsten alle klicherne fremme i løbet af en koncert. Til gengæld spiller de også af muggen røv - så de behøver det nok.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af IkkeMig »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Turtle"]
Nu så jeg Kiss live i sidste uge, og de havde alle guitarer og basser klistret ind i mange, mange plektre for at kunne kaste dem ud til folk. Så jeg tror endda vi kan spore det tilbage til 70'ernes glam-rock ;) [/quote]

Ja - jeg er jo ikke så gammel, så min referenceramme starter først i 80'erne. Jeg har set Kiss to gange - så hut jeg visker. Og ja ... de har næsten alle klicherne fremme i løbet af en koncert. Til gengæld spiller de også af muggen røv - så de behøver det nok.[/quote]

Alle klicheerne var der, men de spillede for fedt - det kom meget bag på mig, men det er faktisk en af de fedeste koncerter, jeg har været til (og jeg har været til en del...)

Men tilbage til plekterholderne...

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af FunkyValle »

Jeg plejer at smide et par plektre på min forstærker.
Så er de altid indenfor rækkevidde og jeg føler, at jeg hurtigere kan få fat i dem der end i en bukselomme.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Smittefar »

Jeg er med Funky - En stak plektre oven på forstærkeren, så spiller butikken
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Jens H
Still Got The Blues
Indlæg: 262
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Jens H »

Jeg tror sidst jeg tabte et plekter var til en øver for 4 år siden.
På 4 år kan sådan noget klister godt blive sejt.
JEH Guitars på facebook http://www.facebook.com/pages/Hvidovre-Denmark/JEH-Guitars/123767594328859
Jeps....  En fjern og fin musik giver dig alt du aldrig fik
Har overstået status som "Himmelhunden" :O

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af FrederikØ »

Tak for svarene! Tror jeg ender med at sætte dem på guitaren eller remmen, i hvertfald live
Marshall stack! Dressed in black!

Brugeravatar
Morten_Lyse
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Morten_Lyse »

Jeg ejer den der Dunlop ting til microfonstativet. Det forudsætter naturligvis at man jo har en microfon foran sig..

Mvh;
Morten Lyse

Funktion
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Funktion »

Jeg har selv sådan et her: http://www.thomann.de/dk/dunlop_pickhalter.htm - Det virker fint når du får smækket det på et mikrofon stativ. Men om du vil få brugt så mange plektre? Det er usikkert. Men du løber ikke tør.

Lige nu har mine plektre til at sidde i en sprække i en væg. Det virker også som det skal. :D
Min funktion er at spille guitar.

Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Max Power »

Jeg har bare 4-5 stykker i højre baglomme; ikke fordi jeg nogensinde har haft brug for så mange, men så er det let at få fat i eet, hvis det skulle blive nødvendigt. Med mindre selvfølgelig man har ekstremt stramme bukser på :crazy:

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Plekterholder?

Indlæg af Sasha »

Narh, jeg er også mere på "gentleman-modellen" :

Da jeg var ovre at se gode, gamle Sløwhand musicere i selskab med Steve Winwood for nyligt, og gamle Eric havde sin solo-spot på akustisk, startede han med at spille med fingrene. På et tidspunkt, da han når til soloen, skifter han til et plekter, som han tager fra en holder på mikrofonstativet. Da han så senere i samme nummer skal tilbage til at spille med fingrene, tager han sig så lige et halvt sekunds pause til pænt at sætte plektret tilbage i holderen, som det sømmer sig for dannede og høviske mennesker... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen