Tråden med spørgsmål og svar
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Max Power"]WOW :o
Nogen er ved at slette alle elektroniske spor af nissehuer.
Er GF blevet hacked af en Nordjysk frikirke???[/quote]
Det kunne ellers være fedt... :-)
Nogen er ved at slette alle elektroniske spor af nissehuer.
Er GF blevet hacked af en Nordjysk frikirke???[/quote]
Det kunne ellers være fedt... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Spørgsmål:
Hvordan kan det være at min iPod ikke kan registrere nogle albums/kunstnere i iTunes? Fx vil jeg gerne have Lee Ritenour - 6 String Theory over på min iPod, men det er en masse forskellige kunstnere (som ikke står i "kunstner"-boksen), og det står heller ikke nede i boksen med albums. Nogen der ved, hvad man kan gøre?
Hvordan kan det være at min iPod ikke kan registrere nogle albums/kunstnere i iTunes? Fx vil jeg gerne have Lee Ritenour - 6 String Theory over på min iPod, men det er en masse forskellige kunstnere (som ikke står i "kunstner"-boksen), og det står heller ikke nede i boksen med albums. Nogen der ved, hvad man kan gøre?
-
- Still Got The Blues
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 13 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Q: Hvad er nu navnet på ham nordmanden/svenskeren, der var "berømt" bluesguitarist som 12-årig eller sådan noget?
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Frederik Strand Halland?
[youtube]xoyqmTHiMNM[/youtube]
[youtube]xoyqmTHiMNM[/youtube]
-
- Still Got The Blues
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 13 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Barf"]Frederik Strand Halland?
[/quote]
Tak! :thumbup:
[/quote]
Tak! :thumbup:
I've got a fever... And the only prescription is MORE COWBELL!
- CobraPizza
- Gearfreak roadie
- Indlæg: 1131
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Jeg er 20 år og dybt foruroliget over at bl.a. GodSpeed bruger ordet "Kewl" ud jeg kender betydningen.. WTF does Kewl means?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="CobraPizza"]Jeg er 20 år og dybt foruroliget over at bl.a. GodSpeed bruger ordet "Kewl" ud jeg kender betydningen.. WTF does Kewl means?[/quote]
Cool.
Cool.
- CobraPizza
- Gearfreak roadie
- Indlæg: 1131
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="SustainerPlayer"][quote="CobraPizza"]Jeg er 20 år og dybt foruroliget over at bl.a. GodSpeed bruger ordet "Kewl" ud jeg kender betydningen.. WTF does Kewl means?[/quote]
Cool.[/quote]
Så er alle er bare begyndt at tale som Cartman fra South Park?
Cool.[/quote]
Så er alle er bare begyndt at tale som Cartman fra South Park?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="CobraPizza"][quote="SustainerPlayer"][quote="CobraPizza"]Jeg er 20 år og dybt foruroliget over at bl.a. GodSpeed bruger ordet "Kewl" ud jeg kender betydningen.. WTF does Kewl means?[/quote]
Cool.[/quote]
Så er alle er bare begyndt at tale som Cartman fra South Park?[/quote]
Hvem er Cartman og hvad er South Park?
Cool.[/quote]
Så er alle er bare begyndt at tale som Cartman fra South Park?[/quote]
Hvem er Cartman og hvad er South Park?
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Ang. profilbilleder så kan de være røget sig en tur fra cachen, da jeg opdaterede nogle SEO indstillinger her i sidste uge.
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="CobraPizza"]Jeg er 20 år og dybt foruroliget over at bl.a. GodSpeed bruger ordet "Kewl" ud jeg kender betydningen.. WTF does Kewl means?[/quote]
Jeg tror måske problemet netop ligger i, at du er 20 år. Der er nok løbet meget vand i åen, siden mit 'Counter Strike-anno-1998'-slang var the shit :lol:
Jeg tror måske problemet netop ligger i, at du er 20 år. Der er nok løbet meget vand i åen, siden mit 'Counter Strike-anno-1998'-slang var the shit :lol:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
-
- Sweet Child O' Mine
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Okay, måske et lidt for useriøst spørgsmål til denne tråd, men jeg vil lige prøve alligevel:
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck
- sørendybdal
- Gearfreak lærling
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Jackie van Hippie"]Okay, måske et lidt for useriøst spørgsmål til denne tråd, men jeg vil lige prøve alligevel:
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!
-
- Gearfreak roadie
- Indlæg: 1456
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Jackie van Hippie"]
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...
-
- Sweet Child O' Mine
- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="sørendybdal"][quote="Jackie van Hippie"]Okay, måske et lidt for useriøst spørgsmål til denne tråd, men jeg vil lige prøve alligevel:
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.[/quote]
Tak for det hurtige svar
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.[/quote]
Tak for det hurtige svar
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Jackie van Hippie"][quote="sørendybdal"][quote="Jackie van Hippie"]Okay, måske et lidt for useriøst spørgsmål til denne tråd, men jeg vil lige prøve alligevel:
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.[/quote]
Tak for det hurtige svar [/quote]
jeg vil godt lige kommentere, at du siger b5/#5. Det sker sjældent det jeg tænkern når jeg ser alterede akkorder, og i det hele taget ser man for det meste bort fra kvinten, når man spiller udvidelser. Ellers er alterationerne korrekte i forhold til b9/#9 og 13/b13. Det er ikke hokus pokus så længe man husker på at 9=2. trin og 13=6. trin. både G7 (b9)/(b13) og G7 (13)/(b9), G7 (13)/(#9) o.s.v leder ganske fint til vores 1'er uanfægtet om den er dur eller mol.
#11 kan bruges på dominant akkorder, men det er en underlig suppe. #11 er mere i brug når man laver en tritonus substition, fordi man gerne vil have en kromatisk nedadgående basbevægelse.
Altererede akkorder er akkorder med enten kvinten, 9'eren eller begge hævet eller sænket en halv tone. Men hvordan hullen skal man lige vide hvilke toner som er altereret? Hvad er jeres tilgang til en akkordgang som denne:
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
Når der står præcist, hvilke toner, der skal altereres, er det bare at følge 'opskriften', men når der står 'alt' (som der typisk vil gøre ved dominantakkorder i moltonearter (her G7 > Cm)), er det op til dig selv. De mest typiske alterationer er b/#5 og b/#9, som du skriver, men #11 (=b5. Forskellen er at #11 ofte træder i stedet for tertsen) og b13 er også 'gyldige'. De mest flippede jazzfolk kan godt finde på at smide alle krydderierne i sovsen, så det i virkeligheden klinger som en helt anden akkord.[/quote]
Tak for det hurtige svar [/quote]
jeg vil godt lige kommentere, at du siger b5/#5. Det sker sjældent det jeg tænkern når jeg ser alterede akkorder, og i det hele taget ser man for det meste bort fra kvinten, når man spiller udvidelser. Ellers er alterationerne korrekte i forhold til b9/#9 og 13/b13. Det er ikke hokus pokus så længe man husker på at 9=2. trin og 13=6. trin. både G7 (b9)/(b13) og G7 (13)/(b9), G7 (13)/(#9) o.s.v leder ganske fint til vores 1'er uanfægtet om den er dur eller mol.
#11 kan bruges på dominant akkorder, men det er en underlig suppe. #11 er mere i brug når man laver en tritonus substition, fordi man gerne vil have en kromatisk nedadgående basbevægelse.
- GodSpeedDK
- Gearfreak sidekick
- Indlæg: 3124
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="Swampthing"][quote="Jackie van Hippie"]
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...[/quote]
Min tilgang ville være: | D5 | G5 | C5 | D5 G5 | ... så er man på den sikre side
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...[/quote]
Min tilgang ville være: | D5 | G5 | C5 | D5 G5 | ... så er man på den sikre side
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"
-
- Gearfreak roadie
- Indlæg: 1456
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="GodSpeedDK"][quote="Swampthing"][quote="Jackie van Hippie"]
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...[/quote]
Min tilgang ville være: | D5 | G5 | C5 | D5 G5 | ... så er man på den sikre side [/quote]
:thumbup: Takker Mikkel !!
Men hvordan tager man nu lige en 5'er ?
Hvor er min fuzzpedal nu henne ???
...| Dm7b5 | G7alt | Cm7 | Dm7b5 G7alt |
?[/quote]
:? :? :?
Det er vist heromkring jeg undrer mig over jeg ingen fuzzpedal har...[/quote]
Min tilgang ville være: | D5 | G5 | C5 | D5 G5 | ... så er man på den sikre side [/quote]
:thumbup: Takker Mikkel !!
Men hvordan tager man nu lige en 5'er ?
Hvor er min fuzzpedal nu henne ???
- sørendybdal
- Gearfreak lærling
- Indlæg: 701
- Tilmeldt: 14 years ago
- Kontakt:
Re: Tråden med spørgsmål og svar
Kom lige i tanke om et par voicings, jeg plejer at bruge, når jeg spiller altererede akkorder. De er skrevet ud fra G7 som grundakkord. Dem kan jeg da lige supplere med:
G7#9b13
-11-
-11-
-10-
-9-
---
---
G7b9b13
-11-
-9-
-10-
-9-
---
---
G7b9b13
-4-
-4-
-4-
-3-
---
---
I øvrigt til b/#5-tingen, er det jo de samme toner som #11 og b13, som oftest træder i stedet for kvinten i altererede akkorder. Om man kalder det det ene eller det andet, er vist smag og behag (selv om der sikkert findes jazzteoretikere som kunne starte verdenskrige for at finde ud af, hvornår det skal hedde hvad) ...
... og lad os så få noget tråd!
G7#9b13
-11-
-11-
-10-
-9-
---
---
G7b9b13
-11-
-9-
-10-
-9-
---
---
G7b9b13
-4-
-4-
-4-
-3-
---
---
I øvrigt til b/#5-tingen, er det jo de samme toner som #11 og b13, som oftest træder i stedet for kvinten i altererede akkorder. Om man kalder det det ene eller det andet, er vist smag og behag (selv om der sikkert findes jazzteoretikere som kunne starte verdenskrige for at finde ud af, hvornår det skal hedde hvad) ...
... og lad os så få noget tråd!
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!
Re: Tråden med spørgsmål og svar
[quote="sørendybdal"]
I øvrigt til b/#5-tingen, er det jo de samme toner som #11 og b13, som oftest træder i stedet for kvinten i altererede akkorder. Om man kalder det det ene eller det andet, er vist smag og behag [/size](selv om der sikkert findes jazzteoretikere som kunne starte verdenskrige for at finde ud af, hvornår det skal hedde hvad) ...
... og lad os så få noget tråd![/quote]
Ja, men det er præcis der jeg vil hen, jeg synes det er mere rigtigt at kalde det #11 og b13, i forhold til alterationer! Og så er det at #11 ikke i min verden er så oplagt at spille når der står f.eks G alt.
I øvrigt til b/#5-tingen, er det jo de samme toner som #11 og b13, som oftest træder i stedet for kvinten i altererede akkorder. Om man kalder det det ene eller det andet, er vist smag og behag [/size](selv om der sikkert findes jazzteoretikere som kunne starte verdenskrige for at finde ud af, hvornår det skal hedde hvad) ...
... og lad os så få noget tråd![/quote]
Ja, men det er præcis der jeg vil hen, jeg synes det er mere rigtigt at kalde det #11 og b13, i forhold til alterationer! Og så er det at #11 ikke i min verden er så oplagt at spille når der står f.eks G alt.
Hvem er online
Brugere der viser dette forum: Ingen