Jeg citerer lige PDF-filen: "Additiv syntese består i, at man adderer en række frekvenser og på denne måde ender med en unik klang, der udgøres af en række overtoner med forskellig amplitude. Dette kan som vi skal se karakteriseres som en slags omvendt Fourier-analyse.
Fourier-analyse er en nedbrydning af en lydbølge til en (typisk uendelig) sum af sin- og cos- funktioner. De forskellige frekvenser en lyd udgøres af er dels en fundamentalfrekvens, og dels en række af overtonefrekvenser, der er heltallige multipla af fundamentalfrekvensen (man kan for
nemheds skyld betragte rækkerne som endelige summer). Amplituderne for hver af disse frekvenser kan findes ved hjælp af integraler.
Inden for musikdelen kan man lave en undersøgelse af den engelske synth-pop scene eller nyere
genrer som electronica eller triphop, inden for hvilke synthesizeren spiller en bærende rolle. Alternativt kan opgaven være en biografisk opgave om eksempelvis Kraftwerk (70’erne), Depeche Mode (80’erne) eller The Knife (0’erne), hvor man redegør for, hvorledes synthesizere bliver brugt til at skabe et nyt udtryk. Det vil ikke umiddelbart være oplagt, at eleven foretager egentlige musikalske analyser af partiturer, selv om det også er en mulighed."
Så du har ret i, at det ikke bliver analyse af musiknumre, der her bliver lagt vægt på. Hm. Jeg tror lige, jeg vil undersøge den med historie lidt
![Wink ;)](./images/smilies/)