Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="MacG"][quote="DarkoPage"][quote="Smittefar"]Du kunne vel starte med at lade være med at hænge guitaren i stemmeskruerne.

Hvis det er en gammel guitar, du har overtaget, så køb et nyt sæt - Det koster vel lidt over 100 kroner, og hvis de nærmest er rustet sammen, så er det sgu ikke værd at gå i gang med.[/quote]

For det første er det et billede jeg har lånt fra nettet, så det er ikke min guitar på billedet. Jeg behandler dem pænt! ;)

Det er en gammel guitar, og jeg vil nødig til at skulle bore nye huller, hvis nogle nye ikke passer. Der er ikke noget rust at spotte nogen steder, og jeg har gjort dem rene, så det ville være rart, hvis der var nogle der havde noget erfaring og nogle fifs til hvordan man kan få dem til at køre lidt bedre.[/quote]

Er dine også lavet med messing tandhjul og snekker ? Det ruster ikke, men kan irre.
Pil dem af, rens dem med rensebenzin, smør med et tynd lag fedt, saml dem og sæt dem på igen.[/quote]

Ja, mine er også af messing. Jeg prøver at pille dem fra hinanden igen. DO'H, nu havde jeg ellers lige sat nye strenge på.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Har I nogle foreslag til remme, hvis man gerne vil forkæle sig selv og sin skulder en smule? Har en tendens til halvtunge guitarer. Har kigget en del på de der Couch Straps, de ser dælme lækre ud.

Starcaster
Still Got The Blues
Indlæg: 287
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Starcaster »

Jeg har en del Couch straps og kan rigtig godt lide dem. Man skal bare lige huske det ikke er et naturprodukt og derfor føles de lidt anderledes end f.eks. lædder. Det er dog noget man hurtig vender sig il synes jeg.... Super kvalitet!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Har I nogle foreslag til remme, hvis man gerne vil forkæle sig selv og sin skulder en smule? Har en tendens til halvtunge guitarer. Har kigget en del på de der Couch Straps, de ser dælme lækre ud.[/quote]
Jeg bliver mobbet som død og helvede, men jeg har lige fået en helt standard padded rem fra Music Key til min Jazzmaster. Helt basic læder rem med pude, det er mega fedt.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Har I nogle foreslag til remme, hvis man gerne vil forkæle sig selv og sin skulder en smule? Har en tendens til halvtunge guitarer. Har kigget en del på de der Couch Straps, de ser dælme lækre ud.[/quote]

Jeg kan kun anbefale denne på det varmeste:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... pe_vfe_dt1</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Jeg skal have skiftet potmetret i min Goodrich Volume pedal, da det er begyndt at skratte. Sidst for en 5 års tid siden gik jeg ned til en lokal musikbutik og købte et som han sagde var virkelig god kvalitet til 200kr. (et tal jeg tror han trak op af hatten).
Det endte også med at være et 200Kohm, af uvidenhed.
Eftersom min volume sidder før delay, og efter overdrives, og der er godt med buffere i pedalerne, så skal jeg vel have fat i et lav-impedant?
Som f.eks det her:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H13807</a><!-- m -->
?
Kan de fås et hak op i kvalitet?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Når man bestiller noget på fx cdon.com og betaler for fragt, skal det så ikke bringes til min dør? Jeg har fået et brev om, at PostDK har en pakke til mig, som jeg så kan hente på posthuset. Ja tak, men er det ikke meningen, at de skal bringe den slags ud, eller har jeg misforstået postvæsenets arbejdsopgaver?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]Q: Jeg skal have skiftet potmetret i min Goodrich Volume pedal, da det er begyndt at skratte. Sidst for en 5 års tid siden gik jeg ned til en lokal musikbutik og købte et som han sagde var virkelig god kvalitet til 200kr. (et tal jeg tror han trak op af hatten).
Det endte også med at være et 200Kohm, af uvidenhed.
Eftersom min volume sidder før delay, og efter overdrives, og der er godt med buffere i pedalerne, så skal jeg vel have fat i et lav-impedant?
Som f.eks det her:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H13807</a><!-- m -->
?
Kan de fås et hak op i kvalitet?[/quote]

Ja, endda adskillige hak. Hvilken udførelse, der så passer i sådan en Goodrich-fætter, tør jeg ikke sige på stående fod.

Den optimale værdi afhænger helt af, hvilken impedans du fodrer pedalen med.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Barf"]Q: Når man bestiller noget på fx cdon.com og betaler for fragt, skal det så ikke bringes til min dør? Jeg har fået et brev om, at PostDK har en pakke til mig, som jeg så kan hente på posthuset. Ja tak, men er det ikke meningen, at de skal bringe den slags ud, eller har jeg misforstået postvæsenets arbejdsopgaver?[/quote]

Har de ikke været forbi og prøvet at aflevere pakken?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Det tror jeg ikke. Så plejer der at ligge en anden type seddel, hvor der står dato og klokkeslæt for, hvornår de har været forbi. Det har var et decideret brev. Lidt som dem man får, hvis man skal betale told (hvilket jeg ikke skal med denne).

Grandad
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Grandad »

Når man som virksomhed (i Danmark, ihvertfald) sender pakker til private nu om dage, er det som udgangspunkt 'uden omdeling' - 'med omdeling' er et tilvalg, der koster lidt ekstra. Måske fremgår det med meget små bogstaver på cdon's bestillingsside?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Der kan man bare se. Jeg har ikke læst "det med småt" grundigere end, at jeg ikke faldt over noget mistænkeligt. Det kan sagtens tænkes, at det er uden omdeling. Tak for svar i hvert fald.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg plejer nu at få mine CDON-bestillinger lige til døren, men nu er det godt nok lang tid siden, at jeg har været storforbruger af deres service.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

CDON begyndte for at par måneder siden at sende uden ombringing, når de sender pakker (små leverancer på få cd'er kommer som brev og ryger i postkassen)...

Det er efterhånden så dyrt at få post DK til at bringe en pakke ud, at firmaer er nødt til den slags krumspring - CDON har i forvejen benyttet sig af det mest udbredte, nemlig at sende pakkerne fra Sverige, men det var åbenbart ikke nok til at holde omkostningerne nede, når der skal sendes pakker her til landet - generelt set lider Danmark stadig under monopolet, når det kommer til fragt, vi er så meget dyrere end nabolandene, at det er helt grotesk.

Men CDON har så god service, også når post DK smadrer deres pakker o.l. at jeg bliver ved at støtte dem.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er jo aldeles grotesk, at man kan få sendt dimser fra Hong Kong og dimsens pris inkl. forsendelse er stadig mindre, end PostDK tager for at aflevere en tom konvolut til min nabo.
Modded guitars were crap right out of the factory

Guitaristen
Himmelhund
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Guitaristen »

Har lige modtaget en pakke fra CDON - den kom til døren. Havde godt læst at jeg selv skulle hente det på posthuset.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]Q: Jeg skal have skiftet potmetret i min Goodrich Volume pedal, da det er begyndt at skratte. Sidst for en 5 års tid siden gik jeg ned til en lokal musikbutik og købte et som han sagde var virkelig god kvalitet til 200kr. (et tal jeg tror han trak op af hatten).
Det endte også med at være et 200Kohm, af uvidenhed.
Eftersom min volume sidder før delay, og efter overdrives, og der er godt med buffere i pedalerne, så skal jeg vel have fat i et lav-impedant?
Som f.eks det her:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.elextra.dk/main.aspx?page=a ... spx?page=a ... tno=H13807</a><!-- m -->
?
Kan de fås et hak op i kvalitet?[/quote]

Ja, endda adskillige hak. Hvilken udførelse, der så passer i sådan en Goodrich-fætter, tør jeg ikke sige på stående fod.

Den optimale værdi afhænger helt af, hvilken impedans du fodrer pedalen med.[/quote]

Ja, det er ihvertfald et lignede potmeter der sidder i nu.

Jeg fodrer pedalen med 3Kohm fra min Rotosphere, og ud ryger den ind i min El capistan som har input på 1 Meg ohm, hvis det gør nogen forskel.

Det vigtigste er at den har en glat 6mm(går jeg ud fra) aksel. Det er det som den gamle har.

Hvor kan man få dem i en lidt bedre kvalitet?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Du skal lige starte med at få klarhed over, om det SKAL være 6,0 mm, eller om 1/4" (6,35 mm) kan gå an...

Jeg tror, jeg ville gå efter et 50Kiloohms.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

Q: iOS - iPhone - Kalender

Findes der mon en app der giver mig mulighed for at oprette mine egne standardaftaler som jeg så kan tilføje til enkelte dage bare ved tryk på en knap?
Jeg går en masse skiftende vagter, men de er alle defineret i tidspunkt og varighed, så det kunne være smart at jeg bare kunne vælge dato og hvilken vagt jeg skal have, og så er det sat ind.
See you in heaven if you make the list

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Q: Kan man købe gær i 7/11?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen