fuzzpedal lydklip...

Hvis Jimi, Eddie, Slowhand eller Slash ikke siger dig noget, er du nok gået forkert
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Nu må jeg jo bryde grædende sammen og tilstå, at jeg "kun" har en hjemmeflikket klon af sådan en Axis-fuzz. Jeg har dog engang testet den ved siden af en original og kom ihvertfald dengang til den konklusion, at de lød så ens som to dråber vand.

Til gengæld har jeg med den seneste tids megen interesse for denne pedal netop siddet og rodet lidt med min her i eftermiddags. Og der er en lille modifikation, som man nemt kan lave i dem, der - ifølge mine ydmyge ører - gør dem lidt mere "spiselige".

Hvis man skal ud at investere i fede fuzz´es, findes der jo et hav af forskellige folk, som alle laver, hvad lige netop de mener, er det bedste "take" på en variation over det klassiske Fuzz Face-kredsløb. Én ting er, om og i givet fald hvilke ekstra "bells and whistles", man vælger at hæfte på (visse er mere brugbare end andre). Men til syvende og sidst er den mest afgørende faktor nu, hvilke kriterier man udvælger sine transistorer ud fra. FWIW går jeg netop selv og roder lidt med at få banket en fuzz sammen, som ikke lider af det klassiske kredsløbs udtalte temperaturfølsomhed, men som stadig lyder "rigtigt".

Af de fuzzes, som man sådan lige kan gå ud og købe, er Analog Man´s "Sun Dial Fuzz" én af de bedre, jeg har hørt. They don´t come cheap, though...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jackie van Hippie
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 453
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Jackie van Hippie »

Ja, den Sunface er en dyr satan.. Det lyder spændende med en (germanium?) fuzz der ikke er temperatur følsom.
"Every so often, man comes up with a correct invention - the wheel was a good idea, wasn't it? To have that round, that was a very good idea." - Jeff Beck

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: fuzzpedal lydklip...

Indlæg af Sasha »

Jah, nu må vi se, om eksperimentet lykkes. I netop disse sager gælder ofte i særklasse, at "ét er teori - noget helt andet praksis"..!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen