Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q:
Er der nogen af jer, der bruger FR, der har prøvet det her system? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/goeldo_backbox ... box.htm</a><!-- m -->
Virker det overhovedet?
Jeg har jo sat FRen på min Kelly op til at virke, men jeg synes den er en lille smule ustabil og jeg er bare så vant til hardtail-guitarer, at det fucker med mig, når jeg bender og hele broen flytter sig
Create a sense of purpose around which you base your faith

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Kimling"]Q:
Er der nogen af jer, der bruger FR, der har prøvet det her system? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/goeldo_backbox ... box.htm</a><!-- m -->
Virker det overhovedet?
Jeg har jo sat FRen på min Kelly op til at virke, men jeg synes den er en lille smule ustabil og jeg er bare så vant til hardtail-guitarer, at det fucker med mig, når jeg bender og hele broen flytter sig[/quote]
Det virker tilgenæld til at være smart!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Ja, det gør det jo sådan set
Man skulle jo nok bare kaste sig ud i det. Skidtet kan jo bare afmonteres igen, hvis det alligevel ikke rigtig virker
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Jeg har fået nyt tv (LG 42LV450N), men det har kun 2 HDMI indgange, hvor det gamle havde 3 indgange. Jeg har brug for 3 indgange (til hhv BD + TV boks + PC)
Q1: Kan jeg købe sådan en boks her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... de_kabler/ ... 71_da.html</a><!-- m --> for at få 3 indgange igen?
Q2: Er der bedre bud på en løsning?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"]Q:
Er der nogen af jer, der bruger FR, der har prøvet det her system? <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/goeldo_backbox ... box.htm</a><!-- m -->
Virker det overhovedet?
Jeg har jo sat FRen på min Kelly op til at virke, men jeg synes den er en lille smule ustabil og jeg er bare så vant til hardtail-guitarer, at det fucker med mig, når jeg bender og hele broen flytter sig[/quote]

Jeg har haft det i en Strat engang (med et "gammeldags" vibratosystem). Og jeg var ikke imponeneret. Det er næsten umuligt at finde et kompromis, hvor det på den éne side gør, hvad det skal, og hvor det ikke "klikker" (med rumklang på fra fjedrene), hver gang man slipper armen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Okay - Det var egentlig også lidt det, jeg frygtede. Men jeg kommer nok ikke til at bruge FRen på en særlig "subtil" måde. Det er mere noget med at lave det enkelte dive ind imellem og knap så meget til bare at vibrere lidt
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"]Okay - Det var egentlig også lidt det, jeg frygtede. Men jeg kommer nok ikke til at bruge FRen på en særlig "subtil" måde. Det er mere noget med at lave det enkelte dive ind imellem og knap så meget til bare at vibrere lidt[/quote]

Hvem siger, at det ikke også var sådan, jeg gjorde med Strat´en..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="FunkyValle"]Jeg har fået nyt tv (LG 42LV450N), men det har kun 2 HDMI indgange, hvor det gamle havde 3 indgange. Jeg har brug for 3 indgange (til hhv BD + TV boks + PC)
Q1: Kan jeg købe sådan en boks her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... de_kabler/ ... 71_da.html</a><!-- m --> for at få 3 indgange igen?
Q2: Er der bedre bud på en løsning?[/quote]

A1: Den kan sagtens bruges, men vær opmærksom på, at den ikke er automatisk eller fjernbetjent, du skal hen og trykke på en knap på selve boksen for at skifte mellem de to input - men så skulle det også virke helt fint..

A2: Ikke uden at det bliver så dyrt, at det havde været billigere at købe et fjernsyn, der passede til dine behov i stedet.

Bonus-spørgsmål: Har du ikke andre input, der kunne bruges til en af kilderne i stedet? LG har haft en mani med at sætte gamle inputs på, så det skulle undre mig, om du ikke fx havde et VGA-input, som PC'en kunne kobles til - afhængig af, hvad du bruger PC'en til sammen med fjernsynet kunne det jo være godt nok...

El Chrissos
Himmelhund
Indlæg: 29
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af El Chrissos »

Q: Er der nogen har der har erfaringer med dette: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.digibutik.dk/default.aspx?ID ... px?ID=1</a><!-- m --> ?
Cuando yo me muera
enterradme con mi guitarra
bajo la arena.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

q- Er der nogen der har nogen anelse om hvor tyk halsen var på en Gibson Les paul Standard gold top fra 1969.
Er den deluxe tynd eller som i 56 tyk.?
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]q- Er der nogen der har nogen anelse om hvor tyk halsen var på en Gibson Les paul Standard gold top fra 1969.
Er den deluxe tynd eller som i 56 tyk.?[/quote]

Dem jeg har prøvet har ikke været specielt tykke. (Og de ´50-Gibsons jeg har prøvet har heller ikke været så tykke som Gibsons 50´er Reissues..)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]q- Er der nogen der har nogen anelse om hvor tyk halsen var på en Gibson Les paul Standard gold top fra 1969.
Er den deluxe tynd eller som i 56 tyk.?[/quote]

Dem jeg har prøvet har ikke været specielt tykke. (Og de ´50-Gibsons jeg har prøvet har heller ikke været så tykke som Gibsons 50´er Reissues..)[/quote]


Takker. Jeg kunne nu sagtens have nøjes med en 56 vos hvis ikke halsen havde været så tyk.Ja jeg kunne nøjes med en standard men de har jo ikke P90er på.
Det ender sku med at Mørch får lov at bygge en lp all gold som er let og med rigtig halstykkelse ,og P90 pick uper på.Gad vide hvad det ville koste.Sansynligvis billigere end en 69 Gibson
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Pluto"][quote="MacG"][quote="Pluto"]q- Er der nogen der har nogen anelse om hvor tyk halsen var på en Gibson Les paul Standard gold top fra 1969.
Er den deluxe tynd eller som i 56 tyk.?[/quote]

Dem jeg har prøvet har ikke været specielt tykke. (Og de ´50-Gibsons jeg har prøvet har heller ikke været så tykke som Gibsons 50´er Reissues..)[/quote]


Takker. Jeg kunne nu sagtens have nøjes med en 56 vos hvis ikke halsen havde været så tyk.Ja jeg kunne nøjes med en standard men de har jo ikke P90er på.
Det ender sku med at Mørch får lov at bygge en lp all gold som er let og med rigtig halstykkelse ,og P90 pick uper på.Gad vide hvad det ville koste.Sansynligvis billigere end en 69 Gibson[/quote]

Jeg tror desværre at halsene dengang varierede en del på alle deres modeller. Hele vejen op gennem 60'erne var ikke 2 halse ens, og i 69 havde de lige været igennem noget af det tyndeste der har været fra 66-68. Min gamle 69 custom havde en ret tyk hals, specielt nedad til, hvor den var ret svært at komme omkring med. Min 71 var til gengæld det helt modsatte. Jeg mener også Telemasteren herinde fra har en SG fra omkring 69, hvor halsen er latterligt tyk :)

Jeg tror da det er muligt at finde en 68-69 std. til en rimelig pris, ihvertfald hvis du ikke står fast på den skal være original. Den er sikkert ligeså billig som en Mørch, hvis du indregner gensalgsprisen :)

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg vil bare gerne have en les paul som ikke vejer for meget og som har en ikke alt for tyk hals og med P90 pick uper på.Den må også gerne være gold top .Og jeg har fundet en 69 i england som ser rigtig fin ud og org. men den koster så næsten 50k.Om den så er let ved jeg jo ikke(Under 4,2 kg helst eller der omkring)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="Pluto"]Jeg vil bare gerne have en les paul som ikke vejer for meget og som har en ikke alt for tyk hals og med P90 pick uper på.Den må også gerne være gold top .Og jeg har fundet en 69 i england som ser rigtig fin ud og org. men den koster så næsten 50k.Om den så er let ved jeg jo ikke(Under 4,2 kg helst eller der omkring)[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vintageandrare.com/product/G ... /product/G ... dtop-20953</a><!-- m -->

/Søren

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="udepost"][quote="Pluto"]Jeg vil bare gerne have en les paul som ikke vejer for meget og som har en ikke alt for tyk hals og med P90 pick uper på.Den må også gerne være gold top .Og jeg har fundet en 69 i england som ser rigtig fin ud og org. men den koster så næsten 50k.Om den så er let ved jeg jo ikke(Under 4,2 kg helst eller der omkring)[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.vintageandrare.com/product/G ... /product/G ... dtop-20953</a><!-- m -->

/Søren[/quote]


Jeg snakkede lige med ham der No1 musik. Han vil have mere end 50k for den der.Ellers flink fyr
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Abemand »

Jeg skal til at bestille en guitarkrop fra USA over Ebay med Paypal og vil lige sikre mig at der ikke er noget jeg har overset.

Krop + fragt: $519 --> 2919 kr. (Kurs 562,5000)

2919 x 1,3 = 3794 kr.

3794 kr. + 160 kr. (Post dk gebyr) = 3954 kr.

Er der noget jeg har overset? Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?
Ved godt at emnet er tæsket til døde, men ville lige være helt sikker.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Abemand"]Jeg skal til at bestille en guitarkrop fra USA over Ebay med Paypal og vil lige sikre mig at der ikke er noget jeg har overset.

Krop + fragt: $519 --> 2919 kr. (Kurs 562,5000)

2919 x 1,3 = 3794 kr.

3794 kr. + 160 kr. (Post dk gebyr) = 3954 kr.

Er der noget jeg har overset? Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?
Ved godt at emnet er tæsket til døde, men ville lige være helt sikker.[/quote]


Du skal også betale moms/told af fragten
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Abemand
Still Got The Blues
Indlæg: 240
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Abemand »

[quote="Pluto"][quote="Abemand"]Jeg skal til at bestille en guitarkrop fra USA over Ebay med Paypal og vil lige sikre mig at der ikke er noget jeg har overset.

Krop + fragt: $519 --> 2919 kr. (Kurs 562,5000)

2919 x 1,3 = 3794 kr.

3794 kr. + 160 kr. (Post dk gebyr) = 3954 kr.

Er der noget jeg har overset? Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?
Ved godt at emnet er tæsket til døde, men ville lige være helt sikker.[/quote]


Du skal også betale moms/told af fragten[/quote]

Det er med i beregningen. (x 1,3)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Abemand"][quote="Pluto"][quote="Abemand"]Jeg skal til at bestille en guitarkrop fra USA over Ebay med Paypal og vil lige sikre mig at der ikke er noget jeg har overset.

Krop + fragt: $519 --> 2919 kr. (Kurs 562,5000)

2919 x 1,3 = 3794 kr.

3794 kr. + 160 kr. (Post dk gebyr) = 3954 kr.

Er der noget jeg har overset? Er der noget med at Paypal bruger en anden kurs? Tager de gebyr for en overførsel eller lignende?
Ved godt at emnet er tæsket til døde, men ville lige være helt sikker.[/quote]


Du skal også betale moms/told af fragten[/quote]

Det er med i beregningen. (x 1,3)[/quote]


Så ser det rigtigt ud ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen